Jaguar XF: Več prestiža in bližje evropskim voznikom

Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Foto: Gregor Prebil Jaguar XF
Jaguar. Na prvo žogo eksot, saj se jih v Sloveniji ne proda veliko in prestiž. Prva asociacija je visoka cena, a se cene modela, ki na trgu konkurira mercedesu E, BMW serije 5 in audiju A6 s popustom začnejo pri manj kot 37 tisočakih. Kaj je še novega?
Oglej si celoten članek

Pri Jaguarju so se prilagodili potrebam in željam evropskih kupcev. To ne pomeni, da ne stavijo več na prestiž, saj so pri novi generaciji modela XF, kot pravijo sami, uporabili le najboljše materiale, po drugi strani pa veliko stavijo na dinamiko vožnje, napredne asistenčne sisteme in povezljivost z mobilnimi napravami in uporabo aplikacij.

Zaradi uporabe aluminija lažji in bolj dinamičen

V primerjavi s predhodnikom so ga pomaknili stran od manjšega brata XE in bližje prestižnemu XJ, je celo sedem milimetrov krajši, a bolj prostoren (medosno razdaljo so raztegnili za 51 milimetrov), in konkretno lažji – do največ 190 kilogramov. Vzrok za to je aluminijasta zgradba, kar 75 odstotkov uporabljenega aluminija pa je recikliranega. Zaradi posebne tehnike obdelovanja zlitine so sklopi vozila tanjši, s tem pa je prostora v notranjosti več.

Foto: Gregor Prebil Jaguar XF Jaguarji izražajo samosvoj dizajn. Za XF je značilen izboklina na pokrovu motorja, maska motorja je v prid dinamičnega videza postavljena bolj vertikalno, poleg ksenonskih žarometov si lahko kupec omisli polne led prilagodljive žaromete. Bolj dinamičen je tudi pri pogledu s strani, kjer so mu dodali še majhno steklo, da bi v potovalni prostor za prednjima sedežema pronicalo več svetlobe.

Številni podatki na dveh zaslonih

V potovalnem prostoru  je centimeter in pol več prostora za noge, 2,4 centimetra več za kolena in do 2,7 centimetra več prostora za glavo. Sistem InControl Touch Pro vključuje dva zaslona – osrednji na dotik meri 10,2-palca in omogoča navigacijo od točke do točke, povezavo s pametnimi telefoni s sistemoma iOS in Android ter digitalno predvajanje prostorskega zvoka. Nastavljiv 12,3-palčni TFT-prikazovalnik instrumentov in merilnikov omogoča vizualne tematike in celozaslonski prikaz navigacije. Na voljo je tudi head-up barvni projekcijski zaslon.

Seznam naprednih pomagal je dolg: samodejno parkiranje vzdolžno in prečno, opozorilo pri zapuščanju voznega pasu, kamera za vzvratno vožnjo. Prilagodljivi radarski tempomat omogoča, da se vozilo v gneči samo zaustavi in spelje, ko se pred njim sprosti promet. Na vetrobranskem steklu je stereo kamera, ki omogoča delovanje sistemov za samodejno zaviranje v sili, opozarjanje na zapuščanje voznega pasu in ohranjanje voznega pasu. Sistem za prepoznavanje prometnih znakov je pri Jaguarju prvič povezan z inteligentnim omejevalnikom hitrosti. Sistem ob aktiviranju nadzira znake za omejitev hitrosti, primerja jih z navigacijskimi podatki.

Foto: Gregor Prebil Jaguar XF

Nove tehnologije za izboljšanje dinamike

Vozna dinamika je bila izboljšana na več načinov. Novost je uporaba električnega servo ojačevalnika (EPAS), s katerim so uspeli zmanjšati porabo goriva za do dva odstotka pri dizelskih in tri odstotke pri bencinskih motorjih. EPAS omogoča tudi funkcije, kot je izravnava kota nagiba kolesa.

Foto: Gregor Prebil Jaguar XF V kombinaciji s šetvaljnimi agregati je za doplačilo na voljo tehnologija nastavljive dinamike, ki vozniku omogoča individualno prilagajanje nastavitev blažilnikov, krmiljenja, motorja in osemstopenjskega samodejnega menjalnika.

Za tretjino boljša je  vzvojna trdnost, več dinamike so dosegli s prednjim vzmetenjem tipa "double wishbone". Blažilniki se sicer stalno prilagajajo razmeram na cesti, po želji je za vse motorne različice na voljo 4x4 pogon.

Od 120 do 275 kilovatov moči

Dvolitrska dizla prihajata z močjo 120 kW (163 KM) in 132 kW (180 KM), slednji v zrak izpusti komaj 104 grame CO2 na kilometer, kar je najmanj v razredu ne-hibridnih pogonov. Menjalnika sta ročni ali samodejni. 2,0-litrski bencinski motor postreže z 177 kilovatov moči (240 KM). Za razgrajanje bosta poskrbela trilitrski dizel z 220 kW (300 KM) in kar 700 Nm navora ter trilitrski V6 bencinar z 275 kW (380 KM).

Foto: Gregor Prebil Jaguar XF

Karvansko različico lahko pričakujemo čez leto in pol. Paleto modelov povsem novega Jaguarja XF sestavljajo različice XF Pure/ SE, XF Prestige, XF R-Sport, XF Portfolio in XF S.

Cena za osnovni dvolitrski dizelski motor z osnovno opremo je 42.900 evrov, pri uvozniku pa na to ceno ponujajo še 6.000 evrov promocijskega popusta. Letos naj bi bilo po pričakovanjih uvoznika v Sloveniji registriranih 22 modelov XF.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.