Kako dobri so križanci za družino

Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Citroën C4 cactus Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Citroën C4 cactus Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Citroën C4 cactus Foto: Ciril Komotar/Siol.net Citroën C4 cactus Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Renault Captur Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Renault Captur Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Renault Captur Foto: Ciril Komotar/Siol.net Prtljaga Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Ford ecosport Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Ford ecosport Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Ford ecosport Foto: Ciril Komotar/Siol.net Ford ecosport Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Mazda CX-3 Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Mazda CX-3 Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Mazda CX-3 Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Nissan juke Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Nissan juke Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Nissan juke Foto: Ciril Komotar/Siol.net Nissan juke Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Opel mokka Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Opel mokka Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Opel mokka Foto: Ciril Komotar/Siol.net Opel mokka Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Peugeot 2008 Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Peugeot 2008 Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Peugeot 2008 Foto: Ciril Komotar/Siol.net Peugeot 2008 Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Škoda yeti Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Škoda yeti Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Škoda yeti Foto: Ciril Komotar/Siol.net Škoda yeti Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Ssangyong tivoli Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Ssangyong tivoli Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Ssangyong tivoli Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Suzuki vitara Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Suzuki vitara Foto: Gašper Pirman/Avtomobilizem.com Suzuki vitara Foto: Ciril Komotar/Siol.net Suzuki vitara
Izstopati iz povprečja, a ohraniti uporabnost. Biti družinski, a ne z videzom enoprostorca ali malega karavana. Križanci B segmenta, ki smo jih postavili drugega poleg drugega na velikem primerjalnem testu, dokazujejo, da so zlahka tudi prvi avto v družini, a spet ne vsi!
Oglej si celoten članek

Prav prostornost in uporabnost sta bili tisti kategorii, ki sta poleg vozne dinamike najbolj vplivali na končno razvrstitev desetih testiranih križancev, ki smo ga izvedli pri Žurnalu skupaj s še šestimi slovenskimi mediji. Uporabnost avta je namreč prispevala 26 odstotkov h končni oceni, na podlagi katere smo razvrstili deseterico križancev B segmenta, v katerem so: citroën C4 cactus, ford ecosport, suzuki vitara, škoda yeti, mazda CX-3, peugeot 2008, nissan juke, renault captur in ssangyong tivolli.

Škoda yeti se je najbolje odrezala na testu, pa čeprav v nobeni izmed ocenjevanih kategorij ni bila na prvem mestu. A če bi iskali najboljši družinski avto med manjšimi crossoverji, potem je yetija preskočil peugeot 2008, saj se je izkazal z najbolj pametno porazdelitvijo in ukrojenostjo notranjosti in kot tak je naša prva izbira za tiste, ki od križanca pričakujejo predvsem to, da se bodo v njem najbolje počutili tako potniki kot prtljaga. Zakaj?

Naša žirija je vsak avto konkretno premerila glede uporabnosti. Potniški del smo ocenili v devetih različnih kategorijah, še v šestih pa prtljažnik. Pri tem smo bili popolnoma neobremenjeni s tem, kolikšne centimetre in litre navajajo proizvajalci, kot testne rekvizite smo uporabili sami sebe in tipične rekvizite, ki jih družina potrebuje za vikend izlet, ta pa se konča s piknikom. 

Če bi glasovali le o skrbi za potnike, potem je največ pokazal yeti, ki skoraj desetletje po tistem, ko se je pojavil na trgu, še vedno izkazuje svojo izredno domiselno, a trajno zasnovo - udobni, tudi za dolgo vožnjo primerni sedeži, primerno velika odlagališča za manjšo in večjo plastenko ter A4 mapo, zelo dobra ergonomija stikal z enostavnim upravljanjem ter primernimi materiali. Ker je yeti dokaj širok avto, je tudi potem, ko smo namestili otroška sedeža, med njima ostalo nadpovprečno veliko prostora. Pogosto odstranjevanje in vnovično nameščanje sedežev sicer ni yetijeva najmočnejša plat, saj bi bil postopek lahko boljši. 

Foto: Ciril Komotar/Siol.net Primerjalni test Peugeot 2008 glede potniškega prostora yetiju praktično v vsem sledi, da bi bil najboljši, pa ga omejuje dejstvo, da nima nastavljive zadnje klopi, medtem ko jo je pri yetiju moč nastavljati tako vzdolžno kot po naklonu, kar je brez konkurence. Vmesni rezultat je kazal 33:31 zbranih točk v korist yetija, medtem ko je za ovratnik dihala še opel mokka. Največ možnih točk za polje potnikov je bilo sicer 41. 

Drugi križanci se izkažejo bolj kompromisno. Lahko sicer ponujajo izvrstno udobje za prednje potnike, a se slabše odrežejo pri prostornosti zadaj, dostopa do druge vrste, odlagališčih, ergonomiji, uporabljenih materialih. Tudi to, da C4 cactus pri drugem paru vrat nima mehanizma za dviganje in spuščanje stekla, ni ostalo neopaženo, saj je po našem mnenju pomembno za udobje zadnjih potnikov. Najslabše sta jo pri tej primerjavi odnesla nissan juke in renault captur. 

Suzuki vitara je blestela pri pripenjanju otroških sedežev, citroën C4 cactus je prepričal s širino sedalnega dela zadnje klopi. Renault captur, opel mokka in škoda yeti prednjačijo z odlagalnimi površinami, capturju, yetiju in mazdi CX-3 smo namenili največ točk za ergonomsko urejenost potniške kabine.

V redu, ampak kaj se zgodi, ko želimo na izlet?

Pri prtljažniku smo naleteli na nekaj velikih presenečenj. Izziv ni bil lahek: po osnovnih ocenah, kot so nakladalni rob, pritrdilna mesta, dvojno dno, možnost dodatne pnevmatike, način in stopnja zlaganja naslonjal, je vsakega križanca čakal še najtežji preizkus, ki je prinesel kar 10 točk od skupaj 23 na razpolago oziroma 44 odstotkov. V avto smo skušali zložiti večji otroški voziček, ki je imel možnost snemljivih koles, plato malih plastenk (0,5 litra) in plato velikih (1,5 litra), večjo polno potovalko, večjo vrečo z brisačami in za finale še otroški poganjavček. Deklarirani litri pri požiranju rekvizitov niso imeli odločilne vloge, saj smo denimo v juka, čigar prtljažnik deluje med manjšimi, varno stlačili skoraj vso prtljago. Čisto vsa je šla v yetija, P2008, tivolija in vitaro. 

Foto: Ciril Komotar/Siol.net Škoda yeti Z upoštevanjem vseh parametrov ima najboljši in najbolj uporaben prtljažnik brez dvoma peugeot 2008, ki je zlahka opravil s konkurenco in dosegel vse možne točke. Sledita yeti in presnečenje tega testa juke ter vitara. 

Najslabše glede prtljažnika se je glede na velikost avta pričakovano izkazal C4 cactus, malce manj pričakovano pa ford ecosport, čigar posebnost so bila tudi ne ravno praktična zadnja vrata, ki se odpirajo vstran.

Peugeot 2008 je najbolj uporaben družinski križanec

Ko smo združili oceno tako za potovalni del kot prtljažnik, je postalo jasno, da peugeot 2008 ponuja najbolj uporabno družinsko zasnovo potovalne kabine in prtljažnika, saj je skupaj dosegel 54 točk, yeti na drugem mestu pa dve manj. Še višjo raven udobja lahko francoz pričara z nekaj uporabniki dodatki, kot je velika panoramska streha ali ambientalna svetloba, medtem ko ne gre prezreti niti sodobnega pristopa z majhnim številom stikal, medtem ko so se številne funkcije preselile na velik zaslon na dotik. 

Foto: Žurnal24 Tabela križanci Yeti na drugem mestu (52 točk) glede uporabnosti bolj stavi na klasični pristop, kot edini pa ponuja opcijo, da je moč iz avta povsem odstraniti zadnje sedeže. Sledita mokka (48) in vitara (46), nato ssangyong tivoli (45), nissan juke ter mazda CX-3 (43), c4 cactus (42), na dnu pa sta z 39 točkami captur in ecosport kot najmanj družinsko vsestranska.

PREBERITE ŠE: 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • Spoštovani,<br /><br />veliki primerjalni test je delo sedmih različnih slovenskih medijev. Vsi mediji imamo enake rezultate, ki so vidni v …

  • 21:59 17. April 2016.

    veliki test v financah je razkril, da peuget ni ravno nekaj, pa je moral peugeot - žurnalov sponzor, plačati mini …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.