Pri nemškem avtomobilskem klubu ADAC ugotavljajo, da lahko od povprečnega avtomobilskega akumulatorja pričakujemo življenjsko dobo štiri do pet let in pri tem ni pomembno, če gre za klasično svinčevo baterijo s tekočim elektrolitom, baterijo z želatinskim elektrolitom ali baterijo »brez vzdrževanja«. Seveda pa se moramo držati določenih pravil.
Poglejmo si, zakaj akumulator sploh izgublja svojo kapaciteto in na koncu ne more več shranjevati električne energije. To se žal prej ali slej zgodi vsakemu, razlog za to pa je v tem, da je število ciklusov polnjenja in praznjenja omejeno. Akumulatorji so sicer okvaram najbolj izpostavljeni v hladnih zimskih dneh, ko so bolj obremenjeni, kemične reakcije v njih pa zaradi mraza potekajo veliko počasneje.
Nadležni kristali
Za zmanjševanje kapacitete so sicer neposredno krivi kristali svinčevega sulfata, ki se zbira v kristale, če baterija ni popolnoma napolnjena. Sčasoma se ti kristali združijo v večje obloge, ki zmanjšajo aktivno površino svinčevih elektrod, ki so zato manj odzivne.
Po približno štirih letih se aktivne površine svinčevih elektrod tako zmanjšajo, da se občutno zmanjša tudi kapaciteta akumulatorja in ne more več zagotoviti dovolj električnega toka za učinkovito delovanje avtomobila in se hitreje izprazni.
Na trgu so nove možnosti, med drugim tudi spletna stran za rabljena vozila Doberavto.si, kjer kupec rabljenega dobi tudi pregled dokumentacije pred nakupom rabljenega avtomobila? Kočar o tem pravi: »Na portalu Doberavto se za zdaj preveri zgodovina vozila na podlagi podatkov iz nacionalnega portala odprtih podatkov Slovenije. Podatki se preverijo avtomatsko in se jih ne da spreminjati.«
V svinčevem akumulatorju sicer prihaja tudi do drugega pojava, ki dokončno povzroči njegovo »smrt«. Tresljaji avtomobila med vožnjo namreč povzročijo odpadanje svinčevega sulfata z elektrod. Po eni strani se s tem elektrode očistijo, po drugi strani pa se svinčev sulfat zbira na dnu baterije, kjer ustvari plast žlindre. Če je te žlindre veliko in seže dovolj visoko, da se dotakne dveh ali več elektrod, povzroči kratek stik, ki dokončno uniči baterijo.
Obstaja sicer recept za rešitev težave, saj kristale svinčevega sulfata lahko izničimo z dolgim počasnim polnjenjem, ki pa je običajno neizvedljivo in možno le, če kristalov ni preveč, kar pa je seveda nemogoče.
Kateri je pravi?
Zato do »smrti« akumulatorja prej ali slej gotovo pride in v tem primeru ga lahko le še zamenjamo za novega in poskrbimo, da bo varno odstranjen in razgrajen, saj lahko služi kot vir surovin za nadaljnjo uporabo. Tudi pri nakupu novega akumulatorja moramo biti previdni, saj vsak ne ustreza našemu vozilu. Najbolje, da se obrnemo na prodajalca ali pa mehanika, ki bo vedel, kateri je pravi.
ADAC sicer priporoča nakup dražjih akumulatorjev, vendar v tem primeru dejansko velja, da višja cena ne pomeni nujno tudi boljše kakovosti akumulatorja, saj lahko zelo kakovostne dobite že za razmeroma malo denarja.
Kaj pa lahko storite za podaljšanje življenjske dobe akumulatorja. Eden od ukrepov se morda zdi nenavaden, vendar gotovo pomaga. K podaljšanju življenjske dobe akumulatorja lahko namreč pripomore že redno čiščenje avtomobila pozimi. Razlog zato je, da umazanija lahko povzroči stike v električni napeljavi, zaradi katerih se baterija hitro izprazni.
Pozimi tudi ni najbolj nujno, da neprestano brez potrebe grejete vzvratna ogledala in zadnjo šipo. Poleg tega pa se tedaj, ko motor ne teče, izogibajte uporabi velikih porabnikov elektrike. Med njimi je denimo so denimo tudi audio sistemi in dolge luči.
Originalni v Toyoti Auris 2.0 dizel je bil v avtu 11 let in cca. 200.000 km. Zamenjan, ker sem v …
Pred leti sem kupil najcenejšni kitajski aku. Deloval je 13 let! Ko sem kupil drug avto, je tisti, ki je …
Dobro je vsaj to, da bodo na električnih vozilih baterije zdržale vsaj 25 let oziroma okoli 10.000 ciklov.... HA, HA, …