Karavanska različica hyundaija i30 je od petvratnega modela, ki ga cenovno prekaša za 900 evrov, daljša za 185 milimetrov, prtljažnik pa jo s 528 litri prostornine uvršča med največje v razredu. Cene se začnejo pri 14.890 evrih.
Dva meseca po predstavitvi petvratne različice povsem nove generacije modela i30 Hyundai predstavlja karavanski model, ki je kot prva od torka naprej naprodaj v Sloveniji. Iz imena je tako kot pri i40 izpadel naziv CW, zdaj ga imenujejo le i30 wagon ali i30 karavan.
Bolj športen in prostornejši
Oblikovalski jezik si deli s kombilimuzino. Nos je praktično identičen, zadek pa sovpada s tistem na večjem bratu i40. Karavan v primerjavi s predhodno generacijo že z obliko nakazuje, da gre za dinamičnejši model. To so inženirji v nemškem Rüsselsheimu nadgradili, tako da so podvozje za 20 milimetrov pomaknili k tlom. Hkrati so ga podaljšali za 10 in razširili za 5 milimetrov.
Foto: Gregor Prebil
Hyundai i30 karavan
Centimetre bodo najbolj občutili potniki na zadnji klopi, najbolj v ramenskem delu, pravijo pri Hyundaiju, korak naprej pa je bil narejen tudi pri vstopanju na zadnjo klop, saj so "stopnico" pri obeh bočnih zadnjih vratih znižali. Prtljažnik v osnovi obljublja 528 litrov prostora, z zlaganjem zadnjih sedežev, ki se poklopijo v ravno dno, ga je moč povečati na največ 1642 litrov. Predhodnika prekaša skoraj za četrtino.
5 zvezdic za varnost
Hyundai se je odločil, da se karavana z vsebino zgleduje po večjem bratu i40, tako je kupcem na voljo bogata osnovna in dodatna oprema, predvsem varnostna (na voljo je tudi zračna blazina za kolena). Vse to je i30 na testiranjih Euro NCAP prineslo najvišjo oceno za avrnost – 5 zvezdic.
Že osnovni opremski paket Life (skupaj so štirje – life, comfort, style in premium) pa ponuja šest zračnih blazin in zaves, klimo, ESP, potovalni računalnik in merilnik zunanje temperature, prilagoditev trdote volana glede na režim vožnje, upravljanje radia na volanskem obroču, zunanjost pa med drugim zadnji spojler in dnevne LED-luči.
Za dodatnih 1.500 tudi z avtomatikom
Foto: Hyundai
Hyundai i30 karavan
Pogonski sklop je enak kot pri kombilimuzini, to pomeni trije bencinski in trije dizelski motorji, vsi so v osnovni kombinirani s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Vstopni bencinski motor je 1,4-litrski CVVT s 73 kilovati moči (100 KM), sledi mu 1,6-litrski CVVT z močjo 88 kilovatov (120 KM), in 1,6-litrski GDI z direktnim vbrizgom in 99 kilovati moči (135 KM). Na dizelski strani so 1,4-litrski CRDi s 66 kilovati (90 KM) ter 1,6-litrska agregata z močjo 81 kilovatov (110 KM), oziroma 94 kilovatov (128 KM).
Foto: Hyundai
Hyundai i30 karavan
Vse 1,6-litrske agregate je mogoče za doplačilo 1.500 evrov kombinirati s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Vsi modeli z ročnim menjalnikom so na voljo s tehnologijo Blue Drive, ki vključuje sisteme in tehnologije za zniževanje porabe in emisij. Porabo znižuje sistem samodejnega ugašanja in zagona motorja pri mirovanju ISG (Idle Stop&Go) ter pameten akumulatorski sistem (Smart battery Power Management), ki izrablja regeneracijo zaviranja. Nižjo porabo so zagotovili z aerodinamičnimi prijemi in pnevmatikami z nizkim uporom ter tudi s podaljšanimi prestavnimi razmerji šeststopenjskega ročnega menjalnika od tretje do šeste prestave.
Najcenejši karavanski i30 z osnovno opremo Life in vstopnim bencinskim motorjem stane 14.890 evrov, najcenejši dizel je dražji za 1.800 evrov. Uvoznik načrtuje, da bo do konca leta prodal med 200 in 300 karavani.
Ko da bi gledal S maxa, malo sicer v megli...