Opel insignia s štirikolesnim pogonom (4x4) se na videz ne razlikuje od ostale ponudbe v karavanski paleti insignia, z izjemo strupene športne različice OPC. Testna je sicer imela paket opreme sport, ki skupaj z dodatno opremo ponuja skoraj vse, kar si voznik in potniki želijo.
Še vedno zapeljuje
Insignia sportstourer je tudi po dveh letih še vedno lepotica na cesti, a ima še vedno svoje pomanjkljivosti. Čeprav je prtljažnik še vedno dovolj velik in ponuja za 540 litrov prostora, pa je zaradi oblike zadka nakladalna odprtina ozka in zelo omejena pri tovorjenju oglatih predmetov večjih mer. K večji atraktivnosti testnika je pripomogel paket OPC line, ki vključuje zadnji spojler, športno spodnjo obrobo zadnjega in prednjega odbijača, zaščitne pragove vrat v barvi vozila in 19-palčna platišča iz lahke litine.
V notranjosti prestiž
Notranjost je prestižna, izstopajo pa udobni in zelo dobri sedeži, ki jih je možno pomikati v šest smeri in so oblečeni v rjavo usnje. Voznike razvaja še usnjen volanski obroč OPC, športna različica zelo dobrega šeststopenjskega ročnega menjalnika, oblečena v usnje, zelo dober avdiosistem z velikim barvnim zaslonom in navigacijo, sistem pametnih biksenonskih dinamičnih žarometov in klimatska naprava, ki se je tudi v vročih dneh izkazala za zelo učinkovito.
Bistvo testnika je bil štirikolesni pogon, kombiniran z dvolitrskim turbodizelskim štirivaljnikom z močjo 118 kilovatov (160 KM). Prilagodljivi pogon na vsa kolesa deluje zelo nevpadljivo. Na voljo je za doplačilo 2.200 evrov, zato ga priporočamo zgolj tistim, ki ga res potrebujejo, drugače je povsem odveč. V vsakdanjih razmerah se vede kot navadna insignia s prednjim pogonom, za nameček pa je pospešek v primerjavi z navadno dvolitrsko različico zaradi dodatne teže več kot pol sekunde slabši. V normalnih okoliščinah se navor prenaša na prednji, pri pospeševanju ali v snegu in dežju pa po potrebi tudi na zadnji kolesni par, s tem da ima zadnji diferencial še elektronsko omejitev zdrsa (eLSD – Limited Slip Deferential), ki prenese navor na kolo z boljšim oprijemom. Tako se v praksi tudi sto odstotkov navora prenaša do zadnjih koles, k bolj suvereni vožnji pa pripomore tudi 350 Nm navora.
Voznik lahko izbira tudi potovalni ali športni program uravnavanja podvozja. To stori s pritiskom na tipko sport in tourer, sistem flex-ride pa voznikovo željo izpolni. Kljub programu sport, ki izboljša stabilnost v ovinkih in na cesti, pa bi insignia, tudi zaradi tega, ker je zaradi štirikolesnega pogona pridobila še dodatnih sto kilogramov, potrebovala še kaj več kot 160 konjskih moči. Karavan je zato bolj potovalnik kot športni avtomobil. Moči je sicer za normalno vožnjo dovolj, a je avto poleg tega, da je pretežak, len v nizkih vrtljajih. Ko ga spravimo na pravo "frekvenco", je poskočen, a takrat je tudi poraba visoka. Na testu se je pri mešanem režimu vožnje vrtela okoli osmih litrov.
Insignia sportstourer z osnovno ceno nekaj pod 30 tisoč evri ostaja dober in uporaben nakup, še posebej če imate doma prikolico ali pa stanujete v krajih, ki jih hitro pobeli sneg. Testnik, ki stane še 10 tisočakov več, pa dodaja še razvajanje v bogati serijski opremi z dolgim seznamom dodatne opreme.
Podatki o vozilu: (Opel insignia sportstourer 2.0 CDTI sport 4x4)
Motor: 1.956 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni turbodizelski
Moč: 118 kW (160 KM) pri 1.750 vrtljajih na minuto
Navor: 350 Nm pri 1.750 vrtljajih na minuto
Poraba: 7,9 litra/100 km (mešani cikel), 159 gramov CO2
Zmogljivosti: 212 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.908x1.856x 1.520, medosna razdalja 2.737, prtljažnik (v litrih): 540/1.530
Cena: 29.080/40.290 EUR
Karavanska insignia na vse štiri
Avtor: Gregor PrebilPreizkusili smo insignio sportstourer z dvolitrskim turbodizelskim motorjem CDTI in štirikolesnim pogonom, ki pri karavanski različici pomeni nadgradnjo voznih sposobnosti in užitka za volanom, a vse to za višjo ceno.
Tudi mi smo ta teden, bili kot nagrajenec v vaši nagradni igri, na dopustu z Insignio 2.0 dizel- karavan izvedbo, …