Iskali so čistejše poti

Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet Foto: Saša Despot Ekoizlet
Ekoizlet. Štiri družine smo s hibridnimi in dizelskimi toyota aurisi povabili na izlet iz Ljubljane prek Krasa v Portorož.
Oglej si celoten članek

Izkušnja. Ločevanje odpadkov, pridelovanje ekološke hrane, zbiranje deževnice, življenje v varčnih Foto: Saša Despot Ekoizlet hišah – vse to je del vsakdana, ki ga živijo štiri družine, ki so se prijavile na ekoizlet, v prihodnosti pa želijo ekološko ozaveščenost povezati ne le z manjšo porabo, temveč tudi avtomobili, ki v zrak izpustijo manj škodljivih snovi, denimo NOx in trdnih delcev.

“Udeleženci so bili dobri poznavalci hibridne tehnologije, je pa razumljivo, da se s takim avtom še niso vozili, saj k nam prihajajo počasi,” pravi strokovni sodelavec pri projektu Andrej Brglez in pojasnjuje, da je med Slovenci 20-letni vpliv spodbujanja Foto: Saša Despot Ekoizlet nakupa dizelskih vozil, kar se odraža na nižjih cenah dizelskega goriva in hitri širitvi palete motornih agregatov na vse avtomobilistične razrede. Poleg strahu pred novim je bila ovira za nakup višja cena hibridnih pogonov, ki pa je s prehodom tehnologije iz toyota priusa na modela auris in yaris postala cenovno privlačnejša.

Slaba vest

“Sem 'ekofrik', zato imam moralnega mačka, ker se preveč vozim z avtomobilom. Ob naslednji menjavi avtomobila bo hibridna tehnologija resna možnost. Izkušnja s hibridom je bila zelo pozitivna, dizel se je izkazal zgolj z nižjo porabo na avtocesti. Počakajmo, kaj bo pri tem rekla država,” je po prvi izkušnji s hibridom povedal Ljubljančan Janko Kozin, ki na leto samo s kolesarjenjem v službo naredi 3.000 kilometrov.

Udeleženci si delijo mnenje, da bo morala k večji zastopanosti hibridov na naših cestah pripomoči država s subvencijami, a ne s papirnato vojno. “Trgovec bi moral dobiti subvencijo in urediti papirje, kupec pa dobiti cenejši avto. Tako ne bi potreboval en teden dopusta za selitev od urada do urada,” pravi Janko Kop, Beno Klobčar pa dodaja, da bi se v tem primeru raje kot za nakup rabljenega hibrida odločil za novega.

Foto: Saša Despot Ekoizlet

Zaključek in ugotovitve

Foto: Saša Despot Ekoizlet Primerjava. Na testni trasi je karavanski auris z 1,4-litrskim dizelskim agregatom porabil 4,6 litra plinskega olja, hibridni konkurent pa 0,4 litra več bencina. “Primerjava je zaradi različnih pogonov, ki sta si po porabi zelo blizu, in različnih vozniških slogov vožnje odlična. Na avtocesti je gospodar dizel, hibrid je brez izjeme navdušil z udobno in tiho vožnjo, vozniki so posebej izpostavili jadranje, ko je avto deloval zgolj na elektriko,” je po preizkusu obeh pogonov dejal Andrej Brglez in dodal: "Hibridi so med nami, le vrata jim odpiramo počasi, saj ni privlačnih subvencij. Še vedno se premalo posvečamo temu, kakšen avto potrebujemo, in kupujemo “prevelike čevlje”.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.