Defekt pnevmatike oziroma "prazno gumo" lahko povzroči več dejavnikov, ki pa bi jih voznik oziroma voznica lahko preprečila.
Veliko večino "nenadne" izpraznitve povzroča isti razlog - premajhna skrb za pnevmatiko. Le manjši del odpovedi pnevmatik povzroča napaka pri vožnji ali predrtje, na primer da prevozimo globoko cestno luknjo ali povozimo žebelj.
Pritisk, pritisk, pritisk ...
Pri proizvajalcu pnevmatik Barum ugotavljajo, da bi glavnino težav s pnevmatikami vozniki lahko preprečili že, če bi pogosteje nadzirali tlak v pnevmatikah. Pritisk namreč počasi upada, že majhni odmik od proizvajalčeve norme pa pomeni slabšo odzivnost volana in stabilnost, vpliva pa tudi na porabo in obrabo.
Če pritisk še dodatno upade, se začne pnevmatika pregrevati, saj bočni del ne more več ohranjati trdne stene in se preveč povezne. Zato se notranja struktura pnevmatike poškoduje. Na daljši poti kot je avtocesta, ko je delovna temperatura pnevmatike že tako visoka, končno popusti.
Vrednost ustreznega pritiska za vsak avto posebej je običajno na tabeli, ki jo najdemo v okvirju voznikovih vrat. Napisana je tudi v navodilih za uporabo.
Stran od pločnikov in lukenj
Drug pomemben način skrbi za gumo je redno pregledovanje stanja profila in bokov. Zelo pogost razlog za odpoved pnevmatike je namreč poškodba na bočnici, ki je posledica grobe vožnje prek robnika. Takrat lahko pride do preloma žičnate strukture v gumi, zato zrak na tistem mestu napne gumo, kar je od zunaj vidno kot "žulj" ali pa izrazita neravnina. Takšno pnevmatiko je treba takoj zamenjati, popravilo ni mogoče, vožnja z njo pa je nevarna.
Velikokrat pride do poškodbe zaradi vožnje po slabih cestah. Takrat nastane ureznina, ki jo je zaradi strukture poškodbe težko popraviti, pnevmatiko je treba največkrat zamenjati.
Zadnji pogosti razlog za odpoved pa so razni žeblji, vijaki, steklo in podobni ostri predmeti, ki jih povozimo. Včasih se zarijejo v gumo, mnogokrat pa tudi ne in jo le poškodujejo, v obeh primerih lahko zrak iz gume uhaja zelo počasi in skoraj nezaznavno. Ob rednem pregledovanju pritiska in stanja gume boste tujek opazili in pravočasno ukrepali.
Če opazite žebelj ali vijak v gumi, ga ne pulite, svetujejo strokovnjaki. Povzročili boste le dodatno poškodbo in morda onemogočili učinkovito krpanje pri vulkanizerju, kar je precej cenejše od menjave.
Kako preprečiti odpoved pnevmatike
- Nadzirajte tlak pri hladnih pnevmatikah enkrat na 14 dni. Ne zanašajte se na morebitni vgrajeni TPMS sistem.
- Preverjajte profil pnevmatik in stranski del. Bodite pozorni na izbokline, nepravilno oziroma neenakomerno obrabo. Slednje nakazuje na napake podvozja.
- Bodite previdni pri vožnji v bližini pločnikov, čez cestne grbine ali luknje. Prevozite jih počasi, če je le mogoče, pa se jim izognite.
- Če se že zgodi defekt pnevmatike, najprej poskrbite za lastno varnost. Če imate rezervno gumo jo zamenjajte. Kit za popravilo, ki ga imajo številni novodobni avti, strokovnjaki bolj kot ne odsvetujejo, raje pokličite asistenco oziroma avtovleko. Na avtocesti se ne lotevajte popravila na odstavnem pasu, to je smrtno nevarno!
Glede na število prevoženih kilometrov je izpraznitev pnevmatike med vožnjo danes precej redkejši pojav kot nekoč, prav tako je dogodek manj dramatičen, kot mislijo številni. Ob nenadnem padcu pritiska voznik in voznica največkrat začutita tresenje, avto postane slabo vodljiv. Največ, kar lahko storite v v tistem trenutku, je, da se mirno in varno ustavite ob robu ceste ter ustrezno zavarujete sebe in avto.
no zdej je cajt , pejte delat raziskavo k vulkanizerjem. kolk ljudi sploh ve kje je ta tabela. in drugo.. …
Na prikolici za gnoj imam pnevmatike Barum ki jih tukaj oglašujete. Narejene so iz tako dobre plastike da po 20ih …