Slovenska Letalska policijska enota je trenutno sestavljena iz šestih helikopterjev, pri čemer sta glede na podatke s spletne strani enote dva takšne vrste, na katera je mogoče namestiti tudi video kamero. Na policiji so za Žurnal24 pojasnili, da imajo v lasti dve kameri, od katerih pa je stalno nameščena le ena.
V tujini sektorsko merjenje in (precej dražja) helikopterska "provida"
Kljub temu pa v sedanjem obsegu nalog policijski helikopterji niso sposobni meritev hitrosti voznikov iz zraka. V marsikateri državi sta sicer prisotna dva modela takšnih meritev.
Prva (ZDA, Velika Britanija ...) deluje po principu sektorskega merjenja, ko posadka helikopterja na podlagi dveh medsebojno točno oddaljenih oznak na (avto)cesti preračuna, s kakšno hitrostjo je voznik prevozil odsek. Podatke nato sporočijo na zemljo, kjer voznika ustavi klasična cestna enota.
Druga tehnika pa uporablja za nadzor visokozmogljivo kamero z visoko povečavo (denimo Wescam Kinetic Speed). Kamera samodejno sledi vozilom s hitrostmi do 360 km/h, posebni algoritem pa samodejno izračunava hitrost vozila na cesti in posname registrske tablice vozila.
In slovenska policija?
Pri odkrivanju prehitrih voznikov dejavno pomagajo tudi helikopterji. Vendar pa nadzor poteka tako, da je med temi nalogami poleg pilotov v plovilu prisoten prometni policist- opazovalec, ki policijskim patruljam na tleh posreduje podatke o kršitvah, stanju prometa in podobnem, je za Žurnal24 pojasnila Vesna Drole iz Generalne policijske uprave.
Kaj pa uvajanje modernejših praks? "Trenutno o tem ne razmišljamo."
andrej.leban@zurnal24.si
uf ....sam gorivo je drago za helikopter... a ni boljš dolgoročno investicijo naredit pa nabavt več radarjev tam kjer je …