Kaj je na novem renaultu meganu slovenskega?

Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric
Renault megane se je v zadnji generaciji močno spremenil, saj je postal povsem električni. Preskusili smo ga na dolenjskih cestah.
Oglej si celoten članek

Po novem ima megane dolgo ime, saj se uradno imenuje renault megane E-tech electric, in to označuje predvsem največjo novost, električno platformo in pogon ter vse, kar je povezano z zagotavljanjem udobne in dinamične električne vožnje. V električno realnost torej prestavlja vse, kar je bilo za renault megane značilno tudi doslej.

Avto Renault austral: francoski naskok na razred SUV-jev segmenta C

Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric

Ko takšen je tudi ključni člen Renaultove strategije Renaulution, s katero se je francoska znamka lotila ponovne uveljavitve v avtomobilskem segmentu C, popolne elektrifikacije do leta 2030 in popolne prenove svoje podobe. Kot je na predstavitvi povedal Francois Delion, direktor podjetja Renault Nissan Slovenija, je vse povedano mogoče najti prav v novem meganu. In kot kaže več kot 10.000 naročil v državah, kjer ga zadnja dva meseca že tržijo, je očitno na dobri poti, da postane uspešnica.

Ena na ena Prvi vtisi o meganu prihodnosti

Megane E-tech electric vstopa v električni segment, ki v zadnjem času beleži hitro rast. Lani je bilo tako v Evropi prodanih že 96.000 električnih vozil, kar predstavlja 8,2 odstotka avtomobilskega trga, v Sloveniji pa jih je bilo 1.700 oziroma 2,7 odstotka našega avtomobilskega trga. Za primerjavo navedimo, da je bilo še leta 2019 v Sloveniji prodanih le 500 do 600 električnih avtomobilov. Sam segment C, v katerem nastopa megane, sicer predstavlja 30 odstotkov slovenskega avtomobilskega trga. 11 odstotkov prodanih avtomobilov tega segmenta je bilo lani že elektrificiranih, baterijskih električnih avtomobilov pa je bilo dobra dva odstotka.

Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric

Plod desetletnih izkušenj

Pri Renaultu izpostavljajo tudi deset let izkušenj z razvojem in vzdrževanjem električnih avtomobilov, s katerimi je bilo prevoženih že več kot 10 milijard kilometrov. Izkušnje so botrovale tudi obsežni servisni mreži z vojsko izšolanih ljudi. Med drugim so veliko baterijam podaljšali življenje v sekundarnih napravah za hranjenje električne energije, 3.300 baterij s skupno kapaciteto 75 megavatnih ur pa so tudi že reciklirali. Renault megane E-tech electric je torej plod dolgoletnih izkušenj.

Izraelci Izraelci z velikim prevzemom vstopajo na slovenski avto trg

V osrčju avtomobila je nova električna modularna platforma CMF-EV, ki jo je megane sicer dobil prvi, vendar pa ne bo dolgo ostal edini, ki jo ima. Pri Renaultu med drugim napovedujejo, da bo na njej kmalu nastal njihov večji model, ki bo lahko zagotovil do 600 kilometrov dosega. Megane ga v najboljšem primeru lahko do 470 kilometrov.

Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric

To bo zagotvila aerodinamično optimizirana različica z zmogljivejšo kapaciteto 60 kilovatnih ur. Poleg nje bo namreč na voljo tudi manj zmogljiva različica s kapaciteto 40 kilovatnih ur.  A to ni vse, saj so pri Renaultu za kupce megana pripravili več kombinacij baterij in pogonskega sklopa. Kupci se bodo tako glede na svoje potrebe lahko odločili za 96 kilovatni ali 160 kilovatni motor v kombinacijah z obema baterijama, od česar bo odvisno, če bo megane poskočni avtomobil z manjšim dosegom ali pa bolj zadržani avtomobil z večjim dosegom itd.

Vse potrebno je spredaj

Platforma CFMF-EV sicer ni predelava platforme za avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem, ampak so jo pri Renaultu popolnoma na novo razvili z električne avtomobile s prednjim pogonom. Skoraj vsa tehnika je skoncentrirana spredaj, zato pod kabino ostaja veliko prostora za baterije, ki ne vplivaj na prostornost notranjosti, saj so debele le 11 centimetrov. So pa zasnovane tako, da poskrbijo za izolacijo kabine pred hrupom, vibracijami in drugimi neprijetnostmi iz zunanjosti. Nizko je tudi težišče, električni megane, kot pravijo pri Renaultu, pa je zaradi preudarne izbire konstrukcijskih materialov tudi 100 kilogramov lažji od najlažjega tekmeca. Zagotavljanju dosega in udobja je podrejena tudi aerodinamika karoserije, odzivno vodljivost in razmeroma majhen obračalni krog pa zagotavlja tudi zelo direkten volan z zelo nizkim razmerjem.

Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric

Kratki prvi preskus na dolenjskih cestah je bliskovito odzivnost električnega megana na voznikove ukaze tudi dokazal, morda celo preveč, saj morate biti pri sukanju volana kar previdni, sicer hitro sledi nezaželen manever. Tudi trditev, da baterije ne vplivajo na prostornost avtomobila, ni iz trte zvita, saj električni megane na prvi pogled deluje bolj zračen avtomobil od predhodnika. Morda tudi zato, ker mu je nova platforma omogočila razmeroma veliko medosno razdaljo 2,7 metra ob kratkih previsih.

To so cene Slavna avtomobilska znamka uradno na prodaj pri nas, to so cene

Pri Renaultu sicer izpostavljajo tudi digitalno notranjost megana, ki jo sestavljata dva s slovitim »goriljim steklom« zaščitena zaslona z diagonalo 12 palcev, podpira pa jo novi operacijski sistem na osnovi Googlovega androida, ki zagotavlja izkušnjo, ki bo uporabnikom pametnih telefonov takoj domača, in se diskretno nadgrajuje preko spleta. Kupci bodo lahko izbirali tudi med dvema zvočnima sistemoma. Prvega s šestimi zvočniki so razvili pri hišnem dobavitelju Arkamysu, drugega z desetimi zvočniki pa pri Harman Kardonu. Izpostaviti velja tudi 26 asistenčnih sistemov s tremi novinci: kontekstualnim pametnim tempomatom, ki hitrost samodejno prilagaja tudi vožnji skozi krožišča in podobne ovire, varovanje pred naletom na predmete med vzvratno vožnjo in sistemom, ki potnike opozarja pred nevarnostmi, ko izstopajo iz avtomobila.

Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric

Slovenske luči

Omeniti velja tudi slovenski prispevek novemu meganu. Modul sprednjih žarometov in dnevnih luči so namreč razvili v ljubljanskem podjetju Hella Saturnus. Kot je povedal predstavnik podjetja dr. Aleš Kroflič, je razvoj luči traja dve leti in pol. V prvem letu so potekali virtualni razvoj in testiranja, potem je sledilo pol leta za izdelavo orodij, potem pa še leto preskušanja na dejanskih avtomobilih in priprave na proizvodnjo. Med razvojem so sicer opravili več kot 500 testov.

Avto Skrivnosti renault bo razkrit maja letos

In kaj so največji izzivi pri razvoju? Kroflič pravi, da predvsem višina svetila. Oblikovalci bi namreč na avtomobilu radi videli čim ožje luči, inženirji pa si želijo visokih, saj je takšne laže razviti. Žarometi na novem meganu so tako visoki le dobre tri centimetre, a kljub temu lahko svetijo 350 metrov daleč. Omogočajo tudi 20 scenarijev osvetlitve glede na razmere v vožnji in že sami po sebi lahko osvetljujejo zavoj s kotom do 70 stopinj. Med razvojem novih modulov so morali inženirji sprejeti tudi nove tolerance. Če je bila še pred leti dovolj natančnost v velikosti 0,1 mm, se danes pričakuje natančnost 0,01 mm.  

Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric

Renault bo naročila za električni megane začel pri nas uradno zbirati 3. Maja 2022, prve avtomobile pa v Sloveniji pričakujejo septembra. O prodajnih načrtih sicer ne želijo govoriti, saj so, kot pravijo pri uvozniku, bolj odvisni od tega, koliko avtomobilov bo tovarna vpričo razmer lahko izdelala in ne od naročil samih.

Avto Pripomoček, brez katerega v avtomobilih že dve desetletji ne gre

Osnovna različica EV40 130 standard charge  equilibre bo sicer pri nas na voljo za najmanj 34.890 evrov, najdražji megane pa bo stal 47.390 evrov. Kupcem bodo poleg avtomobila sicer ponudili tudi komplet storitev, ki bodo med drugim vključevale vzdrževanje, nakup domače polnilnice, mobilno kartico  za uporabo polnilnih postaj z dobroimetjem za polnjenje do 5000 kilometrov in petletno nadgradnjo infozabavnega sistema z možnostjo podaljšanja.

Foto: MatijaJanežič renault megane e-tech electric

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.