Iz večih sestavijo enega nedelujočega

Foto: Policija
Foto: Policija
Primer, ko so policisti pred dnevi ustavili 40-tonski tovornjak, ki je bil praktično brez delujočih zavor in je imel še kup drugih za ostale udeležence v prometu nevarnih pomanjkljivosti, ni naključje, ugotavljajo na policiji. V teh časih namreč prevozniki najprej opustijo vzdrževanje in s tem varnost.
Oglej si celoten članek

Tovornjak priklopnik, o katerem smo poročali v petek, ni bil iz Romunije ali Ukrajine, temveč iz Slovenije! Policisti so pri nadzoru najprej posumili, da je nekaj narobe z voznikom, in niso se zmotili, saj je vozil kar z 1,39 miligrama alkohola na liter.

Ko so preverili še stanje tovornjaka, so posumili na hude tehnične pomanjkljivosti, ki jih je potrdil izredni tehnični nadzor. Tovornjak je bil glede na ugotovitve policije smrtno nevaren.

Kako je mogoče, da je lastnik takšnemu tovornjaku sploh pustil na cesto? Kot pojasnjujejo na policiji, gre za slovensko prevozniško podjetje, ki ima v lasti še več drugih vozil. Tovornjak je bil po njihovih podatkih na zadnjem tehničnem pregledu konec septembra lani, torej pred manj kot pol leta, medtem ko je bila prikolica zadnjič pregledana aprila lani.

Ali so bile na obeh pregledih storjene nepravilnosti in so jih na tehničnem pregledu skozi spustili miže, da ne bi videli pomanjkljivosti, ki gotovo niso od včeraj, bodo na podlagi policijskega poročila morda raziskali na prometnem inšpektoratu in Agenciji za varnost v prometu.

V splošnem pa na policiji opažajo, da se gospodarska kriza na tehnični brezhibnosti tovornih vozil zelo pozna, saj lastniki opuščajo vzdrževanje ali pa ga opravljajo z manj kakovostnimi materiali. "Ker prihaja do velikih zamud pri plačilu obveznosti, prevozniška podjetja velikokrat nimajo denarja za podaljšanje registracije vozila in kvaliteten servis, zato opravljajo servise v domačih delavnicah." Kot še ugotavljajo na policiji, tam vozilo pokrpajo kar iz delov drugih vozil, ki pa so zaradi obrabe seveda dvomljive kakovosti.

Kaj je na tovornjaku sploh delovalo?

Na tovornem vozilu je skupni učinek delovne zavore dosegel le 29 odstotkov učinka delovne zavore pri praznem vozilu, moral pa bi doseči najmanj 50 odstotkov. Ob tem je bilo na tretji osi kar 93 odstotkov zavorne sile, čeprav bi morala biti manjša od 30 odstotkov.

Še slabše je bilo stanje prikolice, saj so zavore učinkovale le s tremi odstotki učinka delovne zavore pri praznem vozilu, morale pa bi doseči najmanj 43 odstotkov.

Tovornjak je imel tudi čezmerno obrabljeno napravo za spajanje priklopnega vozila s tovornim, zato bi se lahko prikolica med vožnjo odklopila. Poleg tega je imela prikolica popolnoma nedelujoče vzmetenje, saj so bile zračne blazine brez pritiska.

Ugotovljene so bile tudi nepravilnosti pri krmilnem mehanizmu in stabilizatorjih, nameščeni pa so bili izrabljene pnevmatike, obrabljeni kolesni ležaji, nedelujoče luči, strgana ponjava ...

* Made in Slovenia - Narejeno v Sloveniji

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 23:34 20. Februar 2013.

    Tovornjak je bil veliko bolj varen kot luknjaste ze napolmakadamske smrtno nevarne slovenske ceste.<br />Slovenske neuzdrzevane ceste unicujejo podvozja avtomobilov …

  • 21:27 20. Februar 2013.

    jaz tudi nebi trezen upal to vozit.

  • 12:27 20. Februar 2013.

    seveda in podjetja ale primorje, SCT itd... so bili temu dolžni miljon evrov...s čim naj pol vzdržuje kamion?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.