Rešitev za to težavo je zelo preprosta, vendar moramo vozniki zanjo spremeniti svoje navade. V počasnem prometu v koloni in stoječem prometu bi se morali le čim bolj izogibati držanju zavornega pedala. Kandidati za izpit se tega sicer naučijo, izkušeni vozniki na hitro pozabijo.
V počasni koloni ali pred semaforji je nenehno speljevanje in ustavljanje neizogibno. Pri stanju na mestu mnogi vozniki držijo pedal za zavoro pritisnjeno ves čas, tudi če ni nevarnosti, da bi se avtomobil premaknil. To pa pomeni, da zadaj vozečim v oči sveti močna svetloba treh zavornih luči, ki je še posebej izrazita v mokrem vremenu.
Medtem ko slovenski predpisi temu področju še ne namenjajo pozornosti, britanski cestni zakonik denimo navaja, da je prepovedana uporaba luči na način, da bi "bleščale ali povzročale nelagodje pri ostalih uporabnikih". To sicer Britancev ne odvrne od neumestne navade držanja zavore. V anketi britanskega združenja AA je pred časom četrtina vprašanih priznala, da v gneči na mestu vedno držijo zavoro.
Vodja AMZS Šole vožnje in inštruktor varne vožnje Manuel Pungertnik se strinja, da se zavorne luči na avtomobilih morda res nekoliko bleščijo, vendar pri AMZS ocenjujejo, da je ob rdeči luči na semaforju vseeno bolj varno, če ima voznik nogo na zavornem pedalu, kot pa da avtomobil prestavi v prosti tek. Če voznik pritiska na pedal zavore je namreč večja verjetnost, da bo ob naletu drugega vozila v njegov zadek preprečil trčenje v vozilo pred njim. Če je ob naletu vozilo v prostem teku in zavora ni uporabljena, so posledice takšnega trka lahko večje. Voznikom, ki jih bleščanje zavornih luči vozila pred njimi moti, Pungertnik svetuje, da pogled usmerijo drugam.
Pungertnik voznikom avtomobilov s samodejnimi menjalniki, ki imajo vgrajeno funkcijo "hold", priporoča, da uporabljajo funkcijo, saj jim ob postanku na mestu tako ni treba pritiskati zavornega pedala, s tem pa je izključena tudi zavorna luč. Funkcija "hold" namreč avtomobil samodejno zadrži na mestu tudi ob vključenem voznem programu D.
Držanju zavorne stopalke na mestu in hkratnemu bleščanju zadaj vozečih se je sicer v večini primerov možno izogniti, pa avto vseeno ne bo nikamor pobegnil. Pri modernih avtomobilih problem rešuje tudi sodobna tehnika, saj asistenti za speljevanje preprečujejo premikanje. Je pa res, da je elektronsko ročno zavoro, ki je v zadnjih letih množično prisotna v novih avtih, nekoliko težje uporabljati v prometu od klasične ročne sorodnice.
Pri AMZS in sorodnih evropskih avtoklubih so pred nekaj leti naredili test, če se novodobne LED sijalke v zavornih lučeh res bolj bleščijo od klasičnih žarnic z nitko. Ugotovili so, da bleščavost načeloma ni povezana s tipom vira svetlobe, vendar pa se novejše LED luči vseeno manj bleščijo. Ugotovitve kažejo tudi, da so zavorne luči na novih avtomobilih višje kot nekoč.
Pri AMZS izpostavljajo tudi problem uporabe zadnjih meglenk, kadar vremenske in vozne razmere ne zahtevajo njihove uporabe. V takem primeru namreč voznik v vozilu zadaj svojega pogleda ne more preusmeriti, saj bi lahko prezrl morebitni vklop zavornih luči na vozilu pred njim.
Raziskava je pokazala tudi, da je občutek o bleščavosti avtomobilskih svetil zelo pogojen tudi s starostjo. Očesne leče namreč z leti postajajo manj odzivne, zato predvsem ponoči pride do večje občutljivosti na svetlobo in bleščanje. To je še posebej očitno pri starejših od 60 let.
Avtomobilski proizvajalci sicer lahko z malo dobre volje dejavneje pristopijo h problematiki in zavorne sijalke nastavijo tako, da ponoči svetijo manj intenzivno kot podnevi. A tudi tako zmanjšana intenziteta svetlobe je še vedno premočna za nočno vožnjo.
Prebral sem nalašč cel članek,in take bedarije še nisem bral,kot da bi to pisali osnovnošolci.Je pa res,da če so ceste …
V članku je napisano narobe. Pri bmw-jih z vklopljeno funkcijo autohold na križišču gorijo zavorne luči ko avto stoji.
Ali je avtor članka mogoče pomislil, da je sedaj veliko avtov z avtomatskim menjalnikom in da se zaradi tega ne …