Izbor. "Ljudje pred nakupom premalo preračunajo obratovalne stroške na dolgi rok. Sam sem v petih letih zaradi svoje izbire privarčeval okoli 12 tisoč evrov, kar je slaba polovica novega vozila," pravi Igor Medved, taksist, ki je brez posebnih okvar s hibridnim toyota priusom naredil že pol milijona kilometrov.
Cena v salonu ni vse
Nakupna cena avtomobila je tista, ki jo kupci še vedno prevečkrat jemljejo kot glavno merilo, pozabljajo pa na skupne stroške skozi celotno življenjsko dobo in ostanek vrednosti ob prodaji.
Rabljen hibrid redek pojav
Zelo pomemben je podatek, koliko časa nameravate imeti novo vozilo v lastništvu. Če avte redno menjate, sta dizelski in hibridni pogon kljub manjši porabi zaradi višje nakupne cene najmanj upravičljiva. Med hibridi in dizli se razlike začnejo kazati po treh letih, še večje pa so nekako po 200 tisoč prevoženih kilometrih, ko se zaradi dražjega servisiranja dizlov tehtnica prevesi v prid hibridom. Ti se po zanesljivosti (denimo TÜV) tudi sicer uvrščajo najvišje.
Če razmišljate o rabljenem hibridu, ste zelo omejeni. Celo na Mobile.de jih je danes na prodaj le kakih 250.
Mini intervju, Igor Medved, lastnik in voznik taksija toyota prius
“Nihče ne naredi izračuna na daljše obdobje”
Zakaj hibrid in ne vozilo z bencinskim ali dizelskim pogonom?
Razlogov je več. V prvi vrsti je hibrid bolj ekološki, precej ugodnejši so tudi stroški obratovanja, čeprav je res, da je v začetku nakup dražji, kot če bi se odločili za vozilo s klasičnim pogonskim agregatom.
Koliko nižji so stroški vzdrževanja? Ste izračunali prihranek?
Zasebno in kot voznik taksija na leto naredim okoli 80 tisoč kilometrov. Samo na račun goriva v primerjavi z bencinskim motorjem prihranim 2.600 evrov na leto. S tem pokrijem vse stroške registracije, menjave pnevmatik, vinjete in preostalega rednega vzdrževanja. Pa še kaj ostane.
Kaj pa izredni stroški?
V glavnem so poleg potrošnega materiala le redni servisi. Šele po pol milijona prevoženih kilometrih moram zdaj zamenjati baterijo, ki naj bi me stala okoli 2.500 evrov.
Zakaj potem na naših cestah ni več hibridov?
Gre predvsem za strah pred novimi tehnologijami oziroma njihovo nepoznavanje. Velik dejavnik pa je tudi cena. A nihče ne naredi izračuna obratovalnih stroškov na daljše obdobje.
"Servis. Med hibridno in dizelsko kia optimo, zadnja je tisoč evrov cenejša in nekoliko šibkejša, so razlike v stroških rednih …