Katere avtomobilske znamke so zmagovalke leta 2016?

Foto: Profimedia
Foto: Profimedias
Kdo so zmagovalci in poraženci evropskega avtomobilskega trga v letu 2016? Najboljšim je skupno nekaj - imajo pravi odgovor na trenutno najbolj vroč razred avtomobilov.
Oglej si celoten članek

Pri Automotive News so naredili analizo evropskega avtomobilskega trga v 2016. Prodanih je bilo 15,1 milijona novih avtov, kar je kar 6,5 odstotka več od leta prej, a še vedno okoli 900.000 manj kot v rekordnem predkriznem letu 2007. Tako visoka rast je presenetila analitike, ki so napovedovali največ štiri odstotno rast, a so prodajo očitno spodbudili gospodarsko okrevanje Stare celine ter preobrata na italijanskem (+16 odstotkov) in španskem trgu (+11), pa tudi Francija (+5,8) in Nemčija (+3,7) sta bili boljši od pričakovanj. Od velikih trgov je upadel le britanski (-1,1), na kar je imelo velik vpliv dogajanje v zvezi z brexitom.

Za leto 2017 so napovedi veliko manj optimistične, saj naj bi evropski trg po zdajšnjih napovedih analitikov zrasel za pičlih 0,5 odstotka. V Nemčiji naj bi bila rast nična, v VB pa naj bi bil padec kar 11-odstoten.

Kaj na velikem evropskem trgu pomenita dva milijona Slovencev?

V Sloveniji je trg novih avtov lani zrasel za 7,1 odstotka (uradno registriranih 63.674 novih avtov). To naš trg umešča na 20. mesto znotraj držav EU. Znotraj 12 "novih članic", pridruženih po l. 2004, pa smo na razmeroma visokem šestem mestu. Po velikosti je namreč Slovenija na 25. mestu po velikosti in 23. glede na število prebivalcev.

In zmagovalci?

Na evropskem trgu so to znamke Jaguar (+70 odstotkov v primerjavi z 2015), Honda (+20) in Jeep (+19). Jaguarju je uspel veliki met s svojim sploh prvim športnim terencem F-pacom, saj je takoj zavzel več kot četrtino celotne znamkine prodaje. Hondi se je izplačal povratek med manjše suve, kjer so lani spet obudili model HR-V. Jeep pa se ima rasti zahvaliti predvsem modelu renegade. Vsi trije modeli, ki so bili motor rasti, sodijo med križance oziroma suve.

Skupno je lani prodajo okrepilo 27 od 33 znamk, a niso vse uspele dohajati povprečja rasti +6,5 odstotka. Med zamudniki so denimo Opel, Porshe, Seat, Ford, Volvo in Peugeot. Volkswagen, Nissan, Citroën, Mitsubishi, DS in Chevrolet pa so zabeležili celo negativno rast.

Menjava na mestu št. 2 

Med koncerni Automotive News na prva mesta postavlja Jaguar Land Rover (+22), Fiat Chrysler (+14) in Daimler (+13,4), med poražence pa GM (Opel) (+5,3), VW (+3,3) in PSA (-0,5).

Pri Volkswagnu se je videl vpliv afere Dieselgate, a seveda ostaja največji koncern v Evropi in na svetu, medtem ko je Renault Nissan prehitel Ford in postal številka 2 evropskega trga.

dezurni@zurnal24.si

 
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 11:39 8. Februar 2017.

    Otroci spočeti v VW GOLFU so lepi in pametni.

  • 10:05 8. Februar 2017.

    V Sloveniji je bil največkrat avto leta GOLF ! Pač ,z njim lahko prevozijo največ vreč krompirja in sodov vina …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.