Kdo je kitajski velikan, ki ga povezujejo z novomeškim Revozom?

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Znano je, da se tovarna Revoz ubada s krizo naročil. Tovarna trenutno deluje na minimumu, v izjavah o prihodnosti tovarne, kjer izdelujejo renault clia in twinga, ki se počasi poslavlja, pa so v Novem mestu skrivnostni. Že kmalu bi utegnili spet proizvajati veliko več vozil, v Revozovo lastništvo bi se utegnili vključiti Kitajci.
Oglej si celoten članek

Ta teden smo ob obisku tovarne Revoz v Novem mestu spoznali prenovljenega clia – paradnega konja Revoza. Prosili so nas, da se osredotočimo na prenovljeno vozilo, čeprav smo novinarji obisk Revoza, na ogled je bila tudi tovarna, izkoristiti tudi za vprašanja ocene trenutnega stanja v proizvodnji vozil. Znano je, da se Renault pripravlja na popolno elektrifikacijo voznega parka, prav tako želijo z električnimi vozili zapolniti proizvodne trakove francoskih tovarn. Kakšna bo usoda Revoza, kjer dnevno proizvedejo le 324 vozil. Približno polovica je cliov, polovica pa twingov. Tovarna od marca 2022 deluje v eni izmeni. Tudi v prihodnjih mesecih in letu, pravi direktor tovarne Revoz Jože Bele ne bo drugače.

Na vprašanje, kakšen je minimum proizvodnje, ki bo zagotovil preživetje tovarne, odgovarja, da bi to bilo okrog 50 do 60 tisoč avtomobilov na leto. Letošnje leto bodo predvidoma izdelali 62 tisoč vozil, končna številka pa bo seveda odvisna od dogajanja v zadnjih mesecih tega leta. Rekordno za Revoz je bilo leto 2009, ko so izdelali 212.680 vozil.

Foto: Saša Despot predstavitev Renault Clio

V Revozu imajo izkušnje tudi z električnimi avtomobili

Postavilo se je tudi vprašanje o zmožnosti proizvodnje električnih vozil. Bele pravi, da so sposobni proizvajati tudi električna vozila. Že od leta 2020 izdelujejo električni twingo, električni smart pa so začeli izdelovati že dve leti pred tem. Bele pravi, da znajo izdelati električni avto, znajo pa tudi sestavljati baterije in jih vgraditi v avtomobil. To zanje ne predstavlja težav.

Ker se tudi proizvodnja twinga bliža koncu, so vse večja ugibanja, kakšna bo usoda tovarne? Neuradno se je kot glavni akter v povezavi z Revozom ta teden v javnosti pojavil kitajski Geely, ki utegne stopiti v lastništvo podjetja. Gre za enega največjih zasebnih proizvajalcev avtomobilov na Kitajskem, ki proizvaja vrsto cenovno dostopnih vozil in tudi premijskih avtomobilov. Pod njegovim okriljem delujejo znamke Volvo in električni Polestar, Smart, Lotus ...

Foto: Geely Geely icon

Zanimivo je, da sta Geely in Renault, trenutni lastnik Revoza, letos julija sklenila dogovor o razvoju bencinskih motorjev in hibridne tehnologije. Naložba v novo skupno podjetje v enakovredni lasti je vredna kar sedem milijard evrov. Skupno podjetje je v času, ko je velik del avtomobilske industrije osredotočen na kapitalsko intenziven prehod na izključno električna vozila namenjeno izdelavi učinkovitejših motorjev z notranjim zgorevanjem in hibridnih sistemov.

"Veseli nas, da se podajamo na to pot, da postanemo vodilni v svetu na področju hibridnih tehnologij in zagotavljamo rešitve z nizkimi emisijami za proizvajalce avtomobilov po vsem svetu," je ob podpisu pogodbe dejal Eric Li, predsednik Geely Holding Group.
Novo podjetje bo zaposlovalo 19.000 ljudi v 17 tovarnah in petih raziskovalnih in razvojnih središčih, so sporočili iz Renaulta. Svoje produkte bodo zagotavljali Volvu, Protonu, Nissanu, Mitsubishi Motors ...

Foto: Polestar Polestar 2

Geely je bil prvotno ustanovljen leta 1986 kot podjetje za proizvodnjo komponent za hladilnike. Podjetje je nato leta 1994 vstopilo v industrijo motociklov in leta 1997 v avtomobilsko industrijo. Leta 1998 so predstavili prvi osebni avtomobil. Geely je svoj prvi avtomobil v tujino izvozil leta 2003, leta 2005 pa je javno objavil vstop na hongkonško borzo.

Leta 2008 je ustanovil ločeno interno blagovno znamko s ponudbo kompaktnih električnih vozil in tradicionalnih večnamenskih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem, imenovano Gleagle. Prelomno je bilo leto 2010, ko je Geely od Forda kupil Volvo Cars, že leta 2011 pa predstavil cenovno dostopno hišno znamko limuzin z imenom Dihao. Leta 2014 je združil avtomobile Gleagle, Dihao in LEVC, proizvedene za uporabo na Kitajskem, pod eno znamko - Geely.

Leta 2016 je ustanovil blagovno znamko gospodarskih vozil z imenom Farizon Auto, ki se pretežno osredotoča na lahka gospodarska vozila, avtobuse in mestne avtobuse.

Foto: Lynk & Co Lynk & Co Zero Concept EV8

Leta 2017 je skupaj z Volvo Cars ustanovil blagovno znamko LYNK & CO za proizvodnjo sodobnih, kompaktnih limuzin in SUV-jev, namenjenih mlajšemu občinstvu. Resne načrte imajo tudi v Evropi. Istega leta je Geely pridobil večinski delež v britanskem proizvajalcu športnih in dirkalnih avtomobilov Lotus Cars.

V zadnjih treh letih se je Geely osredotočil na hitro rastoči trg električnih vozil, leta 2019 pa je lansiral blagovno znamko popolnoma električnih osebnih vozil Geometry, leta 2021 pa še blagovno znamko premijskih električnih vozil Zeekr.

Septembra 2022 je Geely kupil 7,6-odstotni delež v britanskem proizvajalcu luksuznih avtomobilov Aston Martin, imajo pa tudi 49,9-odstotni delež v malezijskem avtomobilskem podjetju Proton Cars.

Prihodki so se od leta 2014 do 2018 hitro povečevali, nato pa stagnirali. Vodstvo koncerna trdi, da je bila uspešnost podjetja v letu 2021 oslabljena zaradi svetovnega pomanjkanja polprevodnikov. Od leta 2015 več kot 90 % prihodkov podjetja Geely Auto ustvarijo na Kitajskem.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 8

  • 07:15 9. Oktober 2023.

    Da bo konec se je opazilo že lete nazaj.....subvencije za zaposlitev...nočna izmena z zaposlitvijo za določen čas.... Glavno kar pa …

  • 16:52 7. Oktober 2023.

    Od kdaj smo mi resna država.

  • 15:45 7. Oktober 2023.

    Vsaka resnavlada drzava ima lastno proizvodnjo vozil. Ta generira visoke prihodke, reden tehnoloski razvoj. Poglejte Cehe. Skoda oblikuje prvic notranjost …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.