Za večino lastnikov tega najmanjšega in najcenejšega vstopa v svet ameriške terenske znamke je to tudi dovolj, saj bodo z njim le redko zapeljali na kaj več kot slabše urejeno dovozno pot ali kakšen slabši hribovski makadam. In jeep renegade se v različici, kakršno smo vozili na testu, kljub terenskemu videzu zelo dobro znajde v vlogi cestnega avtomobila.
Testni renegade je bil namreč opremljen s kombinacijo 1,6-litrskega turbodizelskega motorja, dvosklopčnega menjalnika z dvojno sklopko TCT in prednjega pogona, s katero je dobro opravil vse naloge, ki smo mu jih zastavili. Motor z 88 kilovati (oziroma 120 'konji) in 320 njutonmetri zagotavlja več kot dovolj moči za vsakdanje potrebe. Tudi menjalnik lepo deluje in med vožnjo dovolj tekoče prestavlja, da menjavanja prestav ne boste čutili, kar pa ne velja za speljevanje, ki je, če ima voznik pretežko nogo, lahko precej sunkovito in neprijetno. O gospodarnosti motorja bi kljub dizelski naravi lahko kakšno rekli, saj je renegade na testu povprečno porabil 7,3 litra goriva na sto kilometrov. A priznati moramo, da gre vendarle za precej oglat in visoko nasajen avtomobil z robustno tehniko, ki mu omogoča tudi kakšen izlet tja, kamor si večina njegovih lastnikov ne bo upala. In poraba je temu primerna.
Mi smo sicer ostali na poteh, na katere si upa vsak povprečno izkušen voznik, in s takšnimi je testni renegade kljub zgolj prednjemu pogonu opravil več kot zadovoljivo. Zaradi razmeroma velike oddaljenosti od tal se lahko z njim popeljete tudi na kakšen makadam, ki so ga sprali spomladanski nalivi, oglatost karoserije zagotavlja dober pregled nad njegovimi robovi, ker je razmeroma majhen, a nikakor premajhen, pa z njim ne boste imeli slabega občutka niti na ožjih kolovozih.
A več kot verjetno je, da bo povprečni renegade s takšnim pogonom le redko zapustil asfaltirane ceste. In na takšnih se znajde prav tako dobro kot vsak drugi križanec, vsaj če upoštevamo predvsem tiste višje rasti. Cestne vozne lastnosti so dinamične in povsem predvidljive, nagibanja pa kljub visoki karoseriji ni toliko, da bi bilo slabo vam, sopotnikom ali pa vašim otrokom, ki bodo sedeli v otroških sedežih, pripetih s priponkami isofix,. Višjemu položaju sedenja primerno dober je tudi razgled naprej, manj pa to velja za razgled nazaj, zato je kamera za vzvratno vožnjo kot del dodatne opreme več kot dobrodošla.
Na cesti in v mestnem okolju renegade, čeprav je že precej stari znanec cest, z obliko še vedno vzbudi dovolj pozornosti, k čemur so pripomogle tudi oblikovne spremembe, ki v nekaterih primerih prinašajo dovolj svežine za naslednjih nekaj let življenja. Tu omenimo predvsem prednje žaromete, ki z navidezno vodoravno črto obujajo spomin na maskirne žaromete jeepov willysov iz druge svetovne vojne, lahko pa svetijo tudi v led tehniki. V vsakem primeru gre za zanimivo in simpatično podrobnost, s katero se renegade gotovo loči od tekmecev.
Vzvratna kamera pa ni bila edini koristni dodatek v testnem renegadu, saj je šlo za precej izdatno opremljen primerek, ki pa je bil žal tudi temu primerno drag. Za testni avtomobil bi namreč morali odšteti 35.906 evrov, zgolj z osnovno opremo pa jeep renegade 1.6 multijet 16v TCT limited stane nekoliko ugodnejših 28.890 evrov. A jeep renegade lahko kupite že za malo manj kot osemnajst evrskih tisočakov, če se sprijaznite z osnovno opremo, ročnim menjalnikom in solidnim litrskim bencinskim trivaljnikom. Vsekakor boste tudi v tem primeru dobili avtomobil s precej samosvojim značajem.
Podatki o vozilu (jeep renegade 1.6 multijet 16v TCT limited)
Motor: turbodizel, štirivaljni, 1.598 ccm
Največja moč: 88 kW (120 KM) pri 3.750 vrtljajih
Največji navor: 320 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 179 km/h, 10,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.255 x 1.805 x 1.697, medosna razdalja 2.507
Prtljažnik (v litrih): 351
Poraba na testu: 7,3 litra/100 km (kombinirani cikel), normni izpusti CO2: 131 g/km
Cena v evrih: 35.906
Konkurenti: ford ecosport, fiat 500X, VW T-cross, seat arona, kia stonic
PLUSI: zunanji in notranji videz, oprema, vozne lastnosti, motor in menjalnik, oddaljenost dna od tal
MINUSI: razgled nazaj, poraba goriva, cena
Jaz sam z enakim motorjem in ročnim menjalnikom v pol leta naredil 20 K km, pa je poraba 5,1 l/100 …