Scout različica tretje octavie želi biti dvoživka, morda celo troživka. Lahko je več kot uporaben družinski karavan, v katerega stlačite vse za obisk Nordkappa, ali pa skorajda mehki terenec, ki se po zaslugi najnovejše različice 4x4 pogona, 17-centimetrske oddaljenosti od tal in dodatne plastične zaščite krog in krog ne bo ustrašil niti prve niti druge razmočene strmine. Ima sicer elektronsko zaporo diferenciala, nima pa sistema za plazenje, ki pride včasih prav pri vožnjah s planin. Ampak tu ne gre iskati prevelikih zamer, pogon je tudi izven asfalta preverjeno zelo sposoben.
Tudi na trdni podlagi octavia scout svoje delo opravi skavtsko vestno - na avtocesti dovoljuje visoke hitrosti, lega ves čas ohranja visoko stopnjo zaupanja in udobja, v ovinkih na regionalki dobro skriva “planinsko” opravo. Malce guganja v stilu klenega planinca pa tudi ne sme manjkati, mar ne?
Motor: 1.968 ccm, 135 k (184 KM), 380 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba na testu: 7,1 l/100 km
Zmogljivosti: 228 km/h, 8,3 sekunde
Cena: 32.042 € (osnovni)/42.572 € (testni)
AvtoTest
Različica scout je že v osnovi zelo dobro opremljena octavia. Tudi sicer se je seznam mogoče opreme v novi generaciji zelo podaljšal in zdaleč presegel merila, ki veljajo za klasičnega predstavnika nižjega srednjega razreda, pa čeprav čehinjo že zaradi mer (4,7 metra dolžine!) le še stežka uvrščamo v golfov razred. Med doplačili je denimo tudi zelo dobro delujoči radarski tempomat, pa nastavljivost voznega profila, udobni sedeži iz alkantare ali daljinsko vklopljivo ogrevanje vozila.
Scout je v novi generaciji na voljo tudi z zelo zmogljivim dizelskim motorjem, ki spravlja na vsa štiri kolesa kar 135 kW moči. Povedano drugače, to je isti motor, kot ga ima vgrajena dizelska različica octavie RS. Testni avto je imel tudi DSG dvosklopčni menjalnik, ki tako kot vedno razširi izkušnjo tako glede udobja kot športnosti. Treba se je le navaditi, da včasih med parkirnimi manevri malce dolgo “premišljuje”, ko pretika med vzvratno in ostalimi prestavami. Poraba pričakovana.
Suvovsko navdihnjeni karavani so v zadnjih letih kar pogosti novinci v ponudbah določenih znamk. Scout je očitno znotraj VW koncerna sprožil pravi val posnemovalcev, saj mu bosta tudi pri nas kmalu neposredno konkurirala VW golf variant alltrac in seat leon x-periance. Scout še posebej z zmogljivostmi testnika posega tudi v zelje večjega passat alltraca, opel insignie country tourerja ali še koga izmed večjih avanturistov.
Če se osnovna karavanska octavia prične pri dobrih 16 tisočakih, je scout z 135-kilovatnim motorjem vreden že 32 tisočakov, testni avto z vsemi dobrotami (teh ni bilo malo) pa že kar 42.500 evrov. To je denimo že že nesramno blizu kakemu subaruju outbacku, za Škodo pa je le težko upravičljiva cena, čeprav ne gre zanikati, da avto nudi vsestranske možnosti uporabe. Če vse to seveda potrebujete v istem paketu. Zgolj za hribolazenje je morda še vedno boljši klasični suv, za potovanja pa običajni karavan.