Francija otežuje prodajo električnih avtomobilov, proizvedenih na Kitajskem. Francoska država od 15. decembra ne bo več plačevala državnih subvencij za vsa električna vozila, uvožena iz Kitajske. V večini primerov gre za subvencije do višine 5000 evrov, piše specializirani avtomobilski portal za avtoindustrijo Automobilwoche.
Posledično v Franciji ni več sredstev za priljubljene električne avtomobile, kot sta dacia spring ali MG4. Iz financiranja je izključen tudi tesla model 3, ne pa tudi tesla model Y, izdelan v Nemčiji. Model Y je bil konec novembra najbolje prodajan električni avtomobil v Franciji z 32.509 novimi registracijami.
Ob objavi novih pogojev financiranja je francoski minister za gospodarstvo Bruno Le Mair dejal: "Do zdaj država ni uvedla nobenih zahtev glede tega, kako morajo biti vozila, kupljena z bonusom, izdelana. V vozila z zelo slabo bilanco CO2 se je steklo na stotine milijonov evrov javnega denarja. Od zdaj naprej bo tega konec. Za izpolnjevanje pogojev za bonus mora imeti električno vozilo omejen vpliv na okolje v fazi proizvodnje in transporta."
Zahtevajo zeleno proizvodnjo
Bonus ostaja veljaven za vse električne modele znamke Renault in 24 električnih modelov iz skupine Stellantis. Upravičeni so tudi nekateri električni avtomobili, ki so proizvedeni v drugih državah na Daljnem vzhodu, na primer mazda MX-30, izdelana na Japonskem (celoten seznam pod člankom).
Nov pogoj za pridobitev subvencije je tudi učinek na bilanco CO2 v dobavni verigi in med transportom do končnega kupca. V ta namen je francoska vlada razvila točkovni sistem, ki zdaj vključuje tudi bilanco CO2 v tovarni in transport do končnega kupca. Kitajska je pri tem slaba, saj država pokriva 60 odstotkov svojih potreb po energiji s premogom.
Luksuzni električni avtomobili do subvencij niso upravičeni.
Električni avtomobili, ki so upravičeni do financiranja v Franciji po 15. decembru 2023. Vozila s kataloško ceno nad 47.000 evrov do subvencij še vedno niso upravičena.
Seznam subvencioniranih vozil v Franciji:
Abarth 500
Audi Q4 45 E-TRON
BMW serije 4
BMW X
BMW iX1
BMW iX2
Citroën E-C4
Citroën E-C4
Citroën Ë-Berlingo
Citroën Jumpy Space Tourer
Cupra Born 150 KW 58/62 KWH
Cupra Born 170 KW 77/82 KWH
DS DS 3
DS DS 3 Crossback
Fiat E Doblo
Fiat 500
Fiat 600
Fiat e-Ulysse
Hyundai Kona Electric
Jeep Avenger
Mazda MX-30
Mercedes EQA
Mercedes EQB
Mercedes EQT
Mini Cooper Electric
Nissan Townstar
Nissan Leaf
Opel Combo-e Life
Opel Astra Electric
Opel Astra Sports Tourer Electric
Opel Corsa Electric
Opel Mokka Electric
Opel Zafira-e Life
Peugeot in Rifter
Peugeot e-308
Peugeot e-208
Peugeot e-2008
Peugeot Expert e-Traveller
Renault Zoe
Renault Twingo
Renault Megane E-Tech
Renault Scenic E-Tech
Renault Kangoo E-Tech Electric
Škoda Enyaq
Škoda Enyaq coupé
Škoda Enyaq 80
Škoda Enyaq 60
Škoda Enyaq 80X
Smart Fortwo
Tesla Model Y
Toyota Proace City Verso Electric
Volkswagen Up!
Volkswagen ID.3 Pro 150 KW
Volkswagen ID.3 Pro 107 KW
Volkswagen ID.3 Pro 107 KW
Volkswagen ID.4 Pure 125 KW
Volkswagen ID.4 Pro 150 KW
Volkswagen ID.4 Pure 109 KW
Volkswagen ID.4 Pro 128 KW
Volkswagen ID.4 Pro 210 KW
Volkswagen ID.4 GTX 220 KW
Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION 210 KW
Volkswagen ID.4 GTX 250 KW
Volkswagen ID.5 Pro 150 KW
Volkswagen ID.5 Pro 128 KW
Volkswagen ID.5 Pro 210 KW
Volkswagen ID.5 GTX 220 KW
Volkswagen ID.5 GTX 250 KW
Volkswagen ID.7 Pro 210KW
Volvo C40
Volvo XC40
Kitajca ne moreš več ustavit,sami ste si krivi,zakaj pa ste kupovali od njih majice po 1 evro,zdaj bodo prevladali na …
Bravo Francozi. Dober začetek. Potem je treba začeti gledati še ostale stvari. Ali imajo delavci primerljive pravice, dolžina delovnega časa, …