V renaulta preoblečeni uspešni nissan qashqai, torej? Imata enako platformo in medosno razdaljo, iste motorje in sploh pogonske sklope … Po nekaj dneh vožnje s kadjarjem pa je občutek preočitne podobnosti dodobra zbledel, saj kadjarju uspeva prepričati tudi tam, kjer qashqai omahuje, to je predvsem pri notranjem udobju.
A tudi qashqai ohrani na določenih mestih prednost pred francoskim sorodnikom.
Dame ga opazijo tudi na visoki višini
Kadjar se mi zdi na zunaj prepričljivejši, njegovi boki so razbohoteni, a postava na pogled nizka. Polna LED svetila spredaj in zadaj ga skupaj z vpadljivo rdečo barvo (vse domena testnega vozila oziroma najbogatejše opreme) naredijo nadpovprečno vpadljivega. Vsaj sam sem dobil občutek, da so se za njim željno ozirale mlade in malo manj mlade dame v enaki meri kot njihovi spremljevalci. V mestu ali na poslednjem parkirišču tisoč metrov visoko.
Da, z njim sem odkolovratil na teren, saj tisti EPP o avanturističnih avtih ne kupim tako zlahka. Seveda to še vedno ni avto za prava brezpotja, me je pa vseeno pozitivno presenetil, da je na povsem cestnih pnevmatikah brez posebnosti opravil z robustno gozdno gorsko potjo, po kateri zaradi globokih kolotekov in velikih kamnov klasična kombilimuzina C razreda ne bi nikoli zlezla brez resnega tveganja poškodb podvozja ali drgnjenja sklopke. Kadjar pa po zaslugi Nissanovega 4x4 pogona in 20-centimetrske oddaljenosti od tal ni niti za hip padel v dvom. Le zakleniti je potrebno prenos moči na 50:50. Tudi v najboljši opremi sicer nima sistema za plazenje, vendar te funkcije zaradi kratkih razmerij menjalnika pri nizkih prestavah nisem resno pogrešal.
Kadjar je v prostornosti za potnike in prtljage sicer sličen qashqaiju, kar pomeni dovolj centimetrov in litrov po volji vseh. Je pa kateri od tekmecev še radodarnejši.
Motor:1.598 ccm, 96 kW/139 KM, 320 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba na testu:6,4 l/100 km, 129 g CO2/km
Zmogljivosti:190 km/h, 10,5 sek od 0 do 100 km/h
Cena:30.930 € (testno vozilo)
AvtoTest
V redu, pelje se (skoraj) kot qashqai, zmogljiv je kot qashqai. A znotraj je kadjar v veliki meri drugačen. Digitalizirani merilniki so berljivi, volan prijetnejši, sedeži telo oblivajo zelo udobno. Materiali pri najboljši opremi puščajo povečini dober vtis, čeprav je pa armaturna plošča bolj prazna kot pri qashqaiju. Drugačna razporeditev tipk pač, prav tako ima kadjar Renaultov R-link infotainment sistem, ki je boljši in celovitejši od Nissanove rešitve. Ni pa možnosti 360-stopinjske kamere, ki mi je pri qashqaiju izjemno všeč.
1,6-litrski dizel je sposoben skupek kovine in elektronike. Dopade se mi njegova radoživost v srednjem polju vrtljajev, ima le težavo zlesti do tam. Menjalnik ima prekratka razmerja. Prav tako bi se ga lahko v notranjost slišalo za kakšen decibel manj ropotanja. Odlično se odreže glede učinkovitosti, kompaktni suv je pri kombinirani vožnji imel povsem dovolj že pod šest litrov goriva na sto kilometrov, tudi ob dinamičnejši vožnji in pri vožnji navkeber je ostal razumen.
Spopad v sorodstvu je neizbežen, kadjar se je zgledoval po enem najboljših križancev. Ceniki kažejo na veliko podobnosti v opremljenosti med qashqajem in kadjarjem, mestoma pa se zdi v prednosti qashqai zaradi več možnih kombinacij in več dobljenega za isti znesek doplačil. City AEB je na voljo le pri najboljši opremi Bose, pa še tako je v kadjarju velikokrat javil napako v delovanju. Drugi naravni tekmec je peugoet 3008, ki pa je že starejši in ponuja manj sodobnih pripomočkov. Tu je atraktivni hyundai tuscon, malce bolj oddaljena konkurenca so VW tiguan, ford kuga ali mazda CX-5.
Ne, na pol zastonj vam ga ne bodo dali. Kadjarjeva cena se prične pri 20 tisočakih in je glede na stopnje opreme zelo primerljiva s qashqaijem. Kadjarjeva posebnost je, da je na voljo tudi kot “na pol” 4x4, saj oprema Xmod pogon na prednji par koles prilagodi za malce bolj zahtevne razmere. Je pa vstop v pravi 4x4 svet precej dražji kot pri qashqaiju. Peugeot 3008 s cenami prične više in nima 4x4 pogona, tudi pri mazdi CX-5 in fordu kugi je bistvena oprema.
Lep avto