Vse bolj priljubljeno prevozno sredstvo za opravke po mestih postajajo kolesa, s katerim lahko hitro in brez čakanja v prometnih zamaških ter dovolj udobno pridete praktično povsod? Tudi tja, kamor z avtomobilom sploh ne morete. Ob tem se seveda postavi vprašanje, kakšno kolo je za mesto najbolj primerno.
Predvsem zaradi bojazni, da bo prej ali slej ukradeno, ali pa bo zaradi vse prej kot idealnih voznih razmer v mestu tako ali tako razpadlo, se marsikdo odloči, da se bo vozil kar s kolesarskim "starodobnikom". S tem ne mislimo lepo ohranjenega in vzdrževanega kolesa, ki je lep spomin na nekdanje čase in lastniku v ponos, ampak na povsem izrabljeno in utrujeno kolo, ki se v marsikaterem primeru komaj še drži skupaj. Druga možnost, ki jo marsikdo uporabi, je nakup najcenejšega kolesa v velikem trgovskem središču, ki "dovolj dobro" opravi svoje delo. A drugo vprašanje je, če je takšen pristop res tudi najbolj ustrezen.
Mestno kolo mora biti predvsem udobno
Za nasvet, kaj je pomembno pri nakupu mestnega kolesa, smo vprašali Andreja Potrebuješa, ki že več let vodi trgovino in servis koles Jan Sport na Vrhniki. Pravi, da se mestna kolesa od športnih razlikujejo predvsem po tem, da so bolj udobna, kar pomeni, da se na njih sedi bolj pokončno in s tem udobno, pomemben je udoben širši sedež, saj za na takšna kolesa običajno ne oblečemo oblazinjenih kolesarskih hlač, iz istega razloga je lahko prijeten dodatek tudi vzmetenje sedeža, še vedno, čeprav to ni več obvezno, imajo moška kolesa "štango" ženska pa ne ali pa je ta spuščena niže, da olajša dostop na kolo, kolesa imajo pretežno premer 28 palcev in razmeroma ozke gume, ki olajšajo poganjanje, načeloma pa imajo tudi več opreme, kakršne so varovalne strehe, ki pokrijejo večino koles, da kolesarje zaščitijo pred umazanijo s ceste, učinkovite luči, prtljažniki, torbe, košare, stojala in podobno. Bolj zaščitena kot pri športnih kolesih je tudi sama veriga, da kolesarju ne umaže hlač ali čevljev.
Za mestno kolo je pomembno tudi, da je njegov okvir iz aluminija, ki je lažji od jekla, hkrati pa bolje od okvirja iz ogljikovih vlaken prenaša dolgotrajne obremenitve, ki so jim izpostavljena mestna kolesa. Za udobje v vožnji je poleg pokončnega sedenja, h kateremu lahko pripomore tudi višinsko nastavljivo krmilo, pomembna tudi velikost okvirja, ki je s tem prilagojen telesni višini kolesarja (to pravzaprav velja za vsa kolesa). Pri tem se kolesa manj in bolj kakovostnih proizvajalcev tudi najbolj razlikujejo. Najcenejša kolesa so namreč na voljo zgolj v eni velikosti, nekateri proizvajalci ponujajo dve, najbolj kakovostni pa štiri ali več velikosti. To seveda pomeni, da je pred nakupom treba kolo preskusiti, pri čemer vam lahko pomaga prodajalec z ustreznim znanjem.
Dovolj je le zadnji menjalnik
Kakovostna in nekakovostna kolesa se razlikujejo tudi po kakovosti sestavnih delov, kakršni so pesta, verige, menjalniki, zobniki in tudi sam okvir. Bolj kakovostno kolo bo ne le zdržalo dalj časa, ampak bo lažje in navsezadnje cenejše tudi njegovo vzdrževanje. Potrebuješ je omenil tudi, da je na mestnem kolo povsem dovolj zgolj zadnji menjalnik s šestimi do sedmimi prestavami, ki načeloma pokrije hitrostni in zahtevnostni razpon mestnih voženj. Posebna alternativa so tudi notranji, v pesto zadnjega kolesa vgrajeni menjalniki, kakršen je shimano nexus, ki omogočajo tišjo vožnjo in potrebujejo manj vzdrževanja, a so dražji in jih zato najdemo le na kolesih višjih razredov. Posebno poglavje so tudi jermenski prenosi, ki pridejo v poštev predvsem za posebna kolesa in ne omogočajo menjavanja prestav, razen morda v kombinaciji z notranjim menjalnikom.
Kolutne ali klasične zavore?
Potrebuješa smo vprašali tudi, če mestno kolo potrebuje kolutne zavore. Odgovoril je, da jih preprosto ne potrebujete. Klasične mehanske zavore so namreč za mestno rabo še vedno najbolj primerne, saj jih največkrat lahko nastavi kar kolesar sam. Kolutne in hidravlične čeljustne zavore so bolj primerne za športna kolesa, saj je njihovo vzdrževanje in nastavljanje precej zahtevno. Ko govorimo o mestnih kolesih, kolutne zavore pridejo v poštev na električnih kolesih, ki imajo zaradi elektromotorja in baterije večjo maso, zato je za njihovo varno ustavitev potrebna večja sila.
dezurni@zurnal24.si
Okvir iz ogljikovih vlaken slabše prenaša obremenitve kot aluminijasti okvir? To je popoln nesmisel in zavajamje.
Želiš pronaći ženu za jednu noć? Dobrodošli na > > > www.3xDate.top ******************************************************************************************************************** Ne slaže se s djevojkama? Da, svi …