Iz Revoza električni avto za okoli 20.000 evrov!

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Renault ostaja v Revozu! Še več, v novomeški tovarni naj bi izdelovali novi električni avto, o katerem doslej sploh ni bilo govora. Stal bo 20.000 evrov, pravijo nova poročila.
Oglej si celoten članek

V ponedeljek je presenetila vest agencije Reuters glede usode tovarne Revoz v Novem mestu. V njem naj bi v prihodnje nastajal nov mali električni avto. To ne bo renault 5 ali renault 4, ki prihajata leta 2024 oziroma 2025, temveč še manjši 'dosegljiv' model, o katerem doslej še ni bilo govora. Reuters s sklicevanjem na več ločenih virov navaja, da bo avto nosil Renaultovo značko. Eden od virov je navedel, da bo avto na trg prišel leta 2026.

Automotive News Europe (ANE) pa je šel z napovedjo še dlje! Novi avto bo stal okoli 20.000 evrov in bo torej na čelu nove generacije cenovno ugodnejših električnih avtov. Trenutno je dacia spring kot najcenejši električni avto dražji od te meje, v bodoče se ji bo po napovedi približal citroën e-C3. 

Viri so za ANE povedali še dve pomembni podrobnosti - avto bi lahko pokazali že v sredo, ko bo Renault predstavljal operativne načrte glede divizije Ampere na kapitalskem dnevu za investitorje. ANE tudi potrjuje Reutersove navedbe, da je najverjetnejša lokacija za izdelavo novega avta naše Novo mesto, s katerim bi za zdaj utišali špekulacije o prihodnosti Revoza. Izbira slovenske tovarne naj bi bila logična s stališča, da bi s tem Renault ohranil proizvodnjo v Evropi, s tem pa znižal stroške transporta in trgovinske tarife.

Foto: Saša Despot predstavitev Renault Clio

Reuters je zapisal, da bo avto del nove enote Ampere, ki bo znotraj Renaulta prevzela vse operacije v povezavi z baterijskimi vozili.

Znano je namreč, da nekdanji slovenski paradni konj trenutno diha na škrge, saj je letna proizvodnja le še nekaj nad 60 tisoč avtov, kar je minimum za operativno delovanje tovarne. Tovarna je tudi daleč stran od časov, ko je zaposlovala po tri izmene. V Revozu trenutno izdelujejo modela clio in twingo, slednjega tudi v električni različici. Proizvodnja twinga se bo prihodnje leto končala, so nam pred časom potrdili v tovarni,  akutalni clio pa je tudi že prek polovice svoje življenjske dobe. V Revozu nam niso takrat želeli povedati nič glede nadaljnjih načrtov.

Na Revoz smo se obrnili s prošnjo za potrditev zadnjih vesti. V Novem mestu za zdaj ostajajo brez komentarja.

Tudi zato je bilo glede največjega slovenskega izvoznika v zadnjem času veliko neznank in špekulacij, kakšna bo njegova usoda zaradi strateških sprememb v Renaultu, pod katerega spada tudi znamka Dacia. Koncern je namreč pod vodstvom novega ambicioznega šefa Luca di Mea predstavil daljnosežne načrte glede prehoda v elektrificirano prihodnost, ki pa je po dosedanjih vesteh nameravala proizvodnjo vseh modernih baterijskih vozil skoncentrirati v obstoječih francoskih tovarnah. 

Klasičnih terminčnih vozil sicer Renault ni nameraval kar pozabiti. V ta namen je vzpostavil enakovredno partnerstvo z vse bolj prodornim kitajskim velikanom Geely, s katerim naj bi nadaljeval razvoj in proizvodnjo teh avtov v Renaultovih tovarnah izven Francije. Tudi zato se je špekuliralo, da bi lahko Geely, pod katerega spadajo znamke Volvo, Polestar, Lotus in Zeekr, na ta način vstopil v novomeško tovarno. A po drugi strani bi Revoz z nadaljevanjem proizvodnje avtov s termičnim pogonom padel po lestvici navzdol in ne bi sledil naložbenim trendom v vse bolj zahtevni industriji.

Model sodelovanja iz J. Koreje tudi v Novem mestu?

Morda bo več podrobnosti tudi v povezavi z Revozom znanih v sredo na omenjeni javni predstavitvi glede načrtov z Ampere. Jasno pa je, da je Renault pred temeljitim preobratom. Če je bila doslej aktualna predvsem njegova aliansa z znamkama Nissan in Mitsubishi, zdaj močno krepi vezi z Geelyjem, ki vse odločneje vstopa na evropski trg. Francoski Autoblog.fr poroča, da sta velikana sklenila dogovor, po katerem bodo v Renaultovi tovarni v Južni Koreji, kjer so izdelovali avte znamk Samsung in Renault, zdaj izdelovali modele znamke električnih premijskih avtov Polestar. 

Morda je del dogovora z Geelyjem sodelovanje pri proizvodnji v Revozu, iz katerega bi poleg Renaultovih avtov v prihodnje prihajali še modeli drugih znamk. 

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 15:29 14. November 2023.

    Ali gre za posodobitev in nadgradnjo nekdanjega Renault Wind s katerim se je predstavil Barbika ? Slovenija je prispevala nekaj …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.