* -Fotografija je simbolna
Marsikateri lastnik avta se sprašuje, ali si ne bi v izogib stalnim sezonskim izmenjavam med letnimi in zimskimi pnevmatikami raje nabavil kar tip celoletnih pnevmatik. Te naj bi se glede na svoje lastnosti znale spoprijemati tako z ostrimi razmerami zime kot tudi vročim poletnim asfaltom. Za ceno enega kompleta pnevmatik tako lastnik ob primerno globokem dezenu zadovolji zakonske zahteve, ki veljajo tako za letne kot zimske pnevmatike - slednje zaradi oznake M+S na obodu. A takšne pnevmatike hkrati nimajo tudi emblema snežinke, ki bi jih uvrščale med prave zimske pnevmatike. Tudi tokratni test, ki ga je opravila koalicija evropskih avtoklubov, med njimi nemški ADAC in slovenski AMZS, je dokazal, da so celoletne pnevmatike uporabne zgolj pogojno, oziroma, da so kompromisna rešitev in se v vseh razmerah ne zmorejo kosati s specialisti, torej letnimi oziroma zimskimi pnevmatikami.
Že nekaj desetletij poznamo letne in zimske pnevmatike, saj so vozne razmere v večjem delu Evrope poleti in pozimi tako različne, da zanesljivo in varno vožnjo zagotavljajo le posebne pnevmatike: pozimi zimske pnevmatike, spomladi, poleti in jeseni letne. To pa zahteva menjavo pnevmatik, s tem povezane stroške, prostor za shranjevanje pnevmatik … Prav zato so izdelovalci prišli na zamisel, da bi ponudili celoletne pnevmatike, ki bi ponujale kompromis med letnimi in zimskimi pnevmatikami.
Pri AMZS so pojasnili, da so celoletne pnevmatike preizkusili v razmerah, kot jih uporabljajo uporabniki. To pomeni, da so njihove lastnosti na suhi cesti preizkusili poleti v enakih razmerah, kot preizkušajo letne pnevmatike, lastnosti na mokri cesti so preizkusili jeseni pri temperaturah med 5 in 15 stopinjami Celzija, lastnosti na snegu in na ledu pa so preizkusili v enakih razmerah, kot preizkušajo zimske pnevmatike. Letni čas oziroma temperature namreč močno vplivajo na lastnosti pnevmatik.
Poudariti velja, da ima vožnja z zimskimi pnevmatikami poleti nevarne pasti, še zlasti pri zaviranju, pa tudi pri vodljivosti. Pri zaviranju na suhi cesti pri začetni hitrosti 100 km/h se avto z letnimi pnevmatikami zaustavi, ko avto z zimskimi pnevmatikami vozi še s hitrostjo 34 km/h. Na mokri cesti pri začetni hitrosti 80 km/h se avto z letnimi pnevmatikami že zaustavi, avto z zimskimi pnevmatikami pa ima tedaj še hitrost 31 km/h. Kako se je zaleteti v stoječ avto s hitrostjo več kot 30 km/h, seveda ni treba razlagati, pa tudi ne, kolikšni stroški nastanejo zaradi trka – da o morebitnih poškodbah sploh ne govorimo, zato naj velja: varčevanje s pnevmatikami se nikakor ne splača!
Kompromis se kaže tudi v skupni oceni, saj nobena celoletna pnevmatika ni dobila ocene dobro oziroma zelo priporočljivo. Štiri pnevmatike so dobile skupno oceno zadovoljivo oziroma priporočljivo, preostalih pet pnevmatik pa je dobilo oceno pomanjkljivo oziroma priporočljivo z omejitvami.
Na vrhu je med pnevmatikami dimenzij 175/65 R14 pristala Nexenova pnevmatika N blue 4 season, ki je prejela oceno zadovoljivo, tako še tri pnevmatike: Continentalova allseason contact, Goodyearova pnevmatika vector 4season gen-2 in Nokianova weatherproof. Ostalih pet pnevmatik na testu, je prejelo oceno pomanjkljivo: Maxxisova al season AP2, Veredesteionova quatrac 5, Hankookova kinergy 4s H740, Michelinova crossclimate in Firestonova pnevmatika Multiseason - slednja se je slabše odrezala tako na suhi kot mokri cesti.
Najbolje,da menjamo 4x na leto,saj imamo 4 letne čase....
Jaz vozim z celoletnimi in so cisto ok. zakaj bi kupoval dva kompleta gum in dvakrakrat v enem letu cakal …
Oh, ja...spet eden od plačanih testov. Kruta resnica pa je sreči popolnoma drugačna. Tudi jaz namreč že preko 20 let …