Na začetku lanskega julija je stopil v veljavo Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah. Prinesel je številne novosti in uvedel nekatere nove prakse glede označevanja, osnovna filozofija pa naj bi bila manj označb in več več logičnosti na cestah.
Eno leto po uveljavitvi pravilnika mineva rok, po katerem morajo upravljavci odstraniti številne znake s cest, medtem ko imajo za nekatere druge spremembe časa med štiri do celo deset let.
Med znaki, ki jih 6. julija ne bi več smeli videti na naših cestah, je nekaj takšnih, ki so bili že doslej izredno redko ali sploh nikoli v uporabi (tramvajsko postajališče, prepovedan promet za ročne vozičke, izmenično parkiranje ob lihih in sodih dnevih, nevarnost požara, premični most, šolska prometna služba…).
Nekaj pa je takšnih znakov, ki so bili pogosto v rabi, sedaj pa je postala njihova uporaba prepovedana:
Prepoved dajanja zvočnih znakov (skupaj z znakom za prenehanje): ta znak smo zelo pogosto videli pod krajevno tablo na začetku naselij, vendar je hupanje v naselju prepovedano že samo po sebi.
Priporočena hitrost: običajno je bil prisoten na avtocestah in hitrih cestah in je voznike spodbujal, naj na določenem odseku vozijo nekoliko počasneje od najvišje dovoljene hitrosti. Odslej bo na takšnem odseku stal znak izrecne odredbe z omejitvijo hitrosti.
Vključevanje po sistemu zadrge: na ministrstvu za infrastrukuro so znak označili za nepotrebnega, saj naj bi vozniška kultura ob zožanju več pasov narekovala, da vozniki drug drugemu izmenično dajejo prednost. Nekateri nevladni prometni strokovnjaki se s tem ne strinjajo.
Sanitarije z možnostjo umivanja rok (kombinacija 00 in simbola za pipo) - odslej bo za sanitarije le še znak z napisom WC.
Največja dovoljena hitrost pri zmanjšani vidljivosti, ki je opozarjal voznika, da sme v času, ko je vidljivost zmanjšana na manj kot 50 m, voziti s hitrostjo največ 50 km/h.
Bližina letališča - odslej bo ta znak nadomestil znak za splošno nevarnost z dopolnilno tablo.
Bližina obale - odslej bo ta znak nadomestil znak za splošno nevarnost z dopolnilno tablo.
Vboklina na cesti - ta znak nima več naslednika.
Neutrjena bankina - ta znak nima več naslednika.
"Alternative niso potrebne"
Bodo do predpisanega roka 6. julija vse spremembe že izvedene, ali pa bi morala katera izmed zgornjih oznak ostati v uporabi? Na ministrstvu za infrastrukturo pravijo, da redno spremljajo izvajanje novega pravilnika in da bistvenih težav do sedaj ni bilo zaznanih, predvsem ne na področju vertikalnih oznak. “Ocenjujemo, da glede na dosledna pravila cestnega prometa alternative niso potrebne.”
“Določene nejasnosti pri sami izvedbi so zaznane na področju talnih označb, vendar tudi v tem primeru upravljavcem cest in izvajalcem horizontalne signalizacije nudimo izvedbene detajle in podajamo pojasnila za pravilno nameščanje posamezne označbe,” pravijo na ministrstvu, kjer kot bistveni korak naprej pri novih pravilih vidijo racionalizacijo posameznih označb, možnost samostojne uporabe posameznih označb brez dodatne vertikalne signalizacije ter vsebinsko popolnitev označbi.
Vseeno ga že krpajo
Kljub zagotovilom ministrstva, da je s pravilnikom vse v redu, pa so maja pozvali zainteresirane ustanove k podajanju predlogov sprememb na pravilnik. Rok za podajanje pripomb je že potekel, med drugim bo pravilnik dopolnjen v delu, ki govori o označbah za prihajajoče elektronsko cestninjenje tovornega prometa na naših avtocestah, smo izvedeli.
andrej.leban@zurnal24.si
Odstraniti bi morali vse reklamne table ob cestah, ki motijo pregled in dekoncentrirajo voznike. A o tem še Velov ne …
znak i-9 (luknje na cesti) bi moral stati pri vhodu v SLO in bil preklican pri izhodu iz SLO.<br />To …
Tolk kot se znaki pri nas upoštevajo bi lahko vse požagali.