Pri Sekciji za osebna motorna vozila so objavili podatke prodaje osebnih avtov za april in hkrati prvo letošnje četrtletje.
Prodaja v prvih štirih mesecih je v primerjavi z istim lanskim obdobjem upadla za skoraj petino, skupno je bilo prodanih le 16.670 avtov. Nekoliko manjši je mesečni padec, letošnji april je bil za 8,6 odstotka slabši od lanskega.
Za temi številkami pa se skrivajo doslej težko predstavljivi skoki in padci posameznih znamk, ki pričajo o izjemnih naporih pri zagotavljanju proizvodnje in dobave. Dogajanje po izteku pandemije že kakšno leto kroji pomanjkanje sestavnih delov. Prodaja je zelo pogojeno tudi s premikom proizvajalcev k modelom z višjimi maržami in postopnem prehodu v elektrifikacijo.
Korejski znamki tik za stopničkami
Praktično na seznamu ni znamke, ki ne bi v letošnjem letu beležila dvomestnih skokov navzgor ali navzdol, izjema je Audi z "le" petodstotnim padcem. Škoda in Peugeot, dve pomembni volumenski znamki, sta zanihali navzdol za več kot 45 odstotkov! Medtem pa sta imela na primer Opel in Mercedes-Benz v prvem letošnjem četrtletju za več kot 70 odstotkov dodatnih registracij.
Po številu registracij v istem obdobju na prvem mestu med znamkami ostaja Volkswagen pred Renaultom in Škodo. Na četrtem in petem mestu sta se učvrstila Kia in Hyundai, obe sestrski znamki sta precej izboljšali prodajo.
V ospredju suvi, kombilimuzine potonile
Najbolj prodajan avto v aprilu je bil VW T-roc, sledili so renault clio, VW T-cross in hyundai tucson. Na četrtletni ravni pa je prvak clio, sledi T-roc, tretji je kia sportage pred VW T-crossom in škodo octavio.
Kje je VW golf, ki je bil leta dolgo drugi ali celo prvi avto po prodaji? Podatki agencije Ardi kažejo, da šele na 22. mestu! Letos so jih v Sloveniji doslej registrirali 242. Še nižje na lestvici je trenutno renault megane, precej višje smo bili v zadnjih letih vajeni tudi peugeota 3008, škode fabie, hyundaija i30 ... Te številke niti niso tako presenetljive glede na dejstvo, da sta najbolj prodajana razreda vozil v tem hipu mali in srednji suvi.
Tesli nagaja spring
Še pogled med električne: tudi v Sloveniji se vzpostavlja stanje, o katerem že nekaj časa poročajo iz tujine: Tesla vlada - no, skoraj. Model Y je že najbolj prodajan električni avto v Sloveniji s 77 dobavami v letošnjem letu, model 3 pa je osvojil 52 kupcev. Med oba Teslina modela pa se je vrinil nihče drug kot najcenejši električni avto na trgu dacia spring z 52 registracijami.
Vsi ostali električni modeli so letos dosegli manj kot 40 registracij.
Golf je itak ratal eno sranje. Boljši je Polo al pa kar Passat. Super izbira pa je Škoda Skala. In …
Kot pravijo, začelo se je s čeladami, zdaj pa norost ...