Kia rio je prižgal levi smernik!

Foto: Kia Kia rio Foto: Kia Kia rio Foto: Andrej Leban Kia rio Foto: Andrej Leban Kia rio Foto: Andrej Leban Kia rio Foto: Kia Kia rio Foto: Kia Kia rio Foto: Kia Kia rio Foto: Andrej Leban Kia rio Foto: Kia Kia rio Foto: Kia Kia rio Foto: Andrej Leban Kia rio Foto: Andrej Leban Kia rio Foto: Andrej Leban Kia rio Foto: Andrej Leban Kia rio Foto: Andrej Leban Kia rio Foto: Kia Kia rio Foto: Andrej Leban Kia rio Foto: Kia Kia rio Foto: Kia Kia rio Foto: Andrej Leban Kia rio Foto: Andrej Leban Kia rio Foto: Kia Kia rio Foto: Andrej Leban Kia rio
Novi kia rio je z vsemi novostmi na področju doživetja vožnje, udobja, praktičnosti in ne nazadnje motorjev splezal še kakšno stopničko višje proti vrhu B segmenta.
Oglej si celoten članek

Clio, polo, fiesta, corsa ... Imena z dolgo tradicijo, veliko nabranega znanja matičnih tovarn v ozadju in milijardami prevoženih kilometrov. V marsikateri slovenski družini so bili zadnja desetletja ti avtomobili napol družinski člani ali pa so z njimi povezani spomini na učenje v avtošoli, o nakupu prvega avta … Čeprav je v zadnjih letih veliko govora o malih križancih in suvih, pa klasični B segment kombilimuzin v Sloveniji in drugje po Evropi ostaja najbolj prodajan razred, v katerem kupci pri okoli štirih metrih dolžine iščejo veliko avta za dobro ceno. Priljubljeni so pri vseh starostnih skupinah in pri obeh spolih.

Znamka Kia ni več novinec v tem razredu, saj je novi rio že četrta generacija. A če bi prvi dve najraje kar zamolčali, so s tretjo, dosedanjo, naredili velik preskok naprej na vseh področjih, predvsem pa pri oblikovanju in notranjem udobju, pri čemer so vse skupaj obogatili s svojo obljubo o vzdržljivi gradnji. Kupci so se navdušili, kar kažejo zelo lepo prodajni rezultati, v Evropi je rio za sportagom in ceedom tretji najpomembnejši model za znamko. In če je bil rio prej oddaljena točka v vzvratnem ogledalu tekmecev, so tretjega ria zagledali že tik za sabo. Le pri vožnji je nekaj manjkalo … Novi četrti rio je več kot očitno vklopil levi smernik.

Novinarjem so ga pred prihodom v Slovenijo na začetku koledarske pomladi že izdatno in na nič kaj nežen način predstavili na Portugalskem. In še preden kdo prhne kakšno čez “korejce”, naj povem, da ni bilo na predstavitvi niti enega Korejca, tudi sicer je bil avto razvit v Kiinih globalnih razvojnih centrih z visoko osredotočenostjo na evropski trg.  

Raje zrel kot predrzen

Glede zunanje oblike novi rio ohranja očitno vez s predhodnikom, je pa tudi zamenjal dosedanjo drznost z bolj zrelim, odraslim videzom. Linije so bolj pravilne, nos daljši in nižji, boki brez posebnih dinamičnih linij, zadek za ozkim C stebričkom je precej na ostro odsekan. Dinamičnost skuša avto poudarjati na drugačne načine - z odbijači, visokimi meglenkami, zadnjim spojlerjem, s prednjim U podpisom LED dnevnih luči in zadaj v puščice oblikovanimi diodami.

Ob vstopu v notranjost mi je bilo jasno, zakaj tako poudarjajo prostornost, pa čeprav je avto v dolžino (4,065 mm) in širino (1,725 mm) le malenkostno zrasel v primerjavi s predhodnikom. Voznik in sovoznik imata glede na velikostni razred res veliko odmerjenega prostora, med sedežema je uporaben prostor, tudi za odlaganje velikih predmetov ni zadrege, zadaj sedeči prav tako dokaj udobno sedijo, medtem ko je prtljažnik s 325 litri eden najboljših v razredu. Večjega imata le fabia in čisto nova ibiza. Druga plat notranjosti ria je njegov funkcionalni videz. Armaturna plošča je prečiščena, zelo vodoravna. Glede mehkobe uporabljenih materialov sicer rio ne bo omenjen med najboljšimi.

Zelo dobro digitaliziran

V najbolj osnovni opremi avto sicer še nima “lebdečega” zaslona na dotik, ima pa rio ličen volan, ki lepo sede v roko, pregledne merilnike in enostavno upravljanje z ogrevanjem ter drugimi “življenjskimi” funkcijami. Več opreme prinese avtomatsko klimo, ogrevanje volana in sedežev, različne tipe oblazinjenja vključno z umetnim usnjem, dvobarvno armaturno ploščo …

Lebdeči zaslon na dotik je lahko v izvedbi s pet- ali sedempalčno diagonalo. Na zaslonu se prikazuje slika vzvratne kamere ali funkcije zelo ličnega infotainment sistema, ki ne bi smel razočarati niti bolj digitalizirane publike - pozna Carplay in Android Auto funkcijo povezave s pametnimi napravami, sporoča pa lahko številne koristne podatke, kot so prometne ali vremenske informacije. USB priključek ima rio tudi za zadnje potnike, posebnost pa je tudi opcija, da sedempalčni zaslon stranka naroči brez vgrajene navigacije in s tem prihrani pri ceni. Saj res, zakaj bi plačeval za nekaj, kar zmore enako dobro ali še boljše opravljati priključeni pametni telefon?

Foto: Andrej Leban Kia rio Novi rio me je res pozitivno presenetil na cesti. Vse tisto naštevanje podatkov in razlage Kiinih predstavnikov o precej izboljšani togosti karoserije, popolnoma prenovljenem vzmetenju ter novem krmilnem mehanizmu so v praksi več kot očitne. Prek neravnega asfalta ga odlikuje udobna in zanesljiva vožnja, hkrati je v primerjavi s predhodnikom veliko več povratnega občutka v rokah pri sukanju volana.

Ob robu dirkališča Estoril pri Lizboni so nas inštruktorji priganjali po improvizirani testni progi, kjer se je kljub dežju rio izkazal za nadpovprečno zanesljivega v boju s pod- in prekrmarjenjem v zavojih. Dokazali so nam tudi, da je rio po zaslugi dodelav v delovanju zavor zelo zanesljiv in miren pri zaviranju v sili, tudi ko se je treba istočasno izogniti oviri.

Rio si na sploh želi biti eden najbolj varnih v svojem razredu. Euro NCAP test sicer še ni bil opravljen, a pri Kii merijo na pet zvezdic, ki v tem razredu niso samoumevne. Rio ima lahko (žal ne serijsko) sistem samodejnega zaviranja v sili (AEB), pri katerem je še posebej zanimiva nadgradnja prepoznave pešcev. Pedestrian detection naj bi namreč zmogel preprečiti hitrosti celo pri 60 km/h, kar je trenutno na nivoju najbolj prominentnih znamk (Mercedes, Volvo) in daleč nad povprečjem 30 km/h. Rio je lahko opremljen tudi z opozorilnikom na nehoteno menjavo pasu in z opozorilom na utrujenost, dobil bo tudi asistenta za mrtve kote in za prečni promet, medtem ko radarski tempomat ni predviden.

Motorji za bolj umazane in bolj čiste trge

Motorjev je skupaj šest, a v Sloveniji ne bodo vsi na voljo, saj se med seboj tudi nekoliko podvajajo. Vstopni atmosferski 1,25-litrski bencinar ima 62 kW (84 KM), 1,4-litrski pa 73 kW (100 KM). A to je natančno toliko, kot ima moči na razpolago šibkejša različica novega trivaljnega turbo motorja T-GDI, le da je ta motor po emisijah CO2 precej čistejši in ima višji navor. Najmočnejši motor za riota v tem hipu bo 1,0-litrski T-GDI z 88 kW (120 KM). Dizelski 1,4 CRDi je na voljo v različicah s 56 kW (77 KM) in 66 kW (90 KM). Pet- in šeststopenjskim ročnim menjalnikom se bo kasneje pridružil sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik.

Rio pomeni tudi "reka". Kiin rio je postal tiha reka, ki utegne spodkopati marsikateri breg. Po mojem mnenju upravičeno.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 16:58 6. Februar 2017.

    A mi lahko nekdo razloži, zakaj ima še vedno le Kia 7-letno garancijo? A je avto res toliko boljši v …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.