Evropa se "sonči na plaži", na obzorju pa ogromen cunami

Foto: Saša Despot Iztok Seljak.
Foto: Saša Despot Iztok Seljak.
Predsednik Združenja Manager Iztok Seljak je slikovito opozoril na velik gospodarski problem, pred katerim si Evropa zatiska oči. Ogroženih je na milijone delovnih mest.
Oglej si celoten članek

Evropska avtomobilska industrija je v velikih težavah, je v oddaji Ob osmih na Radiu Slovenija dejal član uprave Hidrie in koordinator misije Gremo Iztok Seljak.

Skrbi ga predvsem velika prednost Kitajske v avtomobilistični panogi, ki je po Seljakovem mnenju posledica napačne strategije Evropske unije (EU).

"Tisti, ki še ne vedo, da imajo problem, so v najhujših težavah, le da tega še ne razumejo," je o odločevalcih v EU dejal Seljak. "Kitajska ima danes od 5 do 7 let prednosti v kar 37 od 44 ključnih industrij prihodnosti. V preostalih vodijo ZDA. Slovenija je sestavni del problema, namesto da bi bila sestavni del rešitve."

Avtomobilska industrija predstavlja okoli deset odstotkov bruto družbenega proizvoda in ima multiplikativen učinek na celotno gospodarstvo. Kitajci so v ospredju tudi zato, ker so prevzeli primat na področju električnih vozil, fotovoltaike in vetrne energije.

"Kitajska se je odločila za vizijo globalne vodilne sile na področju električnih vozil že pred 20 leti. To zdaj izvaja 1,4 milijarde ljudi v sozvočju med državo, znanostjo, izobraževanjem, gospodarstvom in še čim. Pri tem Kitajska z velikimi vsotami subvencionira razvoj in proizvodnjo električnih vozil za razliko od Evropske unije, kjer gre vsaka od 27 držav v svojo smer, kompromisi med njimi pa ne morejo biti inovativni preboji," je razliko med kitajskim in evropskim konceptom ponazoril Seljak.

Z novim letom nov udarec za proizvajalce

Foto: Saša Despot Iztok Seljak

Januarja bo v veljavo stopil dodaten ukrep za zniževanje izpustov ogljikovega dioksida za avtomobilske proizvajalce. Seljak je obstoječo strategijo označil kot samomorilsko.

"EU poleg vseh omenjenih napak dela samomor z neko iluzijo, da bomo šli naprej tako, da bomo šli nazaj, s tem da bomo svojo nekonkurenčnost v proizvodnji električnih vozil reševali nazaj s fosilnimi gorivi. Zmedeni kupci to poslušajo in imamo temu ustrezno zmeden rezultat. Srednje- in dolgoročno je jasno, če nam je všeč ali ne, da bo prevladujoče baterijsko podprto električno vozilo. Prej bomo to dojeli in se prilagodili, bolje bo," je pojasnil predsednik Združenja Manager.

Seljak je dodal, da je rešitev v dodatnem vlaganju v prebojne inovacije in krepitvi evropskih podjetij na Kitajskem z vstopom v tamkajšnje dobavne verige. Poudaril je tudi, da bo v naslednjih desetih do dvajsetih letih zelo pomemben indijski trg.

"Naslednji ste na vrsti vi"

V intervjuju za Finance je bil Seljak še bolj slikovit. Dejal je, da se v avtomobilski industriji vsaj zaveda težav, medtem ko se jih v drugih panogah precej manj.

"Če kdo misli, da imamo mi problem, bi mu povedal: mi imamo manjši problem kot tisti, ki mislite, da še nimate problema, ker mi že vemo, da imamo problem. Ta cunami ne prihaja samo na področju avtomobilske industrije, poglejte samo, kaj se je zgodilo na področju fotovoltaične industrije, vetrne energije, kaj se dogaja na področju litij-ionskih baterij. Naslednji ste na vrsti vi. Če se sprašujete, komu zvoni, zvoni vsem nam. Ampak treba se bo soočiti z realnostjo, treba bo zapustiti cono udobja in treba se bo zadev lotiti radikalno drugače, kot se jih lotevamo trenutno," je k spremembam pozval Seljak. 

dezurni@styria-media.si
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 15:51 25. September 2024.

    Zahod vlaga desetine miljard v Ukrajino . Gospodarstvo pa stagnira .

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.