Kitajska je danes že največji svetovni trg avtomobilov. Na njem je prisotnih ogromno znamk, pobudo so v zadnjih letih iz rok tujcev prevzeli domači proizvajalci.
Med njimi pa ne vladajo nič kaj prijateljski odnosi, vsi si želijo najprej zase zagotoviti čim večji tržni delež. Boj je zelo oster, veliko podjetij kljub velikim ambicijam propade.
Eden širše najbolj znanih kitajskih proizvajalcev je BYD, ki se aktivno pripravlja tudi na prihod in obstanek v Evropi. A tudi na domačem trgu mu ne manjka izzivov, očitno želi še znižati ceno svojih vozil in postati cenovno konkurenčnejši.
V elektronskem sporočilu, ki je pricurljalo v javnost prek finančnega spletnega časnika thepaper.cn, je BYD neimenovanega dobavitelja zaprosil, naj s 1. januarjem prihodnje leto zniža cene svojih sestavnih delov kar za 10 odstotkov, poroča Reuters. BYD ni želel komentirati sporočila, ki je zaokrožilo po kitajskih družbenih omrežjih.
BYD je napovedal, da bo z letom 2025 prešel na drugo generacijo litij-železo-fosfatnih baterij. Ena od prednosti t. i. blade zasnove iz leta 2020 so dolge in tanke celice, ki delujejo kot rezilo meča. Druga generacija pa naj ne bi bila le zmogljivejša in kompaktnejša, temveč tudi bolj varna od ostalih baterij, ki so danes na trgu. Po zagotovilih BYD namreč zasnova onemogoča možnost nastanka požara znotraj baterije.
Letos šele zakopali lopate, prihodnje leto že prvi BYD avti iz sosede
BYD je lani prehitel Teslo in postal največji svetovni proizvajalec električnih avtov. Hkrati je ena prvih kitajskih znamk, ki je napovedala lastno proizvodnjo vozil v Evropi. Natančneje v nam bližnji Madžarski, v mestu Szeged. Na začetku letošnjega leta so še podpisovali pogodbo o nakupu ustreznega zemljišča.
Ker Madžarska pod predsednikom vlade Viktorjem Orbanom spodbuja tuje investicije z zelo hitrimi postopki pri iskanju zemljišč in dovoljenj, so v BYD pred dnevi potrdili, da bo povsem nova tovarna lahko začela z obratovanjem že v drugi polovici prihodnjega leta.
Letos poleti pa je BYD napovedal že izgradnjo druge evropske tovarne, ki bo stala v Turčiji. S takšno politiko BYD postaja globalni avtomobilski igralec, ki bo manj odvisen od dnevnega političnega dogajanja z napovedovanjem takšnih in drugačnih tarif.
Hkrati pa je madžarska tovarna tudi velikanska priložnost za obstoječe in nove dobavitelje iz regionalnega okolja, vključno iz Slovenije. Še posebej zaradi težav, ki se dogajajo z nemško avtomobilsko industrijo. Stiki v to smer naj bi že potekali.
Na Madžarskem pospešeno rase še ena nova tovarna avtomobilov. V mestu Debrecen jo gradi BMW, šlo naj bi za eno najbolj sodobnih tovarn na svetu, v njej pa bodo izdelovali modele povsem nove generacije.
Na Madžarskem je s svojo proizvodnjo prisoten že tudi kitajski baterijski velikan CATL.