Električna kona prve generacije je leta 2019 na ceste zapeljala kot električna različica bencinske (in tedaj še dizelske) kone in kot takšna je bila eden prvih električni avtomobilov, ki niso bili izdelani namensko, ampak je šlo za električno različico avtomobila z različnimi možnostmi pogona. In kot takšna je bila celo bolj uspešna od kon z motorji z notranjim zgorevanjem in nas je tudi navdušila na testu.
V nekaj letih so se zadeve spremenile in zdaj pri Hyundaiju pravijo, da je električna hyundai kona pravzaprav osnovna osnovna različica druge generacije tega avtomobila, iz katerega izhajajo tudi bencinske in hibridne različice. Zasnovana je na Hyundaijevi novi platformi z oznako K3, ki ji je v primerjavi s predhodnico omogočila tudi precej večje mere.
Velikostni prirastek
V primerjavi s predhodnico je namreč daljša, širša in višja. To je gotovo dobro in se tudi vidi. Ko novo kono vidite prvič, ste namreč kar presenečeni, kako je zrasla v primerjavi s prvo generacijo, ki smo jo že samo po sebi cenili zaradi solidne prostornosti.
Prirastek prostora v notranjosti se z večjim občutkom širine pozna spredaj, še bolj pa zadaj, na zadnji klopi, kjer so več prostora za kolena potnikom zagotovili tudi s tankima naslonoma prednjih sedežev. Med testom se nas je iz Ljubljane v Maribor enkrat peljalo pet, torej so bili zadaj trije potniki, ki se niso prav nič pritoževali nad utesnjenostjo. In tudi tisti, ki je sedel na sredini, se je počutil povsem v redu, torej sredinska grba na klopi ni tako moteča, kot v nekaterih drugih avtomobilih.
Povečane mere se poznajo tudi v prtljažniku. Ta je v primerjavi s prejšnjo kono večji kar za dobro tretjino in meri precej solidnih 466 do 1.300 litrov. Povečljivost je sicer klasična, kar pomeni, da se v razmerju 1:2 zloži le naslonjalo, a za takšen avtomobil povsem pričakovana. Je pa prtljažnik oblikovan precej oglato in se ga da tudi lepo izkoristiti. Če pa prostora še ni dovolj, lahko električna kona vleče tudi prikolico, ki pa ne sme biti težja od 750 kilogramov.
Kona je ureditev kabine bolj ali manj podedovala po električnih ioniqih 5 in 6, kar pomeni, da se pred voznikom razteza širok ukrivljeni zaslon iz medsebojno povezanih 12,3-palčnih zaslonov merilnikov in infotainmenta, ki jima pomaga še uporaben 12-palčni projekcijski zaslon z možnostjo predvajanja kopice podatkov.
Analogno-digitalna
Notranjost je lahko urejena v več barvnih kombinacijah, a zdi se, da kona najbolj "električna" v notranjosti deluje, če je v kombinaciji svetlosive glavne barve z dodatki v svetlo zeleni barvi. Tako je navsezadnje bilo tudi v električni koni prejšnje generacije.
Dobro je, da je kona v notranjosti še vedno tudi precej analogen avtomobil. Poleg že omenjenih zaslonov so še vedno na voljo analogna stikala s posebnim zaslončkom za upravljanje klime, nekaj direktnih gumbov in regulator za upravljanje voznih programov pa so urejeni tudi na vrhu in dnu osrednje konzole.
Med drugim je kona na voljo tudi z izčrpnim Hyundaijevim naborom varnostih pripomočkov. Med bolj zanimivimi je sistem za samodejno menjavanje varnostnih pasov. Pravzaprav gre za polsamodejnega, saj potem, ko ob vključenem pomočniku za vožnjo po avtocesti vključimo smernik, vpraša, če imamo res namen zamenjati vozni pas. Potem ga tudi samodejno menja, a je pri tem precej previden in mora biti na sosednjem pasu res veliko razdalje do drugega vozila. Kljub vsemu pa vas lahko precej razbremeni in je dobrodošel, če že ne ravno nujen dodatek.
Med drugim vstop v kabino lahko uredimo tudi na pametnem telefonu ali celo pametni uri, s katerima je mogoče dostop brez ključa poleg voznika zagotoviti še trem uporabnikom. To pomeni, da lahko originalni ključ pustite doma in uporabljate le pametni telefon. Če pa potrebujete elektriko za zunanjo napravo, pa jo lahko tudi priključite na kono, saj omogoča funkcionalnost V2L z 220-voltno vtičnico z močjo do 3,6 kilovata.
Učinkovita aerodinamika
Hyundai kona je v vseh različicah, in tudi v električni, oblikovno sicer zelo zanimiv, a tudi precej oglat avtomobil. Kljub temu je oblikovalcem z aerodinamičnimi prijemi uspelo zagotoviti ugodni količnik zračnega upora. Za sprednji del karoserije sta sicer značilna "parametrično" vzorčeni odbijač ter ploski logo na pokrovu motorja, zadaj pa električni koni prepoznavnost zagotavlja predvsem neprekinjen svetlobni pas. Tudi na bokih lahko prepoznamo "parametrični" vzorec.
Oblikovalci so očitno dobro in premišljeno opravili delo, saj niso zagotovili le ugodne aerodinamike, ampak v kabino prodre tudi zelo malo piša vetra, ki je predvsem na električnih avtomobilih lahko precej nadležen. V kombinaciji z električnim pogonom zato kona electric, predvsem tedaj , ko je kakovostno tudi cestišče in ni odvečnega šuma gum in tresenja zaradi neravnin, zagotavlja zelo tiho doživetje.
Če koga moti tišina, je na voljo tudi sintetično generiran zvok, ki se odziva na vrtljaje motorja, vendar hitro ugotovite, da je takšen zvok bolj moteč kot pa dobrodošel, in to celo v športnem programu, ko bi ga nekako pričakovali.
Kot rečeno, je pod motornim pokrovom električni pogonski sklop. Električna kona je na voljo z dvema kombinacijama baterij in motorjev. Večja baterija ima kapaciteto 65,4 kilovatne ure in v kombinaciji s 160-kilovatnim elektromotorjem omogoča doseg do 514 kilometrov. Manjša baterija ima kapaciteto 48,4 kilovatne ure in v kombinaciji s 114-kilovatnim elektromotorjem omogoča doseg do 377 kilometrov.
Možen tudi e-pedal
Tako pravi teorija, kaj pa praksa. Na testu smo vozili močnejšo kono electric impression (65,4 kWh), torej tisto, ki ima pod motornim pokrovom kombinacijo 160-kilovatnega elektromotorja na prednji premi in baterije s kapaciteto 65,4 kilovatne ure.
Za motor lahko rečemo, da je moči vedno več kot dovolj in ob malce zadržanem speljevanju motor tudi zelo kultivirano deluje. Po drugi strani pa se, ko pohodite pedal plina, izkaže za izjemno odzivnega in poskočnega in malce zmede tudi sicer zelo solidno podvozje, ki je kos skoraj vsaki zahtevi voznika, dokler je ta v znosnem območju.
Obljubljenega dosega 514 kilometrov sicer ne omogoča, saj se ta, vsaj v poletni vročini, giblje tja do 350 kilometrov ali malce več. Poraba na testu se je namreč gibala med 18 in 19 kilovatnimi urami na sto kilometrov.
Tudi polnjenje ni tako hitro, kot bi lahko bilo. Na hitri polnilnici je sicer od začetka, ko je bila baterija še precej prazna, večinoma potekalo z malce več kot sto kilovati, kar je blizu deklariranim 105 kilovatom, ko se je napolnjenost približevala 80 odstotkom, da se je moč precej hitro manjšala.
Zgodilo pa se je tudi, da je bila moč polnjenja tudi, ko je bil avto edini na polnilnem mestu, zaradi težav s komunikacijo med vozilo in polnilnico manjša od 70 kilovatov. To sicer ni nikakršna katastrofa, saj vam polnjenje do 80 odstotkov v nobenem ne bo vzelo več kot pol do tričetrt ure. Polnjenje z 11-kilovatnim izmeničnim tokom na obcestnem priključku pa se je izkazalo za zelo učinkovito, seveda pa počasnejše, saj lahko traja več kot štiri ure.
Vožnja z električno kono je z vozniškega vidika zelo prijetno početje, omogoča pa tudi vožnjo z enim pedalo, ki tudi zares deluje, saj se avtomobil, če to seveda med več možnostmi rekuperacije izberete, tudi zares ustavi. Le kakšen dan ali dva privajanja sta potrebna, da dobite pravi občutek.
Električna kona ni ravni najcenejši avtomobil. Za sicer odlično opremljeno kono electric impression (65,4 kWh), kakršno smo vozili na testu, je treba odšteti 57.190 evrov, po odštetju subvencija pa se cena zniža na 52.690 evrov. Glede na to, da se kona electric uvršča nekam med segmenta SUV-B in SUV-C, ni ravno med najcenejšimi predstavniki svojega segmenta.
Lahko se sicer odločite za osnovno kono electric z baterijo s kapaciteto 48 kilovatnih ur, ki stane 43.490 evrov oziroma z odštetjem subvencije 38.990 evrov. Z njo sicer ne boste prišli tako daleč in tudi tako odzivna ne bo, čeprav verjetno tudi ni ravno obotavljiva, je pa precej cenejša. Če se vozite zgolj po dnevnih opravkih v razmerni bližini doma zmanjšane zmogljivosti ne bodo težava.
Vsekakor pa jim je pri Hyundaiju z novo kono electric uspelo izdelati po karakteristikah prijetno zaokrožen električni avtomobil. Morda ni več pionirka, kot njena predhodnica, zato pa je gotovo avtomobil , o katerem kljub malce višji ceni splača premisliti. Če pa vam električni pogon ni tako pomemben, pa sta seveda še vedno na voljo tudi hibridna in bencinska kona.
Hyundai kona electric impression (65,4 kWh)
Motor: električni
Največja moč: 160 kW
Največji navor: 255 Nm
Zmogljivosti: 170 km/h, 7,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.355 x 1.825 x 1.575, medosna razdalja 2.660
Prtljažnik (v litrih): 466 - 1.300
Poraba: 14,7 kWh /100 km, doseg 514 km (kombinirani cikel WLTP).
Cena v evrih: 57.190 (52.690 s subvencijo)
A spet reklama,ker se ne prodaja dobro.So nemci rekli,da do 35 leta ne bo vidnejših sprememb.Ker je prometa preveč,hočejo na …