Nepozornost v prometu je bila vedno pomemben dejavnik za prometno (ne)varnost, še posebej pa je eskalirala v zadnjem desetletju s prihodom pametnih telefonov oziroma naprav. Pa ne govorimo le o jemanju pozornosti za volanom v motornih vozilih, tudi kolesarji in pešci se zaradi pametne naprave v rokah vedejo na cesti veliko bolj nevarno, saj se zaradi bolščanja v zaslon ne prilagajajo ostalim udeležencem in se spravljajo v nevarne situacije.
Dejstvo - večopravilnost ne deluje
Vožnja v prometu zaradi številnih informacij in spreminjajočih se okoliščin potrebuje maksimalno pozornost voznika oziroma voznice. Tudi če vi ne naredite napake, jo bo morda drug voznik ali otrok na skiroju.
Že poslušanje glasbe ali napotkov z navigacijske naprave jemlje določeno stopnjo pozornosti. Največ pa jo odvzame telefoniranje, ki zahteva aktivno udeležbo možganov. Vseeno ljudje zmotno mislijo, da lahko več stvari lahko enako kakovostno počnejo skupaj.
Če voznik telefonira med vožnjo, je to tako, kot bi imel v krvi 0,8 promila alkohola. Ko piše sporočilo (texting), voznik štirikrat več časa ne gleda na vozišče, kot pri normalni vožnji.
Najbolj pereča je seveda uporaba mobilnika med vožnjo. Leto dni stara avstrijska študija "Mobilnik in pametni telefon v cestnem prometu" na podlagi podatkov in analiz iz Avstrije in različnih drugih držav Evrope ugotavlja, da je postala nepozornost v nekaj letih vzrok za vsaj tretjino vseh prometnih nesreč s telesnimi poškodbami. Tako kot v Sloveniji pa se tudi v Avstriji srečujejo s težavo, da statistična obdelava premalo natančno razlikuje med tipi distrakcije.
A na glavnega krivca - voznika s pametnim telefonom v roki - kažejo številne posredne okoliščine. Tudi ugotovitev, podprta z anketami in analizami, da približno polovica voznikov avtomobilov na tak ali drugačen način med vožnjo uporablja pametni telefon - za telefoniranje, za branje ali celo pisanje sporočil, za uporabo različnih programov ...
Številni med temi programi so sicer lahko zelo koristni za samo mobilnost, recimo navigacijski programi. Vendar pa postane problematično, če z njimi upravljamo med vožnjo, ne pred njenim začetkom. Še posebej mlajši vozniki so za uporabo pametnih telefonov med vožnjo dovzetnejši.
Tipičnega voznika ali voznico, ki uporablja mobilni telefon med vožnjo, boste prepoznali takole:
Ima celo za 50 odstotkov slabši reakcijski čas kot v normalnih pogojih - namesto po eni sekundi bo pričel zavirati šele po dveh! Tudi zavorni čas je daljši.
Počasnejše zaznavava prometno signalizacije in reagira nanjo.
Precej redkeje nakazuje smer s smerokazi ali roko.
Težko drži ravno smer in veliko vijuga.
Ne upošteva varnostne razdalje.
Nenadoma menja vozne pasove in neprestano spreminja hitrost vožnje.
glede na to da veliko voznikov vozijo brez luči, telefon v roki (skoraj 8/10) tudi stari vozniki, smerokaz postal dodatne …
Opazim ga tako, da ima LJ tablice.
Dobrodošli na najboljši seks Dating site = = > > Sexydrom.com