Kdo bo plačal 35.000 evrov za mali električni avto? O tem se sprašujejo v študiji, ki je zajela razvoj cen e-avtomobilov. Kdor je pred kratkim kupil nov električni avtomobil, je moral sprejeti večja povišanje cen kot kupec avtomobila z motorjem z notranjim zgorevanjem.
Glede na študijo morajo vozniki pričakovati, da bodo cene novih električnih avtomobilov naraščale hitreje kot cene modelov avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem. Po tržni študiji Centra za avtomobilske raziskave (CAR) je bila kataloška cena 15 najbolj priljubljenih e-avtomobilov v Nemčiji avgusta za 14,5 odstotka večja kot leto prej, kar je v povprečju pomenilo dvig cene za 5385 evrov. Na drugi strani so se za 12,5 odstotka podražili najbolj prodajani modeli vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, piše nemški "Handelsblatt".
Razlika v ceni med podnebno prijaznejšimi e-avtomobili in vozili z motorji z notranjim zgorevanjem, ki so jo doslej zmanjševale državne subvencije v Nemčiji, se torej še povečuje. Strokovnjak pri CAR Ferdinand Dudenhöffer pričakuje nadaljnje povišanje cen. Vzrok so višji nabavni stroški polprevodnikov in surovin, specifičnih za e-avtomobile, ki se uporabljajo za proizvodnjo baterij.
Po mnenju Dudenhöfferja državni okoljski bonusi niso dovolj, da bi se temu zoperstavili. V nemškem zveznem proračunu je predvidenih le 2,5 milijarde evrov, ki pa bodo porabljeni že jeseni 2023, to pa bo sesulo predvsem trg majhnih in kompaktnih električnih avtomobilov. Glede na zdajšnjo inflacijo nihče ne bo plačal 35.000 evrov za mali avto na baterijo, je prepričan Dudenhöffer. Nasprotno so v luksuznem segmentu kupci manj občutljivi na ceno.
Jaz ne vem kje najdejo budale ki dajo 16k za oplehovani mopedek z 1.0 in 3 cilindri, pa kitajsko tablico …
Gledam samo na denarnico in do 2034 (nakup 4 leta starega avta) + minimalno 10 let, me ne skrbijo cene …
ja kdo, uršula, potem bo pa še malo več hotla od malih okupiranih državic.