Toyota je kompaktnega križanca ponudila kasneje kot konkurenca. SUV kupe s številnimi zanimivimi in nenavadnimi podrobnostmi je ob prihodu na trg leta 2016 bolj spominjal na koncept kot serijsko vozilo. Njegova prednost je bil tudi hibridni sistem, ki so ga čez leta pri Toyoti še dodelali in v prenovljeni obliki C-HR na trg ponudili leta 2019. Čeprav nima kabla za polnjenje na elektriko, gre za samopolnilni hibrid, pa so pri Toyoti trdili, da lahko v optimalnih razmerah z njim 80 odstotkov časa vozimo z izklopljenim bencinskim motorjem. Torej gre v teoriji za zelo učinkovit hibrid, enako pa smo na različnih testih v preteklosti potrdili tudi v praksi.
Pred "iztekom roka", na Žurnal24 bomo že prihodnji teden v Španiji preizkusili novo, drugo generacijo C-HR, ki je oblikovno še bolj futuristična, v kabini še bolj digitalizirana, prinaša pa tudi različico priključnega hibrida, smo zdaj preizkusili C-HR z najbolj zmogljivim hibridnim sistemom. Za racionalne kupce zna biti to obličen nakup, sploh, ker pri Toyoti ponujajo 2.000 evrov popusta ob nakupu in še dodatnih 1.000 ob izbiri hišnega financiranja. Za nameček pa je pri vozilih, ki jih izdelajo ob koncu življenjske dobe nekega modela praviloma napak malo, saj gre za dobro preizkušeno tehnologijo, če govorimo o pogonu, multimediji ali čem drugem. Avto, torej, ki vam lahko služi zanesljivo in dolgo.
Dobra zamenjava tudi za zmogljivega dizla
Kaj torej ponuja zmogljivi hibridni sistem v kombinaciji dvolitrskega bencinskega motorja in elektromotorja v C-HR v primerjavi s šibkejšim, ki je kombinacija štirivaljnika prostornine 1,8 litra in elektromotorja? Najprej, več moči, 135 kW proti 90 kW. In to se res čuti za volanom. Novi 4-valjnik v zmogljivejšem hibridu ni le izpeljanka manjše enote. To je bila ob prihodu na trg popolna tehnološka inovacija. Dvolitrski motor deluje v Atkinsonovem ciklu z rekordno toplotno učinkovitostjo 41 %. To je celo odstotek več, kot dosega motor v priusu četrte generacije. Za to je zaslužen napreden sistem nadzora zgorevanja ter izjemno visoko kompresijsko razmerje 14:1.
In potem je tu še napredno krmiljenje ventilov VVT-iE na sesalni in izpušni strani. Tehnološko se zdi vse skupaj zelo zapleteno, vendar pa vemo, da so pri Toyoti pionirji hibridne tehnologije, prodali so jih že več kot 23 milijonov.
V našem primeru je motorju z močjo 112 kW in navorom 190 Nm, pomagal elektromotor z močjo 80 kW in navorom 202 Nm. Vse skupaj povezuje brezstopenjski menjalnik. Moč se prenaša le na prednji kolesi, štirikolesni pogon je domena nehibridne različice 1.2 Turbo 4×4. Tako pogonsko opremljen avto je dovolj dinamičen, a še vedno na račun »navijanja« menjalnika za odtenek preglasen. Tako kot večina hibridov se najbolje počuti v mestu in primestju, pri hitrostih do 100 km/h. Če vmes ni strmih klancev, delo opravlja povsem tiho, nestresno in predvsem varčno z gorivom. Zahvaljujoč takojšnji pomoči elektromotorja je navora vedno dovolj, zato ste z njim zelo agilni, ko je treba hitro speljati z mesta.
Motor je dobro zvočno izoliran, tresljaji, ki se prebijejo do voznika in potnikov, so redki. Dvolitrski hibrid do 100 km/h pospeši v 8,2 sekunde, največja hitrost je na 180 km/h. V mestu je potovalni računalnik pokazal, da smo električni način uporabljali več kot 70 odstotkov časa, tudi na relacijski vožnji Kamnik Ljubljana podatki niso bili bistveno slabši, poraba pa izjemna - 4,2 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov. Tudi, ko smo z njim zapeljali na avtocesto, poraba bencina ni bila večja od šestih litrov, v kombiniranem ciklu se je ustalila pri okoli petih litrih bencina na 100 prevoženih kilometrov. To je odličen podatek za SUV, zato ni čudno, da dizla v ponudbi že dolgo ne boste našli.
Leta kaže v kabini
Če je oblika še dokaj sveža, pa se v kabini leta malenkost že poznajo. Kakovosti in izdelavi ne gre oporekati, sedeži vas bodo presenetili z udobjem in nastavljivostjo, instrumentalna plošča ponuja klasične merilnike, je pa zato zaslon z 8-palci že med manjšimi, tudi grafična obdelava, ali pa kakovost in slika kamere za vzvratno vožnjo, sta primerna letnici izdelave. Zato pa gledano z varnostnega vidika testni avto z opremo C-LUB (drugi od štirih nivojev opreme) že serijsko ponuja veliko, na primer prednje in zadnje parkirne senzorje s sistemom pomoči pri zaviranju, kamero za vzvratno vožnjo, sistem predhodne zaznave in opozorila na morebitni trk (vključno s pešci in kolesarji), sistem opozarjanja ob nenamerni menjavi voznega pasu (LDA) s krmilno asistenco, sistem prepoznavanja prometnih znakov (RSA), Sistem samodejnega uravnavanja dolžine svetlobnega snopa, prilagodljivi radarski tempomat (ACC) ...
Koliko bo stal novi C-HR še ni znano, za ceno s popustom, ki je 33.500 evrov, pa v primeru najbolj zmogljivega C-HR dobite všečen dinamičen avtomobil, s preizkušeno in dovršeno hibridno tehnologijo ter avtomatskim menjalnikom, ki porabi le okoli pet litrov goriva na 100 kilometrov, hkrati pa je še vedno odlično založen z varnostno opremo.
Toyota dela dobre avte. Ampak ta avto, ki se proizvaja v Turčiji, je eden od slabših toyotinih modelov.
Za normalne ljudi nakup normalnega avta ni nikoli naložba, vsaj ne v osnovnem pomenu besede. Lahko pa napišete, Toyota nam …