Druga generacija Mazdine uspešnice je z nami že skoraj pet let in o njej naj bi vedeli že vse. Blaga prenova nas je prepričala, da se motimo.
Kdor pozna filozofijo Mazde, potem ve, da njeni inženirji niso nikoli zares zadovoljni in da skušajo izboljšati tudi stvari, ki se zdijo ostalim smrtnikom povsem dobre, če ne odlične. Marsikdaj pa se spremembe sploh ne vidijo, le občutijo. Kot na primer filigransko nastavljanje podvozja v tesni navezi z delovanjem motorja in zavor, ali pa stalno evolucijo sedežev.
Drobne spremembe naj bi potnikom zagotavljale še boljše počutje med vožnjo, z manj premikanja telesa in s tem napora. Sem sodi tudi izboljševanje asistenčnih sistemov. Vsako modelno leto je zato pri Mazdi za odtenek drugačno.
Lani je njihov do nedavna največji evropski suv CX-5, na katerem sloni velik del tovarnine prodaje, doživel konkretnejšo medgeneracijsko prenovo. Spoznamo ga po drugačni grafiki svetil in nekaj drugih prilagoditvah. Prilagodljivo delovanje luči ponoči je še izboljšano.
V notranjosti pa je med najbolj dobrodošlimi novi infozabavni sistem s prijaznejšim, modernejšim in hitrim vmesnikom. Pozna tudi brezžično povezavo s telefonskimi aplikacijami. Za upravljanje pa pri Mazdi ohranjajo gumbe med sedeži in ne sledijo trendu neskončnih menijev ter nevarnega tipkanja po ekranu med vožnjo. Po nekaj dneh privajanja je upravljanje lahko zelo hitro.
Tudi po toliko letih je mazda CX-5 še vedno eden najbolj atraktivnih suvov na cesti, njena velika aduta sta prostornost in vožnja. Škoda, ker nima opcije sedmih sedežev.
Dotik rokodelstva visokega nivoja
Testni avto je demonstriral Mazdin vrhunec glede CX-5. Vgrajenega je imel močnejšega od obeh dizelskih motorjev, s tem pa tudi serijski AWD štirikolesni pogon. Še bolj pa je bil zanimiv zaradi takumi plus opreme, kjer se serijski proizvodnji najbolj približa rokodelski pridih sestavljanja avta. Nekaj športnejših zunanjih dodatkov v notranjosti nadgrajujejo črn strop, nappa usnje, leseni vložki v armaturi …
Različni materiali se med seboj lepo dopolnjujejo, vsega je ravno prav. Glede otipljive in vidne kakovosti izdelave v potniški kabini že dolgo vemo, da je Mazdo težko prekositi in pri najvišje postavljeni opremi je vse na ravni zahtevnih premijskih izdelkov. Zmogljiv je tudi Bosejev audio sistem, ki ima med drugim zvočnike kar v A stebričku.
Kot je pri Mazdi tradicionalno, je oprema izrazito paketno naravnana, doplačila so omejena na lastnosti, kot je drugačen tip barve. Že v osnovi gre za bogate serijske opreme. V najbolje opremljeni različici pa je sploh težko kaj pogrešiti. Prednji elektrificirani in udobni sedeži so tudi hlajeni, volan ogrevan.
Vključen je celoten nabor uporabnih asistenčnih sistemov zadnje generacije: 360-stopinjska kamera s precej kvalitetnejšo sliko, kot smo je bili včasih deležni, zanesljivi prilagodljivi tempomat in opozorilnik na mrtve kote, ravno prav tečni pomočnik za držanje smeri … Z zadnjo posodobitvijo je precej izboljšan pomočnik za zastoje, ki voznika razbremeni večine dela pri cijazenju, tudi skozi zavoje. Za morebitne ture izven asfalta pa je dodan pomočnik za spust.
Pri pogonu je CX-5 še predstavnik stare šole. V ponudbi so le klasični bencinski in dizelski motorji, prvi priključni hibrid prihaja šele z večjim modelom CX-60. Štirivaljni dizel z močjo 134 kW skrbi za zajeten vir energije, ko je treba avto premakniti z mesta ali pa naslavljati različne (avto)cestne situacije. Pri delovnih vrtljajih deluje uglajeno, je pa precej robat v prostem teku. Mazda je eden zadnjih proizvajalcev, pri katerih ima avtomatski menjalnik le šest prestav. Občutek imam, da bi s kakšno dodatno uspeli znižati tako hrup pri avtocestni vožnji kot porabo. To je mogoče držati blizu sedmim litrom. Z 58-litrskim rezervoarjem je mogoče pričakovati avtonomijo dobrih 800 kilometrov.
Podvozje pri CX-5 ostaja eno najboljših med srednje velikimi suvi. Odlikujeta ga natančen volan in visoka zmogljivost pobiranja neravnin, ki na potnike pušča podpovprečen vpliv tresljajev in hrupa. Če naj bi merilo športnost, potem je to gotovo eden bolj podkovanih avtov v svojem razredu za spopadanje z ovinki, saj se jih loteva suvereno, z manj nagibanja in zanesljivo lego. Le zavoram pri mazdah še vedno tradicionalno ne zaupam, saj zahtevajo močan pritisk.
To ni pogosto: povečali so mu prtljažnik
Avto je tudi zelo uporaben. Na zadnji klopi je dovolj prostora za petega potnika. V prtljažniku je po novem 522 litrov, kar pomeni, da so v primerjavi z lanskim modelom naredili delno prerazporeditev in pridobili 16 dodatnih litrov. Kljub temu se zdi končna številka še vedno podpovprečno, vendar pa je zaradi pravilnih mer zelo dobro izkoriščen in počitniškimi kovčki zares ne bi smelo biti zadrege. Prtljažnik pokriva mehak rolo, vrata žene elektrika.
Morda eden glavnih oziroma najpomembnejših adutov mazde CX-5 pa ostaja cena. Ob vsej zgoraj našteti premijski vsebini, tehnologiji in atraktivnosti s takumi plus opremo in najboljšo motorizacijo ostaja CX-5 krepko pod 50 tisočaki. Da se ljubezen na dolgi rok le stežka ohladi, pa so porok različne lestvice zanesljivosti, na katerih se zdajšnja generacija CX-5 umešča zelo visoko.
Podatki o vozilu (Mazda CX-5, skyactiv-D 184 AWD, takumi plus)
Pogon: štirikolesni, dizelski, 2.191 cm3
Moč: 135 kW (184 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 445 Nm pri 2.000 vrt./min
Poraba: 7,1 l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.575 × 1.845 × 1.680, medosna razdalja 2.700
Prtljažnik v litrih: 510 -1.626
Zmogljivosti: 208 km/h, 9,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 46.690
PLUSI: vedno boljša, agilnost, kakovost izdelave, počutje za volanom, cena za dobljeno.
MINUSI: glasen motor v prostem teku, pozne zavore.
Lepo, da se trudijo samo cena pa je tudi "primerna" razredu za katerega smatrajo, da spada. 800km doseg z 1 …
Google zdaj plačuje od 99 do 140 dolarjev na uro za spletno delo od doma. Moja zadnja plača je znašala …
kako more bit cena pri 46k plus ? a ima na sredi volan namest znaka m kakšen bitcoin ? in …