Slovensko gospodarsko ministrstvo je naklonjeno sprostitvi cen naftnih derivatov, k čemur so že večkrat pozvali distributerji naftnih derivatov, zato je vladi tudi predlagalo, naj premisli o liberalizaciji trga naftnih derivatov. Če se bo vlada odločila sprostiti cene naftnih derivatov, ministrstvo ne pričakuje znatnega povišanja cen naftnih derivatov, saj da je potencialni dvig marž in s tem cen naftnih derivatov navzgor omejen zaradi več dejavnikov.
Vozniki ne točijo tam, kjer je najceneje
Marže distributerjev predstavljajo le okoli šestodstotni del v celotni strukturi cene naftnih derivatov, medtem ko nabavna cena na svetovnem trgu skupaj z dajatvami predstavlja okoli 90 odstotkov maloprodajne cene - morebiten dvig marž bi torej imel po oceni ministrstva sorazmerno majhen vpliv na končno ceno posameznih naftnih derivatov.
Ministrstvo pričakuje, da bi ob liberalizaciji prišlo do različnih ravni cen po državi - cene naftnih derivatov na avtocestah bi bile višje, medtem ko bi bile v mestih in ob mejah zaradi konkurence nižje.
Na Hrvaškem se ob liberalizaciji cen goriv ni zgodilo nič dramatičnega, je za zurnal24.si dejal urednik specializirane hrvaške avtomobilistične revije Auto Klub Branimir Hitrec, ki pravi: "Cene na Hrvaškem se na različnih bencinskih postajah razlikujejo za okoli štiri cente. Vozniki še vedno točijo gorivo na postajah, ki so jim najbližje ali na poti do njohovega cilja.“
Hrvaško ministrstvo za gospodarstvo je vzpostavilo spletni portal www.min-go.hr, kjer lahko uporabniki preverijo cene naftnih derivatov na bencinskih postajališčih po državi. Htrec pravi, da spletni portal ni pregleden in je zato slabo uporaben in obiskan, tudi zato, ker so razlike v cenah minimalne, voznikom pa se ne ljubi in ne izplača iskati bencinske postaje, kjer bi za liter pogonskega goriva odšteli cent ali dva manj.
Po nekaterih ''self service'' bencinsih imajo že sedaj nekateri trgovci znižane marže in s tem lahko tisti, ki jih koristijo, …
Kakšna konkurenca neki? Če pa imamo 2 ponudnika ...
kolega imam popolnoma prav.