Zveza Renault-Nissan zaradi stanja duha v avtoindustriji pospešeno uvaja novi 1,3-litrski TCe motor v svoje modele. Gre za motor, ki so ga razvili v sodelovanju z Mercedesom in ki bo še kar nekaj prihodnjih let ostal ključen pri poganjanju na stotisoče avtomobilov. Prevzel naj bi torej vlogo, ki jo je imel v zadnjem desetletju in pol 1,5-litrski dCi ali njegov za decilitev večji brat.
Bencinski naj bi torej spodbujal vračanja voznikov od dizla nazaj na bencin. Pa je tega sposoben? Nissan qashqai je več kot pravi model za dokazovanje, saj gre vendarle za tipičnega predstavnika segmenta sedanjosti in prihodnosti, C-križancev, kjer je imel dizel doslej še občutno prevlado. Qashqai je vse te čase doživel, saj je v sedanji drugi generaciji na cesti že od leta 2013.
1,3-litrski motor v testnem qashqaiju je bil močnejše izvedbe s 118 kW (160 KM), torej v tem hipu največ, kar je mogoče pri qashqaiju dobiti. Zaradi tega križanec še ni postal športni avtomobil, saj bi za kaj takšnega potreboval tudi najmanj dodelave podvozja, a počasen prav gotovo ni. Druga novost v testnem avtu je bil dvosklopčni DCT menjalnik, ki so si ga izposodili pri Renaultu. Doslej je Nissan pri qashqaiju ponujal le brezstopenjski menjalnik.
Ko noviteti združita moči, je končna izkušnja prav dobra. Avto je voljan vleka od zelo nizkih vrtljajev dalje, navora pa je veliko, tako da je izkušnja mestne vožnje ali pospeševanja po tej plati na visoki ravni. Motor kljub svoji relativno majhni prostornini resnično deluje prepričljivo v širokem polju vrtljajev. Če že obstaja pomislek, potem je to pri 1.500 evrov vrednem menjalniku, saj glede gladkosti pretikanja in predvidevanja prestav nikakor ni na ravni menjalniku DSG iz koncerna Volkswagen. Ena od pomanjkljivosti, ki utegne koga zbosti, je nezmožnost doplačila za 4x4 pogon.
Ob raznovrstni vožnji je bila testna poraba med 7,5 in osmimi litri. Kilovati in menjalnik sta vzela svojo ceno.
Novosti pri testnem qashqaiju s tem še ni bilo konec. Če se je raznovrstnim in zelo dobro delujočim asistenčnim sistemom (opozarjanje na nevarnost trka, mrtvi koti, ohranjanje smeri …) posvečal ob posodobitvi pred dvema letoma, je tokrat prišla na vrsto multimedija. Čeprav je na videz zelo podobna dosedanji in celo ohranja CD režo, pa so v ozadju Nissanove nove multimedije praktično povsem novi "možgani" z drugačnim, prijaznejšim vmesnikom. Ta žal ne govori slovensko, po drugi strani pa je postal zelo "tabličen", kar pomeni možnost prilagajanja oken in ikon ob pomoči prstov.
Lično grafiko dopolnjuje možnost priklopa na telefon prek Apple Carplay ali Android Auta. Pohvaliti gre tudi Nissanov kakovosten sistem AVM monitor s štirimi kamerami in dobro grafiko, saj je kakršnokoli parkiranje, vzvratna vožnja ali vožnja skozi ožine otročje početje.
Qashqai je torej še enkrat več v sedanji generaciji deležen dobrodošlih sprememb, s čimer ostaja aktualen in v različnih primerjavah zelo konkurenčen avto, pa čeprav se je že v času, odkar je druga generacija prišla na trg, na slednjem spremenilo že zelo veliko.
Podatki o vozilu (nissan qashqai 1,3 DIG-T 160 DCT 2WD N-connecta)
Motor: 1.332 cm3, turbobencinar
Moč: 117 kW (160 KM) pri 5.500 vrt/min.
Navor: 270 Nm od 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.394 × 1.806 × 1.590, medosna razdalja 2.646
Prtljažnik (v litrih): 430-1.598
Poraba na testu: 7,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 130 g/km
Zmogljivosti: 200 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 25.700
Konkurenti: renault kadjar, peugeot 3008, seat ateca, škoda karoq, hyundai tucson, kia sportage ...
PLUSI: še vedno atraktiven videz, motor, veliko uporabne tehnologije.
MINUSI: menjalnik na čase okleva.
Za ta denar ponuja Sportage precej več med srednje velikimi športnimi terenci. Pa še garancijo imaš 7-letno. Jaz bi se …