Kia je na mednarodni predstavitvi na Portugalskem povabljenim novinarjem, med drugim Žurnal24, poleg povsem novega EV3 omogočila tudi test prenovljenega modela kia EV6. Pri EV6 gre za prvi namenski baterijski model podjetja, ki je ob prihodu na trg leta 2021 konkretno dvignil obrvi konkurentom med srednje velikimi električnimi, pa tudi ostalimi modeli.
Postavljen na napredno E-GMP platformo z 800 V tehnologijo in zmogljivo baterijo je v praksi zagotavljal nadpovprečna dolga potovanja z enim zamahom ter velike polnilne moči baterije. Zelo dobro je znal poskrbeti tudi za potnike in prtljago, če močnih pospeškov le okoli 3,5 sekunde do stotice v različici GT niti ne štejemo zraven. Da bo znotraj konteksta, to je hitreje od tesle model Y performance in le malo počasneje od porsche taycana turbo.
Pri Kii so torej EV6 radi predstavljali kot pravcatega grand tourisma. Nič čudnega, da je bil izbran za najboljši evropski avto leta 2022.
Kia EV6 bolj kot med mainstream avtomobile sodi med takšne, ki pomagajo utrjevati status napredne znamke s prikazom vgrajene tehnologije in zmogljivostmi. Prodajne številke kie EV6 so temu primer, od leta 2021 so jih na stari celini prodali okoli 70 tisoč, glavni trgi so države zahodne Evrope. Velika večina je takšnih z baterijo dolgega dosega. Leta 2022 je prišla na trg športna verzija EV6 GT s 430 kW moči in pospeškom do 100 km/h v 3,5 sekunde.
V zadnjih treh letih se je v svetu avtomobilizma zgodilo že marsikaj in konkurenca ni spala pri razvoju zmogljivih in udobnih električnih avtov srednjega razreda. Kia je zato predstavila posodobljeno različico modela EV6. Kaj vse zmore?
Osnova je seveda ostala ista, je pa rahlo spremenjena embalaža, še izraziteje pa receptura. Če začnemo pri obliki, se posodobljeni EV6 jasno razlikuje po novih prednjih svetilih, ki lahko svetijo tudi v matričnem načinu. Drugačna je tudi maska, ki vsebuje aktivne usmerjevalnike zraka za izboljšanje aerodinamike pri hitrosti nad 80 km/h.
Zadnji del je ostal bolj kot ne enak z rahlimi spremembami odbijača in digitalnega podpisa LED traku, ki sega od enega do drugega konca vozila. Zanimiv nov detajl sta LED lučki, vgrajeni v D stebriček, ki ponoči osvetljujeta boke vozila oziroma služita kot pozdravni svetilki. Pri Kii navajajo še nova aerodinamična platišča, ki merijo 19 ali 20 palcev, ter skupno 9 barv zunanjosti. Zunanje mere ostajajo bolj kot ne iste, meter v dolžino še vedno pokaže malenkost pod 4,7 metra.
Veliki zasloni, a tudi gumbi
V notranjosti so spremembe še manjše. Osrednjo vlogo imata dva 12,3-palčna zaslona, med opcijami pa je še HUD projekcija na vetrobransko steklo s sliko v premeru kar 10 palcev. Kljub zaslonom pa EV6 vztraja pri kombinaciji s fizičnimi tipkami. Tako kot doslej gre za kombiniran pristop, ko iste tipke lahko uporabljamo za nadzor klimatske naprave ali pa za navigacijo in audio sistem. Pri najbolj športni opremi GT je v avtu namesto dvokrakega vgrajen volan s tremi prečkami.
Vešče oko bo opazilo, da se je iz EV6 poslovila bleščeča piano črnina, namesto tega so uporabili otipavanju bolj primeren material s teksturnimi vzorci, tudi sicer so povečali odstotek uporabe recikliranih materialov. Tu pa se spremembe notranjosti bolj ali manj končajo. Že od prej je EV6 pri svojih 2.900 milimetrih medosne razdalje zelo prostoren avto, v katerem se štirje odrasli odlično počutijo.
Večja baterija, daljši doseg, več moči
Bistvo prenove se skriva pod dnom avta, kamor je vgrajena baterija. Arhitektura na E-GMP platformi, kakršno na primer uporabljata tudi hyundai ioniq 5 in ioniq 6, ostaja nespremenjena, še vedno uporablja 800 voltno tehnologijo in dva elektromotorja
Sta pa obe bateriji bistveno izboljšani. Kot pravijo pri znamki, gre za četrto generacijo njihove baterijske tehnologije, ki uporablja izboljšane celice z večjo kapaciteto. Prej sta imeli 58 kW in 77,4 kW, po novem pa imata 63 oziroma 84 kWh, slednje v long range različici, ki je tudi daleč najbolj priljubljena.
Ob tem se je za skoraj 10 odstotkov podaljšal doseg z enim polnjenjem, pri različici z enojnim?? motorjem iz 528 na 582 kilometrov. AWD različica je tudi povečala moč, po novem ima dobrih 20 več oziroma skupno 235 kW.
Rekuperacija 4x4
Druga velika novost glede elektropogona je tehnologija rekuperacije, ki pri AWD različici zdaj deluje na vsa štiri kolesa in je zato bistveno učinkovitejša pri žetju zavorne energije. Skupno zmore v energijo generirati kar 150 kW. Pri tem so posebno pozornost namenili naravnemu občutku zaviranja, tako da voznik med vožnjo le minimalno zaznava razliko med delovanjem rekuperacije in zavornimi ploščicami.
Izboljšan je tudi termalni nadzor baterije in delovanje polnjenja. Še povečali so že tako veliko polnilno moč, zdaj kar 258 kW, kar je dovolj za ultra kratke postanke. Pri Kii izpostavljajo precej bolj ugodno krivuljo, avto lahko dlje časa zadrži polnjenje pri velikih močeh, od 10 do 80 odstotkov po novem traja le še 18 minut. Tudi po dosegu 80-odstotne napolnjenosti pa so izboljšali oziroma skrajšali prehod v počasnejši režim polnjenja, tako da 100 odstotkov doseže prej. EV6 je bil že prej znan kot dolgoprogaški avto, zdaj pa bo ta status le še potrdil.
Inženirji so precej dela postorili pri udobju, ki so ga izboljšali s pomočjo uporabe novih blažilnikov. Bolj neposreden je občutek pri delovanju volana, izboljšali so zatesnitev pred hrupom.
Precej daljši je postal seznam različnih asistenčnih sistemov, ki pomagajo v različnih režimih vožnje in ohranjajo vozilo s potniki varno. Med zanimivimi novostmi je senzor oprijema volana, ki je vgrajen kar v obroč, tako da vozniku ni več treba prepričevati vozila v prisotnost s trzljaji.
EV6 je pridobil tudi zadnjo generacijo infozabavnega sistema, ki med drugim omogoča tudi pretočne vsebine, brezžično zrcaljenje telefona in podobno. A tako kot pri ostalih sodobnih modelih Kie je delna ovira za Slovenijo v tem, da še ni regionalne rešitve glede ponudnika spletnih storitev, zato vse funkcije še ne morejo delovati.
Prenovljeni EV6 bo v Sloveniji na voljo čez nekaj mesecev, ko bodo znane tudi cene.