Kako za polovico izboljšati možnost, da se najstnik vrne cel in zdrav

Foto: AMZS/Polona Avanzo
Foto: AMZS/Polona Avanzo
Osnovni nasvet: če imate doma mladega voznika, naj vozi vaš najmodernejši avto!
Oglej si celoten članek

Asistenčni sistemi za preprečevanje nesreč in za mlade voznike prilagojene nastavitve v avtu lahko zmanjšajo možnost nesreč z udeležbo mladih voznikov kar za 41 odstotkov, kaže študija, ki jo je objavil ameriški inštitut za prometno varnost IIHS.

Glede na enako število prevoženih kilometrov je pri najstniškem vozniku ali voznici kar štirikrat večja verjetnost, da bo udeležen v nesreči kot pri voznikih, ki so starejši od 20 let. Vozniki v najstniškem obdobju hitreje izgubljajo pozornost, v slabih vremenskih pogojih pa počasneje prilagodijo hitrost spolzkemu cestišču. Prav tako so v povprečju precej pogosteje udeleženi v nesrečah z naletom od zadaj ali pa pri bočnih trkih z desne. Glavni faktorji za nesrečo pri mladih voznikih so neizkušenost, distrakcija med vožnjo, prehitra vožnja ...

IIHS je od leta 2016 do 2019 pozorno analiziral nesreče z udeležbo mladih, še najstniških voznikov. V ZDA je mogoče tako kot v Sloveniji vozniški izpit B kategorije opraviti že s 16 letom, a lahko tam že tudi samostojno vozijo brez spremljevalca.

Pri inštitutu so se osredotočili na tri tipične scenarije, ki so jih novodobni asistenčni sistemi sposobni z veliko verjetnostjo prepoznati in preprečiti: nalet v spredaj vozeče vozilo, nepravilna smer oziroma stran, trk zaradi mrtvega kota. Upoštevali so tudi vidik, koliko avtov na ameriških cestah že ima na voljo nastavitve ali aplikacije, ki staršem omogočajo omejitev določenih funkcij, na primer najvišjo hitrost, glasnost audio naprave ...

Če bi bile vse te tehnologije vgrajene v vse avtomobile, bi lahko preprečile 41 odstotkov vseh nesreč z udeležbo mladega voznika, 47 odstotkov primerov s poškodbami in 78 odstotkov smrti mladih voznikov. Tudi v pogojih zdajšnje razširjenosti in uporabe bi tehnologije že lahko preprečile ogromno nesreč, če bi bile pravilno izkoriščene, še navaja inštitut.

Imajo, pa ne vedo zanje

Pri nekaterih znamkah prav mladim voznikom že danes posvečajo veliko pozornosti. Tudi v Sloveniji imajo avtomobili znamke Ford že nekaj let serijsko funkcijo MyKey, drugi, kot je Hyundai, starševske nastavitve omogočajo prek mobilne aplikacije, ki je povezana z avtom. Težava je le, da ogromno lastnikov tovrstnih vozil sploh ne ve, da imajo na razpolago funkcije, kako povečati varnost otroka za volanom.

Splošna razširjenost tehnologij ADAS v EU in s tem v Sloveniji je še zelo slaba, kar gre pripisati dejstvu, da bodo nekateri ključni asistenčni sistemi v novih avtih obvezni šele z letom 2022. Drugi dejavnik je starost voznega parka. Leta 2019 je imelo le 19 odstotkov avtomobilov v EU vgrajene ADAS sisteme. Do leta 2025 naj bi delež narasel na 34 odstotkov, leta 2030 pa na 54 odstotkov.

Koristnost teh sistemov pri preprečevanju nesreč so do danes potrdile številne študije tako organizacij za prometno varnost kot zavarovalnic. Imajo pa različni sistemi različen doprinos.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 11:25 25. September 2021.

    Prvi mesec sem od tega preprostega spletnega gospodinjskega dela prejel 26391. To delo je na spletu in je delno ali …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.