"Novi sorento, ki smo ga preizkušali, na prvi pogled začudi z velikostjo. Spominja na velike SUV-je iz ZDA. Deluje sveže, zelo všečno, ima odlične vlečne sposobnosti, kaj veliko pa mu ne moremo očitati niti v kabini, kjer deluje sofisticirano, moderno, kakovostno. Preseneti tudi z napredno vsebino," smo zapisali na prvem testu četrte generacije leta 2021.
Korejske znamke so v zadnjih letih naredile velik napredek na vseh področjih. Oblikovno gledano so njihovi avtomobili postali veliko bolj drzni. Sorento četrte generacije je na cesti zelo opazen, tudi zato, ker je to velik avtomobil. Ima lahko tudi sedem sedežev. Kljub temu, da je na trgu že štiri leta, je bil še vedno videti sveže, a zaradi hitrega napredka in možnosti hitrih posodobitev so se tudi Korejci odločili za medgeneracijsko prenovo. In ta ni majhna. Sploh ob pogledu na sorentov »obraz«.
Gledano od spredaj je tako rekoč "drug avtomobil". Ima popolnoma preoblikovan odbijač, masko, luči, pokrov motorja in blatnike. Največ pozornosti pritegne svetlobna tehnika z dnevnimi diodami v obliki črke T in glavnimi LED moduli, ki so v izklopljenem stanju praktično nevidni.
Sorento ima nov logotip, ki se je z maske »preselil« na pokrov motorja. Na splošno se sprednji del bolje ujema z mlajšimi modeli, kot sta kia niro ali električni paradni konj EV9. Pri menjavi profila in zadka oblikovalci niso bili več tako drzni. Nova je le oblika kolesnih kolutov, spremenjena grafika luči in odbijač z izrazitejšim srebrnim vstavkom. Nove so seveda tudi nekatere barve.
V znamenju zaslonov
Spremembe se nadaljujejo v kabini. Nova je armaturna plošča, ki je elegantnejša in ima velik ukrivljen informacijsko-zabavni zaslon, sestavljen iz dveh 12,3-palčnih zaslonov. Voznik informacije o vožnji pridobiva tudi na 10-palčnem projicirnem zaslonu.
Prvotno robustne prezračevalne reže v osrednjem delu so zamenjale ozke, skoraj nevidne vodoravne reže. Ambientalna osvetlitev skrbi za odlično počutje v temnem dnevu dela, izbirati je mogoče kar med 64 različnimi barvami osvetlitve.
Sorento je po vzoru električnih modelov EV6 in EV9 dobil tudi dvofunkcionalno vrstico na dotik za upravljanje klimatske naprave ali vstop v veje glavnega menija. Ohranil pa je klasično strojno opremo za uravnavanje glasnosti radia. Sorento si je od premijskega oddelka Genesis izposodil čitalnik prstnih odtisov, zahvaljujoč kateremu prepozna lastnika. Z njim je zdaj mogoče na primer zagnati avto. V Sloveniji ta funkcija še ni v uporabi.
Napredek, ki je novincu tudi nekoliko dvignil ceno v primerjavi s predhodnikom, je bil narejen tudi na področju asistenčnih sistemov. Pri Kii pravijo, da je bila zaradi obogatene osnovne opreme izboljšana varnost.
Dizlu se bosta pridružili dve alternativi
Novost je sistem za vožnjo po avtocesti s funkcijo pomoči pri menjavi voznega pasu in ogled s ptičje perspektive s funkcijo 3D. Asistenca za preprečevanje naleta spredaj vključuje zavijanje in prečkanje križišča, pomoč pri izogibanju trka, menjavi voznega pasu, menjavi bočnega voznega pasu.
Pod motornim pokrovom ostajajo znani agregati, razveseljiva novica za večino kupcev je, da je še naprej na voljo 2,2-litrski dizelski motor z močjo 142 kW/193 KM, ki moč na vsa štiri kolesa prenaša s pomočjo osemstopenjskega menjalnika. Konec leta prihajata še klasični hibrid in priključni hibrid.
Cene za osnovno različico se začnejo pri 62.299 evrih, v primeru gotovinskega nakupa je cena nižja za 5.400 evrov. Uvoznik namerava do konca leta prodati 60 sorentov, vozila, ki k nam prihajajo iz Koreje, so na zalogi.