Kia soul, ki bo doživel evropsko premiero, je prvi globalni električni avto korejske znamke, naprodaj pa bo v drugi polovici letošnjega leta.
Soul EV ima litij-ionsko polimersko baterijo (27 kWh). Moč prihaja iz 81,4-kilovatnega (110 KM) električnega motorja, ki proizvaja 285 Nm navora. Zahvaljujoč dosegu 200 kilometrov z enim polnjenjem je vozilo namenjeno voznikom, ki dnevno vozijo na krajših razdaljah.
Za čim boljši doseg so inženirji posegli po nekaterih naprednih tehnikah varčevanja z energijo, denimo pri ogrevanju, prezračevanju in klimatski napravi vključno s prezračevalnim sistemom, ki je namenjen le vozniku. Avto seveda tudi shranjuje energijo med zaviranjem, pri čemer pozna štiri različne načine zaviranja, ima tudi sistem gretja baterije.
Soul EV naj bi precej pridobil z izboljšano vožnjo in vodljivostjo, saj se lahko pohvali z nižjim težiščem, predelano platformo in šasijo ter novimi materiali, ki so oblikovani tako, da zmanjšajo hrup in vibracije.
Baterija minimalno posega v kabinski in prtljažni prostor, zato naj bi avto praktičnost ohranil nedotaknjeno.
Hibridi druge generacije
Kia bo v Ženevi predstavila tudi novo hibridno tehnologijo, ki so jo razvili v svojem evropskem centru R&D in bo namenjena uporabi v prihodnjih modelih. Hibridni sistem je sestavljen iz 48-voltne ogljikove baterije, povezane z majhnim električnim motorjem, kar povečuje izhodno moč motorja. Baterija tudi zagotavlja energijo električnega superpolnilnika, ki povečuje navor in moč pri nižjih hitrostih. Če so izpolnjeni preostali potrebni pogoji, lahko hibridni pogon premika vozilo izključno na elektriko pri nižjih hitrostih, medtem ko se pri zmanjševanju hitrosti baterija tudi polni. Mirujoče vozilo se zahvaljujoč sistemu start-stop ponaša z ničelnimi izpusti in pri ponovnem vžigu ne oddaja nobenih vibracij ali hrupa, kot je v navadi pri običajnih sistemih z verigo. Najnovejša tehnologija omogoča zmanjšanje velikosti in teže obstoječe 12-voltne baterije.
Drzna prihodnost
Koncept GT4 Stinger, ki je bil nedavno predstavljen na salonu v Detroitu, bo v Ženevi doživel evropsko premiero. GT4 Stinger, ki je nastal v Kiinem oblikovalskem centru v Kaliforniji, Kio premika v smer drznih oblikovalskih smernic, ki obljubljajo več užitka v vožnji in izstopajoč dizajn.
Štirisedežni koncept poganja dvolitrski turbobencinski štirivaljnik z neposrednim vbrizgom goriva in močjo 232 kilovatov (315 KM), za prenos moči na zadnji kolesni par pa skrbi ročni šeststopenjski menjalnik.
Živo rumeni koncept je zaradi dinamičnosti postavljen na novo šasijo z neodvisnim vzmetenjem z dvema trikotnima prečnima vodiloma, sprednji podaljšek iz ogljikovih vlaken zagotavlja dodatni podtlak, videz pa dopolnjujejo še zračne reže za sprednje zavore Brembo. Značilna Kiina tigrova maska je spuščena k tlom zaradi čim večjega zajema hladnega zraka.
Čeprav zaenkrat ni predvidena serijska proizvodnja Stingerja, ima Kia dolgo zgodovino vozil, ki so v serijski obliki ostala dosledna izvirnemu konceptu, tako da smo lahko prepričani, da GT4 Stinger ponuja vpogled v prihodnost Kiinih modelov.
Optima bo vabila k dotikanju
Evropsko premiero bo doživela tudi prenovljena optima hybrid, pri kateri je bilo narejenih kar precej izboljšav, poleg vizualnih so novi platišča in barve notranjosti. Novosti so tudi pri opremi, med drugim bo na voljo novi vmesnik z zaslonom na dotik in novi (opcijski) paket High Tech (vključuje sistem za opozarjanje pri spreminjanju voznega pasu, sistem za opozarjanje pri zaznavi mrtvega kota in sistem za samodejno parkiranje). V Evropi bo naprodaj v drugi polovici leta.
Očitno si želi Kija na evropskem trgu dominirati in postavljati merila še v drugih razredih, ne samo s cee'dom, s …