Kitajci nižajo cene novih avtomobilov v Evropi

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Kitajske avtomobilske znamke so z uvozom cenovno ugodnih avtomobilov v Evropo povzročile močan pritisk na tradicionalne avtomobilske proizvajalce.
Oglej si celoten članek

Pri nemškem portalu Focus Online ugotavljajo, da trenutni podatki o popustih na nove avtomobile kažejo tri trende, ki se jim morajo podrejati prodajalci. Avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem postajajo spet cenejši, proizvajalci morajo iz strateških razlogov ustaviti zniževanje cen električnih avtomobilov, kitajska konkurenca pa tudi kupcem avtomobilov evropskih znamk prinaša ugodne popuste.

V zadnjih štirih letih se je na evropskem avtomobilskem trgu veliko spremenilo. Najprej ga je pretresla epidemija covida 19, ki je povzročila velike rasti cen na trgu novih in rabljenih vozil. Potem je prišla evropska odločitev za prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem, ki je avtomobilske proizvajalce prisilila v občutno povečanje investicij v elektromobilnost in varčevanje na drugih področjih. Zdaj pa v Evropo prihaja val kitajskih proizvajalcev, ki bi radi odgriznili prodajne deleže Volkswagna, Hyundaia, Forda, Mercedesa in drugih tradicionalnih znamk.

Foto: Profimedia Avti parkirišče avtomobili

Za kupce slednje pomeni predvsem povečanje konkurence na trgu, ki bi lahko vodila na nižanje cen novih avtomobilov. V trenutnem poročilu je raziskovalka s Centra za avtomobilske raziskave CAR Helena Wisbert identificirala tri ključne trende, ki bodo zelo verjetno v prihodnjih mesecih vplivali na dogajanje na avtomobilskem trgu.

Trend 1: Večji popusti na avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem

Trenutna slabost na trgu električnih avtomobilov ne more skriti dejstva, da se je zmanjšala prodaja na avtomobilskem trgu nasploh. Velik je tudi pritisk na dizelske in bencinske avtomobile. Analiza CAR kaže, da se popusti na 30 najbolje prodajanih klasičnih avtomobilov povečujejo že peti mesec in so dosegli 17,9 odstotka, kar je največ v zadnjih treh letih. Zadnji vrh je bil sicer z 20 odstotki konec leta 2020.

Trend 2: Manj popustov na električna vozila

Velike izgube vrednosti električnih avtomobilov so predvsem pri podjetjih povzročile visoke dodatne stroške, zato so ta postala bolj previdna, ko jih kupujejo za službena vozila ali sheme izposoj. Če se bodo padci cen električnih vozil nadaljevali, bodo pod pritiskom predvsem premijski proizvajalci, v katerih računovodski oddelki že bijejo plat zvona. Strokovnjak za razkošne in električne avtomobile Benjamin David je povedal, da Mercedes-Benz in Porsche zelo težko prodata svoje električne modele, na kar vplivajo tudi visoke obrestne mere na posojila.

Foto: PRIMA PRIMA električni avti test

S prodajnimi težavami se sooča celo električna limuzina porsche taycan, ki jo trenutno veliko prodajalcev poskuša prodati kot dodatek k posebnim serijam, kakšne so 911 dakar, GT3 RS ali 911 S/T. Taycan se žal sooča tudi s tehničnimi težavami, kakršne so okvare gretja kabine. Čeprav so jih dvorišča prodajalcev že polna, Porsche še kar izdeluje nove taycane, pravi David.

Inštitut CAR kljub temu ugotavlja, da so popusti na električna vozila manjši kot na klasična. Povprečno namreč znašajo le 11 odstotkov. To pomeni, da si nekateri proizvajalci ne morejo dovoliti kombinacije majhnega povpraševanja, visokih proizvodnih številk in visokih popustov. Predvsem pa ne bi radi kupce navadili na visoka pričakovanja glede popustov pri prodaji električnih vozil.

Foto: ORA ORA funky cat

Nekateri prodajalci občasno kljub temu ponudijo višje popuste tudi na električna vozila.  Car navaja, da kitajski proizvajalec Great Wall trenutno ponuja popust do 12.000 evrov na njegov majhen električni avtomobil ora funky cat, Tesla Motors pa uspešnico model Y ponuja z brezobrestnim financiranjem. Tudi Volkswagen trenutno v Nemčiji na vse modele iz družine ID ponuja 3.570 evrov popusta.

Trend 3: kitajski tekmeci bodo proizvajalce prisili k dodatnim popustom

Analiza inštituta CAR je pokazala, da se kitajski proizvajalci primarno osredotočajo na cene. BYD, Nio ali Great Wall namreč svoje avtomobile cenovno pozicionirajo občutno ugodneje od uveljavljenih proizvajalcev. Vendar pa ti cenovno konkurenco trenutno še lahko kompenzirajo z dodatnimi popusti. S ceno po ceniku 37.990 evrov je BYD atto 3 trenutno občutno cenejši od volkswagna ID3, ki po ceniku stane 39.995 evrov. Vendar pa s serijskim popustom 3.570 evrov pa avto stane 36.425 evrov, kar je ceneje od BYD-ovega tekmeca.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 29

  • 06:21 16. Maj 2024.

    Kitajski avto kupit je loterija, ker nikoli ne veš ali bodo rezervni deli na voljo npr.ćez 5 let. Zakaj to …

  • 15:26 15. Maj 2024.

    Konkurenca je vedno dobra, saj so avtomobili močno precenjeni.

  • 13:15 15. Maj 2024.

    Bidon napoveduje, da bo uvedel 100% carine na kitajske BEV. Toliko o prosti trgovini. Amerov je je sam gobec, ko …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.