Kdo so kupci športnikov v Sloveniji?

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Vse tesnejša je vez med programi športnih vozil in inženirji klasičnih modelov. Tako vez so spletli domala pri vseh avtomobilskih proizvajalcih, kjer so se zadnja leta usmerili v proizvodnjo tudi pri nas vse bolj priljubljenih "mehkih hot hatchev", pa tudi klasičnih hot hatchev, tipa RS in GTI. V Sloveniji so lani prodali ne nezanemarljivo vozilo športnih modelov avtomobilov.
Oglej si celoten članek

Peugeot 308 GTi, volkswagen golf GTI, ford focus RS, renault megane R.S., opel astra OPC, vse to so "hot hatchi“, ki pa so pri nas na cestah precej redki.

Pri Volkswagnu so lani prodali devet golfov GTI, osem golfov R in štiri karavanske golfe variant R. Pri Volkswagnu pravijo, da je povpraševanje pri nas večje, ko je na trgu nov model, potem pa zanimanje hitro pade.

Zelo dobro gre Škodi, ki spada v skupino Volkswagen. Lani so strankam predali kar 131 vozil octavia combi RS in 34 vozil octavia RS. Pri Škodi zaznavajo veliko rast modelov RS pri nas in verjamejo, da se bo trend nadaljeval. Tovarna pripravlja različico opreme sportline za večino Škodinih modelov, ki pa ne bodo imeli "živahnejših" motorjev.

Foto: Volkswagen Volkswagen golf R

Foto: Škoda Škoda octavia combi RS

 

 

 

 

 

308 GTi kupujejo izključni moški

Pri Peugeotu so pred kratkim začeli tržiti novi 308 GTi, pred tem pa še njegovo "mehko" različico 308 GT. Najbolje prodajan športni model pri Peugeotu je sicer manjši 208 GTi, saj je le-ta na voljo že od maja 2013, model 308 GTi pa šele od decembra lani oziroma prodajno od pričetka letošnjega leta, pojasnjujejo pri uvozniku za znamko Peugeot, kjer navajajo, da so leta 2014 prodali tri modele 208 GTi, lani pa osem. V štirih mesecih so do sedaj prodali tri vozila 308 GTi.

Pravijo, da prodaja statistično narašča, o trendu pa je zelo težko govoriti, saj gre ne glede na rast, za zelo majhen vzorec vozil in kupcev, zanimanje pa obstaja in še posebej narašča, kot pravijo, tudi na račun uspešnosti znamke Peugeot v avtomobilskem športu. Vezano na to opažajo porast prodaje modela 308 GT, saj je le-teh bilo lani prodanih 13 (lansiranje je bilo maja 2015), v letošnjem letu, pa so v prvih štirih mesecih prodali 14 vozil, od tega kar 60 odstotkov karavanske različice. V bodoče predvidevajo nadaljno rast prodaje športnih različic vozil, ki jih že poznamo, kot tudi prihod novih, na trgu še nepredstavljenih različic.

Foto: Anže Petkovšek Peugeot 308 GTI Foto: Anže Petkovšek peugeot boxer

Športne Peugeote pri nas kupujejo zahtevni in dobro informirani kupci za katere ni nujno, da je bil njihov prejšnji avtomobil "GTi". Gre izključno za moške, stare med 44 in 50 let.

Kupci športnih Renaultov so kot motoristi

R.S. ali Renault Sport je že dolga leta zelo dobro prepoznana znamka tudi med Slovenci, predvsem na račun clia R.S. in megana R.S. V letu 2015 je bil najbolj prodajan športi Renault clio R.S. trophy. Skupaj je bilo prodanih 17 modelov z oznako R.S.

Pri Renaultu Slovenija odgovarjajo, da je prodaja R.S. modelov dolgoročno stabilna, saj je segment teh vozil zelo specifičen in po drugi strani konstanten – ne pozna pretiranih nihanj navzgor ali navzdol. Pri Renaultu ta vozila ne predstavljajo jedra prodaje in neposredno nimajo pomembnega vpliva na dobiček, so pa izjemno pomembna z vidika pozitivnega doprinosa k ugledu blagovne znamke, zato je Renault Sport zelo pomemben del Skupine Renault.

Foto: Gregor Prebil Renault clio R.S. trophy Foto: Anže Petkovšek Megane

Kupci R.S. vozil prihajajo iz zelo specifičnega in zato majhnega segmenta poznavalcev oziroma bencinskih odvisnežev, ki točno vedo, kaj želijo. Pri uvozniku pojasnjujejo, da gre večinoma za ljudi, ki tega avta ne uporabljajo kot edinega vozila pri hiši, ampak ga imajo – podobno kot motorist – ljubeče parkiranega v garaži za to, da se konec tedna z njim podajo na novo cestno dogodivščino.

2016 bo pri nas Fordovo leto

Pravo ofenzivo pa letos pripravljajo pri Summit Motorsu, generalnemu uvozniku za vozila znamke Ford, kjer so začeli tržiti povsem novega mustanga, ki velja za kultni Fordov športni avtomobil in novi focus R.S., ki prinaša veliko novosti v svet „hot hatchev“. Focusa RS uvaja štirikolesni pogon in z njim dinamični nadzor vektorjev navora. Dinamični nadzor vektorjev navora je izjemno bistra pogruntavščina Ford Performance ekipe. Gre za štirikolesni pogon, ki deluje preko neodvisnega zadnjega diferenciala, ki s pomočjo dveh elektromagnetnih sklopk prerazporeja navor med obema kolesoma zadaj. Ključni podatek je, da, za razliko od nekaterih sistemov, prerazporeja navor preko diferenciala in ne z zaviranjem, saj zaviranje upočasnjuje vozilo. Prenosni sklop lahko prerazporedi 70 odstotkov navora na zadnja kolesa. Štirikolesni pogon je zelo zaželena novost pri Focusu RS. Prejšnje izvedenke so bila vozila na sprednji pogon.

Pri Summit Motors so optimistični glede prodaje svojega popopranega modela, saj je RS zelo dobro sprejet športnik na naših tleh. Pri Summit Motors pravijo, da so bile kapacitete proizvodnje vedno premajhne za povpraševanje in tudi tokrat bo tako. Vprašanje, na katerega težko odgovorijo je, koliko športnikov bodo lahko zagotovili našim voznikom.

Foto: Gregor Prebil Ford focus RS

In kdo so kupci RS vozil? Odgovorili so nam, da so to običajno res pravi športniki, ki iščejo vozilo z dolgoletno tradicijo, z brekompromisno vozno dinamiko in z izrazito športno usmerjenim duhom.

Veliko pa pričakujejo tudi od novega mustanga. Pričakujejo, da bodo prodali do 20 mustangov letno. Optimizem gradijo na prednaročilih, saj so že do sedaj, na začetku prodaje, na polovici začrtanega cilja. Pričakujejo, da se bodo kupci razporedili polovično glede na motorno različico ter polovično glede na karoserijsko različico. V ponudbi bosta namreč tako kabriolet, kot kupe.

Foto: Andrej Leban Ford mustang

Pri Fordu sta bila sicer med Slovenci leta 2015 najbolj zaželena fiesta ST in focus ST. Obeh so prodali po 19 primerkov.

Foto: Anže Petkovšek bmw M3

Pri BMW Group Slovenija pojasnjujejo, da prodaja vozil BMW M iz leta v leto raste. V lanskem letu je bilo v Sloveniji registriranih devet vozil, in sicer trije BMW M3, trije BMW M4 coupé ter po en BMW M4 cabrio, BMW M6 gran coupé in M performance X5 M. Letošnja pomembna novost je BMW M2 coupé, prvega kupca pa je v 2016 dobil tudi M4 coupé GTS.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.