Tesla je daleč najbolj popularna znamka električnih vozil v Sloveniji. Lani sta bila med električnimi avtomobili daleč najbolje prodajana Teslina model Y z 957 in model 3 s 356 prodanimi primerki. Na tretjem mestu je bil VW ID.4 z 286 prodanimi primerki. Tesla Y bil lani celo najbolj prodajan avtomobil v Evropi. Tudi v prvih sedmih mesecih leta 2024 na vrhu prodajnih lestvic v Sloveniji kraljujeta tesla model 3 in model Y.
Ker so električna vozila množično na trgu prisotna že zadnjih nekaj let, je vse bolj pestra ponudba rabljenih vozil. Na spletnih oglasih se pojavlja vse več vozil znamke Tesla. Dodatno zanimanje za električna rabljena vozila pa je prinesla tudi državna uredba o subvencijah v višini do 3.000 evrov za rabljene električne avtomobile, o čemer smo pisali tukaj.
Ker je za številne lastnike avtomobilov, ki želijo imeti v lasti teslo to prvi stik z električnim vozilom, morajo vedeti, kaj je treba pogledati pred nakupom. "Avtomobili te znamke načeloma po do sedaj dostopnih informacijah niso problematični, a to še ne pomeni, da ne more priti do izrednih okvar," menijo pri DoberAvto, ki deluje v okviru AMZS, kjer imajo hišne strokovnjake za električna vozila.
Tesla morda nima klasične servisne zgodovine
Pred nakupom je dobro spremljati tudi razne forume, ki jih pišejo uporabniki, na ta način ste potem nekoliko bolj pozorni na določene zadeve. V vsakem primeru pa je dobro poznati servisno zgodovino avtomobila. "Čeprav moramo opozoriti, da ta avto pravzaprav nima klasične servisne zgodovine, saj nima predvidenih servisov. Je pa priporočljivo, da lastnik avto pripelje na pregled vsaj na vsaki dve leti, da se na avtomobilu odpravijo morebitne napake, če je to potrebno," pravijo na Doberavto, kjer dodajajo, da lahko kot kupec rabljene Tesle zahtevate vpogled v račun, ki si ga lahko ustvari vsak lastnik vozila. V tem izpisu se vidi, kaj je bilo na avtomobilu postorjenega v času lastništva. "Ta izpis - to je neke vrste servisna zgodovina. Drugače pa veljajo enak pravila kot vedno pri nakupu rabljenega avtomobila. Vozilo mora biti primerno starosti in prevoženim kilometrom. Če je avto mlad in ima znake poškodb, je to znak za previdnost, saj lastnik ni lepo ravnal z avtomobilom. Takemu avtomobilu se je vedno bolje izogniti," svetujejo sogovorniki.
Sicer pa za vse električne avtomobile veljajo dokaj podobna pravila pri nakupu rabljenih. Težava so lahko zavore in podvozje. Prve zaradi tega, ker se zavore pri električnih avtomobilih redko uporabljajo in lahko pride do tega, da diski rjavijo, zavorne čeljusti oziroma mehanizmi s časoma zablokirajo. Podvozje je zaradi večje mase električnih avtomobilov bolj obremenjeno in je zato potrebna dodatna pozornost.
Pregled pred nakupom – tudi za električne avtomobile
Vedno lahko rabljen avto (električni, hibridni ali tak, ki gre na bencin oziroma dizel) pripeljete v na pregled pred nakupom. Iz AMZS sporočajo, da v servisni delavnici neodvisni AMZS strokovnjak temeljito pregleda avto in ob koncu tudi izdal poročilo. Gre za storitev, ki jo AMZS ponuja že dalj časa in je na voljo vsem, ne zgolj članom AMZS.
Bolj kot kilometri pomembni cikli polnjenja
Jurij Kočar, vodja servisne dejavnosti pri AMZS vsem lastnikom električnih avtomobilov, torej tudi vsem, ki vozijo Tesle, priporoča, da ob tem, ko ob menjavi pnevmatik na AMZS opravijo tudi celovit pregled klimatske naprave, pregled zavor in podvozja.
Za vse ki kupujete rabljene Tesle in tudi ostale električne avtomobile, pa Kočar pravi, da naj bodo bolj kot na število prevoženih kilometrov pozorni na cikle polnjenja. Tudi za to obstaja rešitev. "Z ustreznim testom dobimo neodvisni vpogled v dejansko stanje baterijskega sklopa," pravi Kočar. Glede na povečanje ponudbe in povpraševanja rabljenih električnih vozil v Sloveniji so se v AMZS odločili, da omogočijo strokovno in neodvisno meritev stanja baterije v električnem avtomobilu, kar bistveno vpliva na samo vrednost rabljenega avtomobila. Storitev je sicer namenjena vsem, ne glede na to, ali prodajate ali kupujete električni avto. Na test se je treba predhodno naročiti preko informacijskega centra na telefonski številki 0802820 zaradi razpoložljivosti merilne naprave. Redna cena testa je 150 evrov (za člane AMZS 120 evrov). Test poteka ob polni bateriji skozi celoten cikel praznjenja med vožnjo, dokler ne pade raven energije pod 10 %. Testna naprava vam avtomatsko sporoči, kdaj je konec testa. Test traja do največ tri dni. Vmes se avto ne sme polniti. Ob vrnitvi testne naprave prejmete uradni certifikat o diagnostiki baterije.
Enega najbolj popularnih vozil??? Nisem vedel, da je vozilo, ki po prodaji drži 14. mesto, s 1394 prodanimi pa je …
Tesla najbolj priljubljen hahahaha ta polizdelek?? no ja populisticen clanek nic drugega. In ko je ze omenjeno v clanku da …
Ne bodi teslo in ne kupi Teslo