Kaj bomo tankali čez 50 let?

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Kaj se bo dogajalo s pogonskimi gorivi v naslednje pol stoletja natančno ne ve nihče. Strokovnjaki največ možnosti za uspeh pripisujejo elektriki in vodiku, najmanj pa pogonu na zemeljski plin.
Oglej si celoten članek

Strokovnjakinja za alternativne pogone Vanessa Guyll je ocenila, kolikšne so možnosti posameznih pogonskih goriv, da prevladajo na trgu v naslednjih 50 letih.

Biogorivo iz alg

Biogorivo pridobljeno iz alg ima velik potencial, saj v pravem okolju rastejo hitro in konstantno, za rast pa ne potrebujejo niti čiste vode. Predvideva se, da bi lahko s pomočjo alg do leta 2030 vsako leto izdelali 70 milijard litrov bencina in dizla. Zaenkrat napredek zavirajo visoki stroški, a ideja zaradi naraščajočih cen pogonskih goriv še vedno živi.

Guyllijeva biogorivu iz alg pripisuje 30 odstotkov možnosti za uspeh.

Bioetanol

Etilni alkohol se uporablja kot gorívo že od nekdaj, v sodobnih bencinskih motorjih pa lahko uporabljamo mešanico etanola primešanega bencinu. Za višanje oktanskega števila ponekod primešajo etanol v bencin namesto drugih, bolj škodljivih dodatkov. V Braziliji pridobivajo etanol iz biomase s fermentacijo sladkorja, s to medoto pa so zagotovili pokritje skoraj polovice potreb po gorivu. 60 odstotkov vseh novih vozil prodanih v Braziliji je prilagojenih za tovrstno gorivo.

Možnosti za uspeh: 15 odstotkov.

Elektrika

Elektrika je spet v ospredju avtomobilske industrije. Čeprav so električna vozila danes za večino še vedno predraga, pa ji za prihodnost ob razvoju in pocenitvi baterij ter podaljševanju dosega vozil z enim polnjenjem baterij pripisujejo največje možnosti za prevlado nad naftnimi derivati. V razvoj električnih vozil so denar investirali praktično vsi največji svetovni proizvajalci vozil. Trenutno baterijski akumulatorji zadostujejo za pot med 150 in 200 kilometri zgolj na elektriko. Težava je, da so električna vozila kljub državnim subvencijam še vedno predraga. V prihodnje bo drugače. Naslednja generacija baterij se bo močno pocenila, pravijo proizvajalci, kar bo ob dejstvu, da bo baterija polna v 30 minutah in ne osmih urah, kot danes, že dovolj za množičen preboj na ceste.

Možnosti za uspeh: 70 odstotkov.

Vodikove celice

Vodik zaradi čistosti in dostopnosti predstavlja gorivo prihodnosti. Tudi zato so največji avtomobilski proizvajalci za naslednji dve leti napovedali serijske modele. Prva polnilnica stoji tudi že v Sloveniji. Za pridobitev kilograma vodika z elektrolizo je potrebnih osem kilogramov vode in 162 megadžulov energije. Vozila na gorivne celice so danes vsaj še enkrat učinkovitejša od klasičnih motorjev z notranjim zgorevanjem. Kilogram vodika zadostuje za okoli sto kilometrov poti, tržna cena vodika pa bo stvar svetovne politike.

Možnosti za uspeh: 50 odstotkov.

Stisnjen zemeljski plin (CNG)

V nekaterih državah je že zelo uveljavljen stisnjeni zemeljski plin (CNG), ki ga ponekod imenujejo kar metan. Odlikuje ga izjemna čistost, zaradi plinskega agregatnega stanja pa je še varnejši od LPG (utekočinjen naftni plin). Zaradi višjega oktanskega števila je pojemek moči motorja opaznejši, prav tako naknadna predelava na CNG ni mogoča, število serijskih avtomobilov na CNG pa je za zdaj zelo omejeno. V Sloveniji je trenutno polnilnic za ta plin še malo, a naj bi bilo v prihodnje drugače. Kljub vsemu globalno gledano strokovnjaki CNG ne pripisujejo večjega možnosti za uspeh, predvsem zaradi omejenih zalog in visokih cen.

Možnosti za uspeh: 15 odstotkov.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.