Novo poročilo organizacije International Council on Clean Transportation (ICCT) ugotavlja, da proizvajalci, ki prodajo večino potratnih vozil v Evropi, z rezultati testov o učinkovitosti porabe goriv veliko bolj manipulirajo kot tisti proizvajalci, ki izdelujejo bolj učinkovita vozila.
K seriji nedavnih študij, ki dokazujejo, da se razkorak med uradnimi testnimi rezultati in dejansko porabo goriv med vožnjo iz leta v leto povečuje, pa dodaja nov dokaz, saj prvič primerja napredek proizvajalcev vozil pri uradnih in dejanskih podatkih o rabi goriv v zadnjih desetih letih v Evropi, ugotavljajo na Zvezi potrošnikov Slovenije.
Luksuzna avtomobilska znamka BMW se je odrezala najslabše, saj poroča podatke o rabi goriv, ki so v povprečju 30 odstotkov nižji od dejansko doseženih med vožnjo. To pomeni, da kupec tipičnega BMW vozila porabi v povprečju okoli tretjino goriva več, kot to zatrjujeta brošura in energetska oznaka v avtomobilskem salonu.
Audi je uvrščen na drugo mesto, z razkorakom med uradnimi in dejanskimi podatki v višini 28 odstotkov, sledita pa mu Opel (27 odstotkov) in Mercedes-Benz (26 odstotkov).
Najmanj glede na raziskavo zavaja Toyota, ki objavlja le 15 odstotkov nižje vrednosti od dejanskih, medtem ko so podatki znamk Renault in Peugeot-Citroën v povprečju 16 odstotkov nižji od dejanskih.
EU bi morala končati manipulacije, a jih še ne bo
Vodja projektov programa Mobilnost pri Focusu, društvu za sonaraven razvoj, Katarina Otrin meni: “Za informirano odločitev o nakupu avtomobila kupci v Evropi potrebujejo zanesljive podatke o rabi goriv. Proizvajalci avtomobilov tega ne zagotavljajo. Evropski odločevalci morajo manipuliranju s podatki o porabi goriv narediti konec.”
Proizvajalci avtomobilov rabo goriv in CO2 emisije še vedno merijo po testih, ki že dolgo veljajo za zastarele, a novih pravil, ki bi bolj ščitila uporabnike in bi onemogočale takšna zavajanja, EU in Združeni narodi še niso dorekli.
Nov globalni testni sistem naj bi bil sicer pripravljen v letu 2014, a verjetno v EU ne bo v uporabi pred letom 2017.
"Trenutni test je star 30 let in je vse bolj oddaljen od realnih pogojev vožnje, zato lahko že govorimo o zavajanju potrošnikov – še zlasti zato, ker potrošnik z dvema različnima avtomobiloma, ki imata enako oglaševano porabo, ne bo dosegel enake porabe v realnem življenju. Evropska komisija in Evropski parlament sta že predlagala, da se ta anomalija odpravi. Države članice bi ju morale podpreti in zagotoviti, da se zavajanje voznikov konča", je dodal Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije.
ni res...naši oblastniki več zavajajo kot ti giganti..
Zavajajo tudi s hitrostjo. Napr. 100 po števcu je realno 95, pri VW skupine še nekoliko manj, kar posledično pomeni …