To je bil test avta, ki sem ga zelo težko pričakoval. In čeprav me novi golf 8 nikakor ni razočaral v vsem tistem, zaradi česar je že toliko časa na čelu "golfovega" razreda in absolutni evropski prvak po prodaji, sem pridobil nekoliko grenek priokus pri tistem, kar je pri novi generaciji najbolj novega. Izzivi, pred katerimi je avtomobilska industrija, so velikanski in to se pri golfu pozna v pozitivni, pa na žalost tudi negativni obliki.
"Si predstavljate posledice, da bi se tako zadeve lotili pri Renaultu, Oplu, Fordu, Toyoti, Hondi ali celo bognedaj kateremu od korejcev? Kakšne bi bile reakcije strokovne javnosti in kakšne šele tiste od vedno privoščljivih komentatorjev!
Mislim, da so se pri Volkswagnu po tej plati zelo nevarno poigrali z ugledom golfa. Glede na to, da sem vozniško zrasel v legendarnem golfu 2, svojčas pojmu za kvaliteto in trdoživost, me to zelo moti."
Poznam ljudi, ki so kupili eno od prvih generacij golfa in niso naslednjih 25 let niti pomislili, da bi ga zamenjali. In poznam takšne, ki so kupili naslednjo generacijo golfa praktično takoj, ko je prišla ven, saj so miže zaupali, da bodo dobili v roke najsodobnejši presek delujoče nemške tehnologije in odlične vožnje po še dostopni ceni. Ne enim ne drugim pa si ne bi upal kar na prvo žogo priporočiti osmega, najmlajšega golfa. Pa ne zato, ker najmlajši ne bi bil najboljši, temveč zato, ker so se oni lastniki - postarali. V tem namreč vidim glavno težavo golfa, da je postal v zasledovanju navidezne preprostosti za manj vešče sodobne tehnologije, ki jih tudi med mlajšo klientelo v nasprotju s prepričanjem marketingarjev ne manjka, prezapleten za uporabo. Pa naj bo še tako dober na vseh ostalih področjih.
Tehnologija, spojena z dobrim počutjem
A najprej k osnovnim in vidnim dejstvom. Po videzu je novinec bržkone najbolj drzna evolucija legendarne oblike, kar smo jo videli po generaciji 4 dalje. To predvsem velja za prednji del s sploščenimi in neenovitimi lučmi, ki svetijo v LED tehnologiji. Prednji del je tudi nižji, pravijo, da se to precej pozna pri izboljšani aerodinamiki. Zadnje luči so reinkarnacija trenutnih hišnih modelov, seveda ne manjka značilni "golf" C-stebriček. Všeč mi je, da je ostal golf po zunanjih merah praktično identičen in s tem enako kompakten kot predhodnik, kar niti ni presenečenje, saj je postavljen na bolj ali manj isto platformo.
Golf ostaja eden najboljših vsakodnevnih avtov tudi zaradi notranjosti. S kakovostno izbiro materialov, tudi tistih na nekoliko manj vidnih mestih, se je k sreči oddaljil od zadnje čase pogoste prakse nekaterih svojih "plastičnih" sorojencev iz znamke. Občutek sedenja za volanom je še posebej na sedežih iz alkantare za "sedi 5", potniki različnih mer imajo na razpolago dovolj prostora. Tisti zadaj sicer logično nekoliko manj, a dva odrasla potnika lahko sedita dovolj udobno, če nista ravno košarkarja. Za silo se lahko med njima vozi tudi otrok, če ga le ne bo motil visok sredinski greben. Kaj dosti sprememb po tej plati sicer od predhodnika ni, jih niti ni bilo potrebno sprejeti.
Eh, te reže ...
Novost pa je opcija triconske klime z ločenim nastavljanjem za zadnji del. Še posebej poleti je to dobrodošla novost, njeno manjšo slabost vidim le v tem, da ni vrtljivega kolesca za odpiranje oziroma pripiranje piša zraka. Z zamikom rež v skrajno lego lahko zrak le popolnoma zapremo. Ko smo že pri zračenju, voznikova in sopotnikova stranska reža sta postavljeni nenavadno nizko. V praksi to pomeni, da se zrak na neugoden način vrtinči in odbija od vratne stranice nazaj v telo. Z nastavljanjem rež v golfu sem imel toliko dela kot že dolgo ne v kakšnem avtu. Malenkost? Morda, a če naj bo to avto za naslednjih 25 let … Že "brat" seat leon, ki je prišel na trg skoraj istočasno, ima reže postavljene višje, nekako na spodnjem nivoju vratnega stekla, tako kot je običajno in prijaznejše.
Prtljažnik golfa ostaja pri zlatem standardu 380 litrov. Testni avto je imel še rezervno kolo, ki bi se ga sam z veseljem odrekel in prihranil skoraj sto evrov. Namesto njega pa bi pod dnom dobil še nekaj dragocenih prostorčkov za odlaganje manjših predmetov. Z zlaganjem naslonjal nastane ravno dno.
Klasičen je praktično le še volan
Notranjost golfa je v primerjavi s predhodniki na videz preprosta, a z močnim pridihom digitalnosti. Na armaturi so izginili praktično vsi fizični gumbi, funkcije se prižigajo z dotikom. Izjema je le volan, kjer ostaja množica tipk, verjetno bolj uporabnih kot kadarkoli doslej.
Na levi strani od volana je panel za upravljanje z lučmi in nekoliko nenavadno tudi za vklop ogrevanja zadnjega stekla. Na desni strani pa je velik in jasen zaslon, pod katerim je na dotik občutljiva letev. Njena skrajna konca sta namenjena spreminjanju nastavitev temperature, sredinski del pa za jakost glasu multimedije. Že za nastavitev ventilatorja klime ali pa za smer pihanja zraka pa je treba najprej pritisniti namensko polje oziroma "tipko" poleg smerokazev v sili, in šele nato v podmeniju nastaviti klimatizacijo po meri. Ne, to ni dobro. V podmeniju šele dobimo tudi digitalno tipko za recirkulacijo zraka, ki jo v drugih avtih želim (in tudi jo) čim prej aktivirati vedno, ko zapeljem mimo sveže pognojene njive ali skozi daljši predor.
Sam infozabavni sistem je grafično dobro izdelan, ko se človek enkrat navadi osnovnih pravil premikanja in vračanja, večino časa deluje hitro in gladko. Je pa je tudi enkrat zmrznil do naslednjega vžiga avta. Plus nove generacije infotainmenta je tudi, da se lahko brez kabla poveže na Applov Car Play. Za digitalne čase zelo dobrodošla se mi zdi možnost nastavitev zasebnosti, koliko podatkov o avtu in meni želim, da bo sistem po brezmrežju pošiljal na različne naslove po Evropi. Odslej nekaj podobnega pričakujem tudi od drugih proizvajalcev.
Oprema avta style je tako zunaj kot znotraj dodala precej stilskih dodatkov. Najbolj všeč mi je bila prilagodljiva nočna ambientalna svetloba, ki torej v velikih korakih stopa v vse več avtomobilov. Digitalni voznikov zaslon je prilagodljiv, tako da lahko prikazuje tako klasične merilnike, kot navigacijo.
Odličen pogon, dizla v resnici ne potrebujemo več
Mehki hibrid eTSI s 110 kilovati v povezavi z DSG menjalnikom se mi zdi nekaj najboljšega, kar lahko danes poganja kompaktni razred. Alternator doda dobrih devet kilovatov moči, ki jih med vožnjo sicer ni čutiti, a voznik ve, da so nekje v ozadju in dodajo svoje pri speljevanju z mesta in pri razbremenitvah sekundarnih porabnikov. Njegova baterija je pod sovoznikovim sedežem. Glavni motor je evalvacija že dobro znanega bencinarja. Serijsko je tudi izklapljanje dveh valjev pri manjši obremenitvah in "jadranje", sicer pa se izkaže z veseljem po hitrem vrtenju, kar rezultira v dobih pospeških.
Z vsaj malo gospodarno vožnjo pa se bo odrezal z rezultatom, ki bo še tako trdim zagovornikom, da je pravi golf lahko le dizel, izbil argumente iz ust. Da dizel porabi tisti deci ali dva goriva manj? Lepo vas prosim, kaj ima to veze s stroški na dolgi rok.
Kljub nekaj dodatnim hibridnim kilogramom je eTSI še vedno lažji od dizelske inačice. DSG menjalnik je postal v novem golfu ne prestiž, temveč nuja. Z motorjem sedemstopenjski menjalnik zelo dobro sodeluje in veliko prispeva k udobni vožnji. Namesto mehanske ročice menjalnika je sedaj na konzoli med sedežema le še ličen vzvod, izkušnjo prestavljanja še nadgradijo obvolanske ročice.
Podvozje golfa je lahko še enkrat več za zgled, kako naj bo nastavljen avto, da bo omogočal tako udobno kot agilno vožnjo. Testnež sicer ni imel opcijskega nastavljanja blažilnikov, pri katerem bi verjetno še posebej prišla do izraza nastavitev "comfort", saj je običajno podvozje na izrazitih grbinah morda za koga malce trdo. A po drugi strani sta natančnost volana in lega golfa zares zelo dobri in gre za pravi vozniški avto.
Boleča plat: predserijski hrošči
In smo že nazaj pri digitalnem delu vsebine, ki me je pri golfu najbolj razočaral. Najbolj je bilo to opazno pri delovanju asistenčnih sistemov. Na papirju jih je mnogo, večina jih je poznanih že iz starejših modelov in pretežno delujejo zelo dobro in so v pomoč. Ko delujejo.
Golfov razred še naprej upravičeno nosi to ime, a le če ne govorimo o digitalizaciji.
Novi golf pa je tako kot ID.3 kolateralna žrtev hitenja s pisanjem programske kode, ne pa tudi njenega dovoljšnjega testiranja, zaradi česar so se v testnem avtu dobesedno na nekaj minut prižigala razna opozorila o napakah in nedelovanju zdaj tega, zdaj onega sistema. Na koncu se mi je pojavilo opozorilo, da so moje zavore pregrete in da naj čimprej obiščem serviserja …
V redu, težave s programsko kodo pač, ki jo bo zastonjski popravek (update) enkrat menda znal odpraviti. A po drugi strani se postavi vprašanje, kako so lahko v Wolfsburgu dali zeleno luč za prodajo še vedno nepripravljenega golfa, potem ko so ravno težave s programsko kodo za več mesecev prestavile njegovo premiero in tudi precej zakasnile prihod sorodnega ID.3 na trg. Očitno je pretehtal strah pred nadaljno izgubo prihodkov pred strahom o izgubi ugleda pri kupcih.
Pri kakšni (novi) alfi romeo bi ob mežikanju lučk na armaturki nekoč morda zamižal na eno oko, po potrebi obe. Ampak ali si predstavljate reakcije in posledice, da bi se tako zadeve lotili pri Renaultu, Oplu, Fordu, Toyoti, Hondi ali celo bognedaj kateremu od korejcev? Kakšne bi bile reakcije strokovne javnosti in kakšne šele tiste od vedno privoščljivih komentatorjev!
Mislim, da so se pri Volkswagnu po tej plati zelo nevarno poigrali z ugledom golfa, svojega najpomembnejšega modela v pol stoletja. Glede na to, da sem vozniško zrasel v legendarnem golfu 2, svojčas pojmu za kvaliteto in trdoživost, me to zelo moti.
Kaj ostane analognim ljubiteljem
Oni dan sem naletel na znanca, ki lastniško pridno "pleza" po golfovi lestvici navzgor. Trenutno je pri golfovi generaciji številka štiri. Predpotopno? Morda. Ampak nisem več prepričan, da si bo sploh kdaj želel priti do številke osem in bo raje ostal na analogni strani lestvice. Če bo ostal pri isti znamki, bo nekoč, ko se bo postaral, morda kvečjemu prestopil na danes aktualna T-roca ali T-crossa.
Testni golf je bil po ceniku ocenjen na dobrih 27 tisočakov. Za ta denar ponuja vozniški avto z odličnim pogonom, odlično vsakdanjo uporabnostjo in obilico moderne tehnologije. Če deluje.
Podatki o vozilu (Volkswagen golf eTSI 110 kW, style)
Motor: 1.498 cm3, bencinski
Moč: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 250 Nm pri 1.500 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.284 × 1.789 × 1.491, medosna razdalja 2.619
Poraba na testu: 5,6 litra/100 km (mešani cikel), WLTP CO2: 134 g/km
Zmogljivosti: 224 km/h, 8,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 27.177
Konkurenti: opel astra, renault megane, ford focus, peugeot 308, seat leon, mazda3, honda civic, kia ceed, hyundai i30, ...
PLUSI: vozniški avto, evolucija prostora, bogata opremljenost, motor, menjalnik, poraba, napredna tehnologija.
MINUSI: napredna tehnologija, uravnavanje klimatizacije.
Naj raje delajo tako opevani Traktor-2. Za drugo itak niso sposobni!
Pozabili ste dopisati, da si ga lahko privošči povprečen Slovenec s povprečno plačo, ki trenutno znaša 1.133,50 € neto, če …
No, napredna tehnologija ni ravno minus, kajne? Minus je slabo delovanje le-te! Priznajmo, nemci so dali na trg polizdelek z …