Kot pravi predsednik uprave družbe za avtoceste (Darsa) Matjaž Knez, bodo naredili vse za to, da bo prepustnost slovenskih avtocest letos boljša, kot je bila v preteklosti. V ta namen so se med drugim dogovorili za protokole z upravljavci avtocest v sosednjih državah.
Tako bodo ob hujših težavah s snegom lažje poskrbeli za izločanje tovornih vozil in se odločali za zaporo mej za tovorni promet, kadar bodo to storili tudi v kateri od sosednjih držav. Pripravili so tudi veliko parkirišče v Murski Soboti za izločanje tovornjakov, kar je bila v preteklosti po Knezovih besedah velika težava.
Ceste bodo čistili z 260 vozili
Po besedah svetovalca uprave za vzdrževanje cest Mateja Malgaja bo letos od 15. novembra do 15. marca v vzdrževanje cest vključenih 460 delavcev Darsa, ki bodo avtoceste čistili z 260 vozili. Trenutno imajo zagotovljenih 40 ton ton posipnih materialov in tri milijone litrov kloridov.
Zimske službe morajo na avtocestah in hitrih cestah zagotoviti, da so te prevozne 24 ur na dan, vse dni v letu, med močnim sneženjem pa mora biti prevozen vsaj en vozni pas. Prevoznost je zagotovljena, če višina snega na teh cestah ne presega deset centimetrov, promet pa je mogoč z uporabo zimske opreme.
Direktor Darsa Gregor Ficko pojasnjuje, da letos za državne ceste vseh kategorij, ki so razdeljene na devet območij, skrbi le še sedem koncesionarjev. Cestni podjetji v Mariboru in Ljubljani sta šli namreč v stečaj. Področja, ki sta ju do propada pokrivali omenjeni podjetji, so razdelili med preostale izvajalce.
"Ta trenutek imamo zagotovljenih okoli sto tisoč ton posipnih materialov in okoli 25 tisoč kubičnih metrov peska, kar zadošča za zelo zahtevno zimo. Ne želimo si, da bi se ponovila lanska zima, ko so stroški presegli povprečje zadnjih desetih let. Skrbi nas predvsem denar, saj je za vzdrževanje državnega omrežja v proračunu za prihodnje leto namenjenih le osem milijonov evrov, kar pomeni, da bomo morali denar prerazporejati iz investicijskega dela," pravi Ficko.
Cesto lahko zaprejo
Kljub temu Ficko zagotavlja, da bodo uporabnikom cest omogočili najbolj optimalne pogoje, a pod pogojem, da se bodo ti na ceste podali s predpisano zimsko opremo. Ob tem poudarja, da je petina državnih cest vključena v drugi razred, kjer morajo prevoznost zagotavljati med 5. in 22. uro, preostale pa spadajo v razred, v katerem morajo prevoznost zagotavljati med 5. in 20. uro.
Zunaj tega urnika imajo pravico cesto zapreti in jo usposobiti za normalen potek prometa. Čeprav na izvajalce zimskih služb velikokrat letijo kritike, Ficko poudarja, da Slovenija spada v vrh evropskih držav, saj se še ni zgodilo, da bi to možnost izkoristili, medtem ko so takšne zapore cest v Nemčiji ali Avstriji nekaj običajnega.
Prav tako po njegovih besedah ne velja pravilo, da gredo na ceste šele takrat, ko je na njih že sneg. S preventivnimi akcijami posipov namreč začnejo takoj, ko na cestah zaznajo od dva do tri centimetre snega, to pa je debelina, ki jo vozilo s primerno zimsko opremo mora normalno prevoziti. "Predpisanih deset centimetrov snega se pojavi šele takrat, ko smo mi že na koncu plužnih poti," pravi Ficko.
Izločanje tovornjakov med sneženjem ne bo več težava......ME RES ZANIMA.
Lahko da ste propravljeni ampak vedno vas potem sneg preseneti tako da ne nakladajte kako in kaj ste ker nioli …