Kia optima med Slovence optimalno realno

Foto: Andrej Leban Kia optima Foto: Andrej Leban Kia optima Foto: Andrej Leban Kia optima Foto: Andrej Leban Kia optima Foto: Andrej Leban Kia optima Foto: Andrej Leban Kia optima Foto: Andrej Leban Kia optima Foto: Andrej Leban Kia optima
Nova generacija modela kia optima v Sloveniji kljub izdatno napolnjeni limuzinski vsebini spričo razmer v razredu D noče gojiti nerealnih pričakovanj, stavi pa na kupce, ki iščejo avto za na dolgi rok. Vstopna cena se prične prek 30 tisočakov, dizel ostaja le eden.
Oglej si celoten članek

Nova generacija kie optime je in ni evropski avto. Zrisali so ga v Rüsselsheimu v Nemčiji, a je prvenstveno namenjen ameriškemu in azijskemu okusu. Na tamkajšnjih trgih je uspešnica, medtem ko nasprotno v Evropi optima nastopa precej bolj zadržano in celo z večmesečno zamudo.

Še stopnjo nižja pričakovanja imajo očitno v Sloveniji, čeprav so pri uvozniku prepričani, da bi bila optima lahko zelo dober konkurent VW passatu, škodi superb, renault talismanu in drugim.

Bolj prostorna, bolj kakovostna

Ampak lepo po vrsti. Zdajšnja optima je četrta generacija po vrsti. V primerjavi s prejšnjo, ki je oblikovno pomenila zelo prijetno osvežitev v razredu, bi marsikdo na prvi pogled rekel, da gre le za prenovo, a dejansko gre za povsem nov avto. Nova optima je malce daljša, širša in celo višja, kar vse govori v prid prostornejši potniški kabini. Medosje sedaj meri prek 2,8 metra. Boljša je aerodinamika, serijske so ksenonske luči, spredaj nizko na položaju meglenk sveti deteljica LED sijalk, medtem ko zadnji del z bolj ravnimi LED lučmi po novem deluje celo za odtenek bolj umirjeno, poslovno. 

Vstopna oprema bogata, kot le redkokdaj

V notranjosti so skušali dobremu počutju potnikov dati veliko pozornosti. V večji meri so uporabili mehke, kakovostne in po želji raznobarvne materijale, proti vozniku zasukana armatura deluje čisto, serijski je osempalčni osrednji zaslon z navigacijo TomTom, ta nudi sedemletno zastonjsko posodabljanje kart. Zadaj je presenetljivo veliko prostora za kolena, prtljažnika, ki se odpira tudi prostoročno, je za spodobnih 510 litrov.

Izboljšana aerodinamika in bolj toga karoserija naj bi poskrbeli za občutno manj stresno vožnjo, medtem ko so bile dodelave na podvozju in krmiljenju namenjene izboljšani vozni dinamiki. 
Stopnjo udobja in enostavnosti uporabe odvisno od stopnje opreme pomaga dvigovati cela paleta raznih pomagal. Osnovna oprema EX smart pozna alarm, vzvratno kamero, dvopodročno klimo, 4,3-palčni TFT zaslon med merilniki, ambientalne luči, pametni ključ, 18-palčna kolesa ... Ta paket opreme stane od 30.990 evrov.

Na žalost je za AEB sistem samodejnega zaviranja potrebno poseči po višji stopnji opreme EX business, poleg prideta še prilagodljivi tempomat in QI brezžično polnjenje telefona. Da je preskok 2.500 evrov upravičen, poleg poskrbi še sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko.

EX limited oprema (37.990 evrov) pa dodatno ponuja usnjeno oblazinjenje, hlajene sedeže, ogrevanje zadnjih sedežev in volana, panoramsko okno ter celo paleto varnostnih pripomočkov: opozorilo na prečni promet, na vozila v mrtvem kotu, aktivni asistent za držanje smeri, prepoznavanje znakov ... Za najbolj zahtevne skrbi še ozvočenje Harman Kardon z 10 zvočniki in 590 wati izhodne moči.

Motor ohranil kubike, pridobil na moči in prožnosti

Ob pestri opremljenosti optima na drugi strani tako kot v predhodnici ponuja le en dizelski motor - 1,7-litrski CRDi. Je sicer močnejši kot v predhodnici in z ugodnejšo razporeditvijo navora (103 kW/141 KM, 340 Nm od 1.750 vrtljajev). Po naročilu lahko sicer dobavijo tudi 2,0-litrski bencinski motor, zanimivo bo preizkusiti tudi priključnega hibrida, ki pride jeseni in iobljublja do 44 kilometrov poti na elektriko.

V celotni Evropi nameravajo na leto prodati kakih 10 tisoč optim. Za primerjavo - samo aprila letos je VW v Evropi prodal 20.000 passatov, kar priča o dejanski velikosti kolača, na katerega računajo Korejci. Za Slovenijo so pričakovanja še primerljivo zmanjšana. Naj pa bi nekaj dodatne navdušenosti povzročila karavanska različica optime, ki naj bi bila v Evropi veliko bolj priljubljena, a bo potrebno nanjo počakati do jeseni. Da pa je optima vredna svojega denarja, pri uvozniku prepričujejo tudi s sedemletno garancijo, za katero prva tri leta ni nobene omejitve kilometrov. Je to dovolj optimalno? 

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 15:34 1. Julij 2016.

    Limuzine se itak pri nas ne prodajajo najbolje, tako, da tu itak ni velik kruha za nobenga. Bi znala biti …

  • 09:38 29. Junij 2016.

    "Na žalost je poseči za AEB sistem samodejnega zaviranja potrebno poseči po višji stopnji opreme EX business, ..."<br />Predlagam, da …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.