Opel crossland je prenovo pošteno potreboval. Predhodnik, ki je imel še črko X v imenu, je namreč v primerjavi s konkurenti že pošteno zaostajal predvsem na področju danes obveznih asistenčnih sistemov, prepričljivosti mu je manjkalo tudi med ovinki.
Oplov križanec razreda B tekmuje v ostri konkurenci z avtomobili kot so renault captur, peugeot 2008, ford puma, VW T-roc, seat arona, suzuki vitara … Med njimi so lahko precejšnje razlike, kaj lahko ponudijo kupcu in kakšne kompromise mora skleniti. Pri crosslandu je osnovno poslanstvo jasno. V njem se bosta voznik in voznica počutila sproščeno, ne glede na starostno skupino. Sedi se na zelo dobrih sedežih, kot smo pri Oplu vajeni. Komandna plošča sicer ni digitalizirana, je pa pregledna. Upravljanje s klimatsko napravo ostaja prek fizičnih gumbov, kar je veliko ljudem še vedno bolj po godu. Na sredini je prenovljen infozabavni sistem, ki nam je všeč zaradi enostavnosti uporabe in grafičnih rešitev, za doplačilo pa je tudi zelo sposoben glede povezljivosti s spletom in zalaganja z voznimi ter drugimi informacijami.
Kljub kompaktni zunanji obliki je crossland prostoren tudi na zadnji klopi in v prtljažniku. Zadnji sedeži so med najširšimi v razredu, zato crossland lahko izpolni tudi bolj zahtevne starševske ali starostarševske zahteve. Ker je zadnja klop pomična za 15 centimetrov, je mogoče tudi hitro prilagoditi avto glede na trenutne potrebe. Prtljažnik tako lahko brez podiranja naslonjal naraste na prek karavanskih 500 litrov.
Bolj opazen od zunaj
Crossland je s prenovo dobil tudi precej modernejši zunanji videz, zaradi katerega lahko samozavestno stopi v ospredje. Nov Oplov "ščit", ki krasi tudi njegove sorodnike, je atraktiven, svoje dodajo serijski LED žarometi, ki za doplačilo lahko samodejno prilagajajo svetlobo in so eni boljših v razredu. Nasploh je ravno pri asistenčnih sistemih crossland storil konkreten korak naprej, treba je biti le pazljiv glede opremskega nivoja, saj je sicer treba še vedno veliko stvari doplačati. Tako pozna samodejno zaviranje v sili, nehoteno prehajanje voznega pasu, opozarjanje na utrujenost voznika, opozorilo na mrtvi kot ...
Eno bolj smiselnih doplačil je kamera, zaradi katere bo manevriranje na parkiriščih še bistveno lažje in brez potrebe po vrtenju vratu. Cenovna razlika do dodatne prednje kamere je razmeroma majhna in velja o njej razmisliti.
Lepše se pelje
Druga glavna pridobitev se čuti med vožnjo. Stari crossland X je bil vozniško zelo anemičen avto, z gumijastim občutkom volana in pretiranim gibanjem podvozja ravno takrat, ko si tega ne bi želeli. Nemci so na podvozju med prenovo naredili krepke spremembe, ki sicer iz avta še vedno ne naredijo agilnega športnika, vseeno pa med vožnjo pripomorejo k precej več zaupanja v avto. Svoje doda zimzeleni trivaljni 1,2-litrski bencinar, ki se je vrtel pod pokrovom in ki je najbolj logična izbira za veliko večino kupcev. S 96 kilovati je brez težav pospeševal in držal tempo, hkrati pa ohranja sloves varčnega motorja. Le pri ugašanju se je treba navaditi, da sklopko podržimo nekoliko dlje, saj se zaradi posebnosti inercije treh valjev vrti še kar nekaj časa. Ročni menjalnik je za Opel netipično mlahav, tu se pozna dediščina francoske platforme.
Testni avto je imel opremo "GS line", ki je resda za tisočaka dražja od sredinske "elegance", a se zdi vseeno zadetek v polno. Ne le zaradi serijske črne strehe in platišč ali pa dodatno temnjenih zadnjih stekel, temveč tudi zaradi serijskih vseh danes ključnih sistemov (AEB, opozorilnik za smer, utrujenost …). Za doplačilo dobrih 1.800 evrov pa je na razpolago še tehnični paket, ki doda še številne lastnosti (odklepanje in zagon brez ključa, mrtvi kot, samodejno parkiranje, Opel connect modul …).
Crossland si je s prenovo uspel konkretno podaljšati življenjski cikel in bo s ceno okoli 21 tisočakov v prihodnjih nekaj letih zelo smiselna alternativa za vse, ki jih manj zanima najnovejša in najbolj digitalizirana vsebina, bolj pa pri avtu cenijo enostavno, a zanesljivo upravljanje in notranjo prostornost po meri družin in starejše generacije.
Podatki o vozilu (opel crossland 1,2 GS line)
Motor: 1.199 cm3, bencinski, trivaljnik
Moč: 96 kW (130 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 230 Nm od 1.750 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.229 × 1.765 × 1.605, medosna razdalja 2.604
Poraba na testu: 6,2 litra/100 km (mešani cikel), CO2: 112 g/km (NEDC)
Zmogljivosti: 198 km/h, 10,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik v litrih: 410 - 1.255
Cena v evrih: od 21.795
PLUSI: atraktivnejša oblika, novi asistenčni sistemi, notranja prostornost, enostavnost uporabe, poskočen motor.
MINUSI: ročica menjanika..
Google je plačal od 400 do 800 dolarjev za dnevno spletno delo od doma. Prvi mesec sem od Googla doma …
Trovaljni Crossland je zelo glasen, sedeži pa so zelo trdi. Nikoli nisem imel tako trdih sedežev. Pri nizkih obratih je …