Na to vprašanje smo poskušali dobiti odgovor pri Dreyu ali Drey Nitrousu. Za avtomobile se je začel navduševati že kot majhen otrok, danes pa ni znan zgolj na slovenski drift sceni, ampak tudi evropski. Je generalni manager serije Adria Drift Series, predvsem pa je poznan zaradi zavzemanja za popularizacijo driftanja, ki je, kot mi je večkrat poudaril v pogovoru, veja motošporta pod okriljem FIA in ne objestno dirkanje ali drsenje po krožnih otokih na asfaltu, kakor smo mnogokrat priča tudi na slovenskih cestah.
Drey, stik sva navezala po objavi članka o „dolenjskem driftarju,“ ki je objavil posnetek nevarne vožnje na Youtube kanalu. Pogledalo si ga je veliko število ljudi. Zmotilo te je, da smo ga mediji označili za driftarja.
Zagotovo je omenjeni posnetek vzbudil veliko slabe volje. Za nas profesionalce, ki se s tem motošportom resno ukvarjamo, to predstavlja zelo velik problem. Ko pristopimo k občinstvu, sponzorjem, nas povežejo s takimi posnetki. Tudi vožnja na tistem posnetku je bila tehnično slabo izpeljana, vse skupaj je bilo nevarno. To se počne na zaprti cesti. Razni posnetki obračanja z ročno zavoro na parkiriščih nam povzročajo škodo.
Drey Nitrous vabi vse, ki jih drift zanima ali pa so ljubitelji dirkanja, da se udeležijo dogodka njihove ekipe, ko bo 6. oktobra na Racelandu – Night Strike.
Krožišče pred Roll-Barom v BTC je bilo včasih zelo znano po taki vožnji.
Res je, zdaj se je na srečo vse skupaj nekako umirilo.
Ali med profesionalnimi driftarji obstaja kodeks obnašanja na cesti?
Vsak profesionalni dirkač se trudi biti zgleden voznik na cesti. Sam osebno se trudim, da me vsaka malenkost ne vrže v prometu iz tira.
Omenil si, da pogosto objestno vožnjo napačno povezujemo z driftom. Kaj pa sploh pomeni drift?
To ni kratica, kot bi kdo pomislil. V prevodu je to drsenje. Še sam ne vem, od kod je ta beseda prišla. Je pa to veja motošporta. Zdaj je to uraden motošport pod okriljem FIA. Resen šport.
Se je ta veja motošporta razvila ob filmih. Na primer, eden od filmov serije Hitri in drzni je posvečen Japonski in driftanju?
Filmi so vsekakor pripomogli k popularnosti. Driftanje pa je obstajalo že veliko prej. Dejansko izhaja iz Japonske. Največji „boom“ je z njim naredil kralj driftanja Keiči Cučija, ki je začel z atraktivnimi drsenji že med sami hitrostnimi dirkami. Vozil je v lokalnih cestnih serijah, po navadi pa je imel toliko prednosti, da si je privoščil drsenje skozi kakšen ovinek.
Kaj pa Gymkhana?
Je ne bolj neke vrste avtoslalom. Z elementi driftanja. Ni enako.
Kakšen avto moraš imeti za drift?
Najlažje s pogonom na zadnji par koles, lahko tudi spredaj, a ga moraš potem predelati na zadnji pogon.
Avto za začetnika?
Najlažje BMW E36 z 2,5-litrskim motorjem. To je odskočna deska, avti so cenovno dostopni, dele je lahko dobiti.
Kakšen je strošek ukvarjanja s tem motošportom? Potrebuješ avto, veliko kompletov pnevmatik …
Odvisno od nivoja dirkanja. Za lastno zabavo potrebuješ za začetek med 8.000 do 10.000 evrov. Za to dobiš avto z varnostno kletko, športnimi pasovi, ustreznim podvozjem, pnevmatike …
Kakšne so hitrosti med dirko?
Pri nas so hitrosti med 80 in 100 km/h, v tujini pa smo videli tudi hitrosti 200 km/h. To je hitrost, ko dirkač avto postavi počez, „v drift“.
Kakšna je naklonjenost sponzorjev pri nas?
V Evropi je naklonjenost vedno večja. Multikorporacije, ki jih videvamo pri sponzoriranju adrenalinskih športov, se vklapljajo v ta motošport. Pri nas je vse skupaj še v povojih. Imamo veliko ovir, da pridemo do sponzorjev, ki so potrebi, da se ta šport razvija naprej.
Ali v tem športu najdemo tudi dekleta?
V Sloveniji za zdaj ni bilo dekleta, ki bi tekmovalo, jih pa najdemo v nam bližnjih državah. V Srbiji, Nemčiji in na Madžarskem jih najdemo kar nekaj, tudi v Bolgariji.
Je za driftanje večje zanimanje med mladimi ali starejšimi?
Ta šport nima starostne meje. Naj pojasnim. Na Poljskem, v elitnem drift tekmovanju v Evropi, je bil najmlajši zmagovalec star 12 let. Imamo pa tudi tekmovalce, ki imajo 60 let.
Pripeljal si se z zelo vpadljivim avtomobilom. Imaš težave z našimi policisti?
Drift izhaja iz uličnih predelav. To ne pomeni, da smo divjaki na cestah. Imamo predelane avtomobile, dodelane. Moram poudariti, da danes ni več problematike s policisti. Če si normalen in v pogovoru prijazen voznik. Včasih je bilo drugače, bilo je veliko izrednih tehničnih pregledov. Takrat so imeli policisti akcije, ustavljali so nas vsak drug dan. Sicer nekih večjih težav nisem imel, sem pa imel vedno slab občutek, ko sem se peljal mimo policistov.
Kateri je najbolj poseben drift avto pri nas?
Lahko rečem, da moj avto. Nissan silvia S14. Avto ima 300 konjskih moči. Načrti za čez zimo so veliki. Moja želja je tekmovati. Da se lahko kosam z najboljšimi drift vozniki. Avto je poseben iz več razlogov, ker jih je malo in zaradi izgleda. Ima poseben wide body kit, razširitve po stilu rocket bunnyja ... Je pa avto predelan po vseh svetovnih standardih, kar zadeva drift, od homologacije naprej. Imam še nissan 350 Z, za na cesto, s katerim sem se pripeljal na intervju.
Kako z njim zapelješ na trajekt, glede na to, da je podvozje praktično tik nad asfaltom?
Anekdot je kar nekaj. Ko sem se pripeljal pred trajekt, so tamkajšnji delavci že na daleč odkimavali z glavo. Rekli so mu, da je moj avto dober samo za čistit sneg. Ampak s tem nisem imel težav. Nikoli.