Prav prostornost in uporabnost sta bili tisti kategorii, ki sta poleg vozne dinamike najbolj vplivali na končno razvrstitev desetih testiranih križancev, ki smo ga izvedli pri Žurnalu skupaj s še šestimi slovenskimi mediji. Uporabnost avta je namreč prispevala 26 odstotkov h končni oceni, na podlagi katere smo razvrstili deseterico križancev B segmenta, v katerem so: citroën C4 cactus, ford ecosport, suzuki vitara, škoda yeti, mazda CX-3, peugeot 2008, nissan juke, renault captur in ssangyong tivolli.
Škoda yeti se je najbolje odrezala na testu, pa čeprav v nobeni izmed ocenjevanih kategorij ni bila na prvem mestu. A če bi iskali najboljši družinski avto med manjšimi crossoverji, potem je yetija preskočil peugeot 2008, saj se je izkazal z najbolj pametno porazdelitvijo in ukrojenostjo notranjosti in kot tak je naša prva izbira za tiste, ki od križanca pričakujejo predvsem to, da se bodo v njem najbolje počutili tako potniki kot prtljaga. Zakaj?
Naša žirija je vsak avto konkretno premerila glede uporabnosti. Potniški del smo ocenili v devetih različnih kategorijah, še v šestih pa prtljažnik. Pri tem smo bili popolnoma neobremenjeni s tem, kolikšne centimetre in litre navajajo proizvajalci, kot testne rekvizite smo uporabili sami sebe in tipične rekvizite, ki jih družina potrebuje za vikend izlet, ta pa se konča s piknikom.
Če bi glasovali le o skrbi za potnike, potem je največ pokazal yeti, ki skoraj desetletje po tistem, ko se je pojavil na trgu, še vedno izkazuje svojo izredno domiselno, a trajno zasnovo - udobni, tudi za dolgo vožnjo primerni sedeži, primerno velika odlagališča za manjšo in večjo plastenko ter A4 mapo, zelo dobra ergonomija stikal z enostavnim upravljanjem ter primernimi materiali. Ker je yeti dokaj širok avto, je tudi potem, ko smo namestili otroška sedeža, med njima ostalo nadpovprečno veliko prostora. Pogosto odstranjevanje in vnovično nameščanje sedežev sicer ni yetijeva najmočnejša plat, saj bi bil postopek lahko boljši.
Drugi križanci se izkažejo bolj kompromisno. Lahko sicer ponujajo izvrstno udobje za prednje potnike, a se slabše odrežejo pri prostornosti zadaj, dostopa do druge vrste, odlagališčih, ergonomiji, uporabljenih materialih. Tudi to, da C4 cactus pri drugem paru vrat nima mehanizma za dviganje in spuščanje stekla, ni ostalo neopaženo, saj je po našem mnenju pomembno za udobje zadnjih potnikov. Najslabše sta jo pri tej primerjavi odnesla nissan juke in renault captur.
Suzuki vitara je blestela pri pripenjanju otroških sedežev, citroën C4 cactus je prepričal s širino sedalnega dela zadnje klopi. Renault captur, opel mokka in škoda yeti prednjačijo z odlagalnimi površinami, capturju, yetiju in mazdi CX-3 smo namenili največ točk za ergonomsko urejenost potniške kabine.
V redu, ampak kaj se zgodi, ko želimo na izlet?
Pri prtljažniku smo naleteli na nekaj velikih presenečenj. Izziv ni bil lahek: po osnovnih ocenah, kot so nakladalni rob, pritrdilna mesta, dvojno dno, možnost dodatne pnevmatike, način in stopnja zlaganja naslonjal, je vsakega križanca čakal še najtežji preizkus, ki je prinesel kar 10 točk od skupaj 23 na razpolago oziroma 44 odstotkov. V avto smo skušali zložiti večji otroški voziček, ki je imel možnost snemljivih koles, plato malih plastenk (0,5 litra) in plato velikih (1,5 litra), večjo polno potovalko, večjo vrečo z brisačami in za finale še otroški poganjavček. Deklarirani litri pri požiranju rekvizitov niso imeli odločilne vloge, saj smo denimo v juka, čigar prtljažnik deluje med manjšimi, varno stlačili skoraj vso prtljago. Čisto vsa je šla v yetija, P2008, tivolija in vitaro.
Najslabše glede prtljažnika se je glede na velikost avta pričakovano izkazal C4 cactus, malce manj pričakovano pa ford ecosport, čigar posebnost so bila tudi ne ravno praktična zadnja vrata, ki se odpirajo vstran.
Peugeot 2008 je najbolj uporaben družinski križanec
Ko smo združili oceno tako za potovalni del kot prtljažnik, je postalo jasno, da peugeot 2008 ponuja najbolj uporabno družinsko zasnovo potovalne kabine in prtljažnika, saj je skupaj dosegel 54 točk, yeti na drugem mestu pa dve manj. Še višjo raven udobja lahko francoz pričara z nekaj uporabniki dodatki, kot je velika panoramska streha ali ambientalna svetloba, medtem ko ne gre prezreti niti sodobnega pristopa z majhnim številom stikal, medtem ko so se številne funkcije preselile na velik zaslon na dotik.
Spoštovani,<br /><br />veliki primerjalni test je delo sedmih različnih slovenskih medijev. Vsi mediji imamo enake rezultate, ki so vidni v …
veliki test v financah je razkril, da peuget ni ravno nekaj, pa je moral peugeot - žurnalov sponzor, plačati mini …