Potem, ko je bil pred dobrim letom prenovljen renault clio, gre zdaj po njegovih stopnjah tudi Renaultov manjši križanec renault captur. Medgeneracijska prenova je bila nujna, saj je Renault sredi velike modelne SUV ofenzive, ki prinaša tudi nov družinski videz.
Kot je v intervjuju za Žurnal24 povedal direktor GA Adriatic in šef znamke Renault v Sloveniji Petar Nevistić, Renaultu manjkajo SUV-ji v B in C SUV razredu. To so najbolj iskana vozila med kupci. Ob symbiozu, ki prihaja, bo prav captur ključen model na trgu, zato pa je potreboval nov, poenoten obraz najnovejših vozil znamke Renault. Ampak še bolj bistvena sprememba v primerjavi s prenovo clia se je zgodila v povezavi voznik – avto. Stric Google je capturja naredil veliko bolj uporabnega, na več načinov.
Poudarek: Po štirih letih je captur druge generacije doživel posodobitev. Prednosti so ostale, vendar sta se spremenila dizajn in infotainment. Dodana je različica esprit alpine.
Oblikovne spremembe so vidne predvsem v novih led lučeh z obliko polovičnega Renaultovega romba ter konkretno spremenjeni prednji maski z novim logom znamke, ki ga obdajajo preoblikovani žarometi. In pomembno je, da žarometi serijsko svetijo v led svetlobi!
Spredaj povsem spremenjen
Ni nenavadno, da smo prvo vožnjo opravili v Madridu, 200 kilometrov stran od Valladolida, kjer capturja še naprej izdelujejo. Produktni strokovnjak za capturja David Orluc je spregovoril o izzivih, ki jih je prineslo oblikovno poenotenje z najnovejšimi Renaultovimi produkti, kot so symbioz, scenic in rafale, ki so bili vsi po vrsti predstavljeni pred kratkim.
Glede na različico je še naprej na voljo sistem za izboljšanje prenosa moči Extended Grip, ki izboljša oprijem v vseh pogojih vožnje.
"Nova oblika sprednjega dela je v razvoj prinesla kar nekaj izzivov. Ni dovolj le namestiti novih elementov na masko, vse je treba optimizirati, testirati, za masko je skrite veliko več tehnologije, kar narekujejo tudi evropska zakonodaja. Vse skupaj ima vpliv na aerodinamiko, kar je še posebej pomembno za naš hibridni model, kjer smo res želeli doseči ta električni občutek vožnje."
Zaradi nove maske so morali drugače urediti tudi hlajenje motorja. Za hlajenje motorja ima prednji del nad aerodinamično lamelo vodoravno režo za zajem zraka, drugo pa v samem odbijaču. Reži ob obeh vogalih prednjega dela in ob dnevnih lučeh imata aerodinamično funkcijo in služita hlajenju prednjih zavor. Prav vsak detajl na vozilu ima torej svojo funkcijo, ne le lepotno.
Manj oblikovnih sprememb je na boku, kjer je captur ostal povsem prepoznaven, in zadaj, kjer so luči obdržale obliko črke C, a so dobile novo grafiko. Tudi zadaj capturja krasi novi logotip. Zanimivost, z zadka so očitno izginili tudi navidezni zaključki izpušnih cevi. Orluca smo vprašali, zakaj tako velike oblikovne spremembe spredaj in tako minimalne na zadku?
"Kljub povsem novemu dizajnu sprednjega dela je zadek oblikovno skladen. Hkrati pa je bil do zdaj zadek zelo prepoznaven del capturja, in to smo želeli obdržati tudi ob prenovi."
Google je ključna novost
Novost, ki jo lahko opazite na prvi pogled, je predvsem dodatek novega športnega paketa opreme esprit alpine, s katerim so, kot pri vseh prenovljenih modelih doslej, nadomestili stari paket RS line. Na voljo bo tudi 14 karoserijskih barv in prav toliko dvobarvnih kombinacij. Osnovna bodo 17-palčna platišča, na voljo pa bodo platišča vse do dimenzije 19 palcev, ki so del standardne opreme esprit alpine. Posebnost te najdražje opreme so še satenasti aerodinamičnimi trakovi v odbijačih, obrobe oken, temni logotipi.
Manj vidnih sprememb je v kabini, a je se je prav tam zgodila revolucija za capturja. Uporabniška izkušnja je veliko boljša kot do zdaj. Vzrok je »stric Google«. Največja sprememba je izboljšan infotainment OpenR Link z večjim 10,4-palčnim zaslonom na dotik, prvič v tem razredu je uporabljen operacijski sistem Android Automotive 12 in vgrajen Google, ki omogoča uporabo številnih aplikacij, kot sta Google Maps ali Google Assistant. Tako nas je vso pot po Madridu in njegovi okolici vodila Googlova navigacija, pri tem pa v živo označevala prometne zamaške in nas v slovenskem jeziku natančno vodila do cilja. "Google ima vse podatke. Seveda je naš partner in sodelujemo, dajemo predloge. To je pomembna pridobitev za captur in vse naše modele, številni tudi že uporabljajo Googlov sistem," pravi sogovornik.
V notranjosti je največja sprememba nov 10,4-palčni portretno usmerjen infotainment sistem. Večji je od 9,0-palčnega zaslona, ki je na voljo v cliu, kar odraža ambicije Renaulta, da potisne capturja še višje na trgu – in prihaja z vgrajeno Googlovo funkcionalnostjo.
Google omogoča glasovno upravljanje. S preprostim ukazom "Hej Google" aktivirate glasovno ukazovanje, lahko kličete, izbirate in preverjate glasbo, pridobivate navodila, na primer preprosto poiščite odgovore o podjetjih, restavracijah in znamenitostih, vključno z delovnim časom, prometnimi informacijami in navodili za pot ali pa upravljajte številne funkcije vozila – na primer kar z glasovnim ukazom spreminjate nastavitve vozila iz eko v udoben ali športen način.
Ena od zanimivost na prvi vožnji, ki smo jo zaznali, je posodobljena zvočna kulisa ob vstopu v vozilo. Ustvaril jo je francoski skladatelj in umetnik Jean-Michel Jarre. Renault je še posebej ponosen na dejstvo, da gre za 'dejansko melodijo' in ne za ambientalni šum Dolbyja, ki ga najdemo pri konkurentih. Tudi, ko se približujete stacionarnemu radarju, vas poseben zvok opozori, da bodite pozorni na hitrost.
Nov je tudi 10,25-palčni virtualni kokpit. Povezljivost je bila izboljšana s štirimi vtiči USB-C in brezžičnima vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto. Novost je audi sistem Harman/Kardon, ki ga je sam uglasil slavni Jean-Michel Jarre.
Prilagodljiv prtljažnik z volumnom karavanov
Tudi Renault daje poudarek uporabi trajnostnih materialov. Čeprav je plastike v vozilu še vedno veliko, pravo usnje ali krom boste iskali zaman, pa je kakovost izdelave dobra in boljša kot v vozilu, ki se poslavlja. Za prijetnejše vzdušje dodatno skrbi ambientalna osvetlitev, ki ponuja izbiro med 48 barvami. Podnevi prikazuje hladne barve, ponoči pa tople barve, kar pri Renaultu pojasnjujejo s tem, da so želeli ustvariti bolj sproščujoče vzdušje v kabini.
Tudi različica esprit alpine v kabini prinaša specifično oblazinjenje z modrimi šivi, ki jih najdete tudi na varnostnih pasovih.
Razveseljuje, da so pri Renaultu obdržali možnost pomične zadnje klopi. Vzdolžno jo je moč pomikati do 16 centimetrov - nazaj in naprej, s čimer lahko prilagajte prostor za kolena potnikov zadaj ali prostor za prtljago. Prtljažni prostor je mogoče ob ohranitvi treh sedežev zdaj povečati za 132 litrov. V tem primeru meri volumen prtljažnika kar 616 litrov, več kot zmorejo karavani C segmenta na primer. Poleg tega ima captur številna notranja odlagalna mesta s prostornino 25 litrov. Zato pri Renaultu s tem vozilom še naprej ciljajo tudi na družinsko rabo.
Dobil je pomembno tipko
Za varnost skrbi do 28 asistenčnih sistemov, ki omogočajo avtomatizirano vožnjo na stopnji 2. Captur za uravnavanje hitrosti na primer uporablja čitalnik prometnih znakov in podatke profila poti. Hibridna različica e-tech uporablja tudi navigacijske podatke za najučinkovitejšo rekuperacijo in čim boljši izkoristek energije baterije.
Ob novih pravilih, ki začnejo veljati prihodnji teden v EU, je dobrodošla nova volanska tipka My Safety Switch, ki omogoča vozniku, da prek zaslona na dotik OpenR Link aktivira ali deaktivira pet prednostnih asistenčnih sistemov. Na naših testih se je izkazalo, da so določeni sistemi moteči za vožnjo, saj neprestano piskajo in voznika motijo, zato se proizvajalci vozil odločajo, da vozniku na čim hitrejši in enostavnejši način omogočijo deaktivacijo. In posebna tipka, kot jo ima captur, se je do zdaj izkazala za najbolj logično in uporabno.
Na prvi vožnji smo preizkusili capturja s prenovljenim hibridnim pogonskim sklopom z atmosferskim 1,6-litrskim bencinskim motorjem, ki proizvede 94 KM in deluje skupaj s 36-kilovatnim elektromotorjem, 18-kW visokonapetostnim zaganjalnikom in 1,2-kWh baterijo. Skupno moč je zajetnih 145 KM, vedno pa se zažene v izključno električnem načinu. Torej neslišno. Da je avto v stanju delovanja, vidite na merilnikih za volanom. Renault trdi, da 80 odstotkov mestne vožnje poteka brez uporabe motorja z notranjim zgorevanjem, kar bomo morali preveriti na daljšem testu. Kar smo izkusili po 200 kilometrih vožnje, v manjšini v mestu, v večini na podeželju pa tudi na avtocesti, je, da je vožnja s tem vozilom izjemno predvidljiva in uglajena. Ni športnik, čeprav je pod motornim pokrovom zmogljiv motor in so še izboljšali podvozje ter krmiljenje. Zmore dovolj hiter pospešek in tudi dovolj veliko hitrost, a niti menjalnik, niti motor ter podvozje niso ukrojeni za res športno vožnjo. Hibrid veliko vozi na elektriko, kljub majhni bateriji 1,2 kWh. Voznik ima pogosto občutek, da vozi električni avto, da je bencinski motor odklopljen in avto le mirno jadra, tudi pri hitrostih 120 km/h. Tudi med pospeševanji do avtocestnih hitrosti ni glasen, je izjemno tih in prijeten za vožnjo.
V ponudbi ostaja tudi sistem za izbiro načina vožnje Multi Sense. Aktiviramo ga na volanskem obroču in izbiramo med različnimi načini vožnje. Z izbiro programa se spremeni tudi grafika ali barva digitalnih merilnikov in tudi določenih elementov na osrednjem zaslonu. Ko vozimo v eko načinu, bo svetila zelena, v športnem rdeča, na primer.
Orluc nam je povedal, da so inženirji spremenili oziroma izboljšali tudi podvozje. "Izboljšali smo vožnjo in vodljivost, da bi povečali dinamičnost, natančnost in omogočili zabavno vožnjo, hkrati pa izboljšali udobje in občutek varnosti. Nova je vzmet amortizerja in posebna nastavitev za večjo togost in zmanjšanje kotaljenja, ko zavijate. To pomeni, da je avto bolj stabilen, hkrati tudi bolj odziven, a ostaja udoben. Optimizirana je bila tudi nastavitev volana, ki je bolj natančen. Prav tako k izboljšanim voznim sposobnostim prispevajo nove posebne 19-palčne pnevmatike z večjo odpornostjo za večji občutek na cesti na opremi esprit alpine."
Captur je eden najbolj priljubljenih modelov med slovenskimi kupci vozil. V paleti Renault je bolje prodajan pri nas le clio. V drugi generaciji je bilo v dobrih štirih letih v Sloveniji prodanih skoraj 6.000 vozil renault captur. Do zdaj so največ prodaje (na trgu fizičnih oseb) zabeležili na različicah techno s TCe 90 in TCe 140 motorjema (TCe 140 za nekaj odstotkov več). Ti dve izvedenki predstavljata okoli 60 % prodaje capturja. Trenutna prodaja hibridnih različic je okoli 8-9%. Pri slovenskem Renaultu pravijo, da je v okviru njihovih pričakovanj. Predvsem zato, ker so kupci v kompaktnem segmentu vozil še vedno občutljivi na ceno. Verjamejo, da je lahko predvsem hibridni captur zaradi učinkovitosti prebojen tudi na tem področju v Sloveniji. Zanimalo nas je še, katere dodatke iz seznama doplačil Slovenci najpogosteje dokupijo pri capturju? Veliko kupcev se je do zdaj odločila za paket Klima (samodejna klimatska naprava, senzor za dež,...) in paket City kamera (kamera za vzvratno vožnjo, senzorji spredaj in zadaj). Nekaj jih je izbralo tudi paket navigacija, to predvsem velja za tiste kupce, ki so si zaželeli celovite digitalizacije tako osrednjega zaslona kot tudi zaslona z merilniki. Večina kupcev pa se je odločila tudi za dvobarvno kombinacijo karoserije (črna streha).
Bencinski modeli in samopolnilni hibrid
Osnovno motorizacijo predstavlja 90-'konjski litrski trivaljnik v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, nad njim pa sta 140- in 160-'konjski' različici 1,3-litrskega turbobencinskega štirivaljnika. Prvi je na voljo s šeststopenjskim ročnim, drugi pa s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Ostaja tudi samopolnilni hibridni pogon s sistemsko močjo 145 'konjev', ki lahko po trditvah tovarne po mestu do 80 odstotkov poti opravi električno in to kljub temu, da za oskrbo z energijo skrbi majhna li-ion baterija s kapaciteto 1,2 kWh. Hibridni captur obljublja povprečno porabo le 4,7 litra bencina na 100 km.
Priključnega hibrida ni v ponudbi. Prav tako boste zaman iskali dizelski agregat. Avto v Sloveniji uradno prihaja meseca septembra.
Za osnovno bencinsko izvedenko TCe 90 (67 kW/91 KM) je treba odšteti najmanj 21.790 evrov. Sledi izvedenka TCe 140 (103 kW/140 KM) s ceno 23.190 evrov in TCe 160 EDC z avtomatskim menjalnikom (116 kW/160 KM) in ceno 26.990 evrov. Za polni hibrid E-tech (105 kW/143 KM) in samodejnim menjalnikom je treba po ceniku odšteti 27.590 evrov.
Ne tič ne miš & kokr_kol pogledaš si dolgoročn preci na slabšem sploh, ko pride do 1. okvare kar pa …
Pri tem Capturju je super vse dokler ne prideš do cene in ugotoviš, da ima izhodiščna različica, torej avto, ki …
Nemško združenje avtomobilske industrije (VDA) pričakuje, da bo prodaja električnih avtomobilov letos padla za 14 odstotkov. Ta napoved je tudi …