Izbor nadomestnih žarnic na trgu je velik, razlike v kakovosti in življenjski dobi pa prav tako. Na testu so preizkusili 15 halogenskih žarnic, ki stanejo od 6 do 34 evrov.
Nekatere svetijo eno, druge pet let
Vse testirane žarnice ustrezajo predpisanim standardom, a se na to potrošniki ne bi smeli ozirati, ugotavlja Adac, ki navaja, da bo moral voznik nekatere žarnice menjati vsako leto, spet druge na štiri ali pet let.
Čeprav so na trgu še vedno halogenske žarnice kategorij H1, H3, H4 in H7, večinski delež pripada žarnicam z oznako H7. Prav te z oznako standarda ECE so primerjali na testu. Na začetku preizkusa so raziskali geometrične in fotometrične lastnosti žarnic. Nato so preverili njihovo delovanje in merili položaj žarilne nitke. Merili so svetlobni tok in električno energijo. Žarnice so morale delovati pod stalno napetostjo 13,2 volta. V presledkih so žarnice vklapljali in izklapljali. Iz pridobljenih rezultatov so za vsak tip žarnice izračunali povprečno življenjsko dobo in svetilnost.
Najboljše in najslabše
Najvišjo skupno oceno je dobila žarnica General Electric Extra Life za 10,90 evra, pri kateri so življenjsko dobo ocenili z zelo dobro, svetilnost pa s srednjo vrednostjo zadovoljivo. Najdražja žarnica Bosch Longlife Daytime (34 evrov) je v vseh kategorijah prejela oceno zadovoljivo. Zelo dobro oceno v kategoriji življenjska doba sta prejeli žarnici Philips Lifetime x4 in Osram Ultra Life, z oceno nezadostno ni bila ocenjena nobena žarnica, najslabše pa so se odrezale žarnice Car1 CO2001, General Electric Megalight Ultra +120, Osram Night Braker plus, Philips X-treme Vision in Neolux Hammer, ki so prejele oceno še zadovoljivo.
Najslabša žarnica na testu Car1 CO2001 (9 evrov), ki je bila skupno edina ocenjena kot še zadovoljiva, je bila tudi edina, ki je v kategoriji svetilnost prejela oceno še zadovoljivo. Ocena zelo dobro ni pripadla nobenemu izdelku, oceno dobro so prejele žarnice Bosch Plus90, Cartechnic H7, Osram Standard H7, General Electric Megalight Ultra +120, Osram Night Braker plus, Philips X-treme Vision in Neolux Hammer.
Zamenjajte obe hkrati
Pri Adacu pravijo, da se morajo vozniki sami odločiti, ali bodo izbrali žarnico z višjo izhodno svetlobo, ki jo je treba menjati pogosteje, ali žarnico z daljšo življenjsko dobo, ki sveti šibkeje.
Strokovnjaki Adaca voznikom priporočajo, naj hkrati zamenjajo žarnici v obeh žarometih, saj svetilnost s časom upada. Ko odpove ena, je pričakovati, da bo odpovedala tudi druga, saj je njuna življenjska doba zelo podobna. Po menjavi žarnice je treba preveriti prilagoditev žarometov, da bi zagotovili čim boljšo osvetlitev cestišča, hkrati pa se s tem izognete morebitni zaslepitvi drugih udeležencev v prometu.
Strokovnjaki voznike opozarjajo, da morajo biti žarometi vedno čisti. Prav tako priporočajo, naj vozniki ob nakupu vozila izberejo sicer dražje ksenonske žaromete, saj je svetilnost ponoči na ravnih odsekih in v ovinkih veliko boljša, vožnja pa udobnejša in varnejša.
Obe naenkrat menjat - samo da ce cim vec zapravi/porabi/pokupi kajne?
Raje zamenjam vsaki 2 leti žarnice in da mi svetijo bolje, še posebej ponoči ob dežju! Je pa življenska doba …