Slovenski guru oblikovanja: Bom odkrit, ponudbe so

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Šef zunanjega oblikovanja pri Mercedesu, Slovenec Robert Lešnik je hvaležen sogovornik, saj pogosto brez zadržkov in brez dlake na jeziku spregovori tudi o stvareh, ki jih od drugih sogovornikov ne bi izvedeli. Z njim smo se pogovarjali na pariškem avtomobilskem salonu. Že bližnja prihodnost na področju avtomobilizma bo več kot razburljiva.
Oglej si celoten članek

V Parizu ste ob ostalih novostih javnosti prvič predstavili serijski električni športni terenec EQC. Prvi v seriji EQ.

Svojega prvega člana EQ družine smo sicer nekaterim povabljenim predstavili že na začetku septembra, zdaj pa smo ga pripeljali na avtomobilski salon v Parizu. Že pred časom smo napovedali, da bomo do leta 2022 predstavili kopico novih EQ modelov. To je začetek. EQC spada v najbolj popularen format, SUV srednje velikosti. To je avto, ki se ga trenutno povsod po svetu, po vseh trgih, da najbolje prodajati.

Ob predstavitvi modela EQC smo zasledili naslove člankov, kot sta: Najbolj pomemben mercedes zadnjih desetletij, pa Teslin ubijalec. Kako gledate naj vi?

Težko bi rekel, da je najbolj pomemben Mercedes v zadnjih desetletjih. Bolj pomembno za nas je, da ne naredimo le enega takega avtomobila, ampak začnemo delati vzporedno, t. i. EQ modele. Kot rečeno, to je le začetnik, pod njim in nad njim bo še veliko drugih modelov. Poleg modelov vozil z motorji na notranje zgorevanje, ki jih je trenutno okoli 40, želimo ustvariti vzporedni svet in kupcem ponudimo možnost izbire.

Foto: Gregor Prebil Robert Lešnik

Avto Lešniku za mercedes GLE coupe prikimal tudi voznik porscheja

Prihajajo priključni hibridi, še več električnih vozil. Skupaj boste kmalu imeli krepko več kot 50 modelov v modelni paleti. Včasih je paleta modelov štela manj kot 10 vozil. Kaj to pomeni za vaše delo, delo zunanjega oblikovalca? Vsako vozilo mora imeti svojo zgodbo tudi v oblikovanju?

Če bi rekel, da je težko, bi imel napačno službo. To je ena od prednosti znamke kot je Daimler in Mercedes. Oblikovalec ima možnost oblikovati vse od najmanjših do največjih vozil. Namenoma smo pri EQ liniji modelov spremenili značaj in obliko avtomobilov. Vsaj v prvi generaciji se bo od daleč videlo, da so to električni avtomobili in ne avtomobili z motorji na notranje zgorevanje.

Foto: Gregor Prebil Robert Lešnik

Električni avtomobili pri kupcih še niso sprejeti, ko govorimo o množičnosti prodaje. Bi morali biti še bolj oblikovno drzni, ali menite, da bodo tudi pri električnih vozilih kupci iskali klasične oblike in ne futurizma?

Namenoma smo kreirali „elektro videz“, oziroma imajo EQ modeli povsem svoj značaj. Recimo, da je EQC najbolj normalen. Z obliko moramo zadovoljiti vse okuse sveta. V naslednjih letih bomo z vidika dizajna pokazali popolnoma drugačen pristop. Zdaj je drugačna sprednja maska, sprašujejo nas, zakaj vozilo še ima sprednjo zračno režo, ki je električni avto ne potrebuje. Menimo, da avtomobil, tako kot človek, potrebuje obraz. Mi smo praktično tisti, ki smo izumili avtomobil. Kljub temu, da je avto gnan na elektriko še vedno potrebuje obraz.

Intervju Robert Lešnik je novodobne Mercedese približal mladim voznikom

Električni avtomobili imajo veliko manj vgrajenih delov. Pod pokrovom, kjer je po navadi motor, je veliko več prostora. Previsi bi bili lahko zato krajši, tudi pokrov motorja. Avto bi bil lahko oblikovno povsem drugačen.

Se strinjam, ampak pri določenih razredih, ne pa tudi pri SUV vozilih. Pri SUV je streha višja in sedi se višje. Tudi, če bi lahko naredil krajši pokrov motorja, kot oblikovalec tega ne moreš narediti. Enostavno zato, ker avto ne bi bil videti naravno. Neka pravila o proporcih in volumnih morajo veljati. Govorim za SUV modele. Pri drugih karoserijskih različicah je lahko stvar popolnoma drugačna. 

Foto: Gregor Prebil Robert Lešnik

Torej lahko od Mercedesa pričakujemo nove karoserijske različice oziroma razrede?

Lahko. 

Kaj to pomeni za klasične kombilimuzine B in C razreda?

Tudi ti avtomobili lahko spremijo razmerja, ki jih poznamo že 100 let. Prostor, kjer je danes motor na notranje zgorevanje, lahko oblikujemo in izkoristimo povsem drugače. V naslednjih letih se s stališča oblikovanja obetajo velike spremembe. Tudi naša konkurenca se je odločila, da najprej prestavi električni SUV. To je trenutno najbolj popularen segment. Kasneje pa bo zelo zanimivo na področju oblikovanja. Mi že imamo oblikovane avtomobile za naslednja leta. Zelo zanimivo bo predstavljati nove oblike.

Foto: Gregor Prebil Robert Lešnik

Pri električnih avtomobilih je še dodatno pomembna aerodinamika vozila, saj vpliva tudi na doseg avtomobila. Zanimivo je, da vam je že pri EQC uspelo količnih zračnega upora spustili pod 0,30, če sem prebral prav? Kako vam je to uspelo?

Imamo popolnoma novi vetrovnik za testiranja. Stoji v neposredni bližini oblikovalskega centra. Veliko smo v vetrovniku. Pokazali smo limuzino, ki ima 0,22 količnih zračnega upora. Kratek kompakten avto, kot je A razred ima 0,25, kar je bilo skoraj neverjetno še pred nekaj leti. Danes je lahko tudi SUV zelo aerodinamičen. 

TEGA NAM NI POVEDAL Lešnik nam je izdal skrivnost, a je z novo limuzino vseeno presenetil

Pred kratkim je iz Daimlerja kot strela z jasnega odjeknila, da se bo predsednik uprave Diether Zetche upokojil. Zamenjal ga bo Ola Källenius. Kako dobro poznate prihodnjega šefa?

Poznam ga še iz časov, ko je bil šef AMG in smo skupaj naredili model AMG GT. Zdaj je naš šef, ker je šef razvoja. Menim, da je to ena boljših potez Daimlerja. Z njim smo vsi na ti. Vsi v dizajnu ga poznamo zelo dobro, saj je že od začetka del ekipe, ki je v zadnjih letih uspela postati številka 1 v premium razredu, štiri leta pred našim ciljem.

Foto: Gregor Prebil Robert Lešnik

Daimler stavi na celoten paket v mobilnosti, od avtomobilov, kombijev, dostavnikov, do tovornjakov. Ko govorimo o avtonomni vožnji. Kako vi, oblikovalci gledate na prihod avtonomnih vozil? Bo zunanji dizajn sploh še pomemben, saj bomo avtomobile najemali, ne lastili?

Avtonomna vožnja se približuje relativno hitro. Če delaš na avtomobilih, ki bodo vozili avtonomno, se vsak dan srečuješ z novo težavo. Izkušenj še nimamo. Biti oblikovalec danes je zelo zanimivo, saj že delamo na avtonomnih vozilih. Vendar pa se sprememba ne bo zgodila čez noč. To bo prehod, ki bo trajal več kot 20 let. Mercedes bo postal ponudnik mobilnosti. Mi bomo ponujali vse storitve, povezane z mobilnosti. Avto bo z lastnikom povezan preko pametnega telefona. Mercedes bo znal to narediti na samosvoj način, ki bo odražal našo znamko. Dizajn pa ne bo nič manj pomemben, oziroma bo še bolj pomemben.

Foto: Gregor Prebil Robert Lešnik

Imate veliko ponudb za službo od drugih avtomobilskih znamk?

Januarja bo deset let, odkar sem pri Mercedesu. Ob mojem prihodu smo začeli z novim dizajnom. S temi avtomobili smo postali številka 1. Tudi zaradi tega si pri drugih malo višje na kakšnem seznamu. Direkten odgovor je, da. Ponudbe so. Je pa Mercedes trenutno zame najboljša znamka, kjer je avtomobilski oblikovalec lahko zaposlen. Imam pogodbo z Mercedesom in zelo dolg odpovedni rok (smeh).

Mercedes Mercedes razkril prestižni Lešnikovi mojstrovini

V Parizu ni številnih evropskih znamk, zato pa so tu Kitajci, Vietnamci. Kitajci so napovedali, da bodo glavni na področju električnih vozil do leta 2050. Se jih bojite? Jih že jemljete kot konkurenco.

Tudi mi si zastavljamo visoke cilje. To je dobro. Na koncu je to tudi tekmovanje. Tudi kar zadeva dizajn, če gledamo pet ali šest let nazaj, je bilo takrat veliko kopij. Danes tega več ni, zato, ker so Kitajci v zadnjih letih naredili ogromne korake naprej in zaposlili ljudi, s katerimi sem tudi sam študiral. Po kakovosti so oblikovalci po vsem svetu enako dobri oziroma enako slabi. Pomembni so drugi vplivi ali bo produkt uspešen ali ne, to je management, izkušnje na tem področju. Avtomobil je še vedno najbolj kompleksen produkt industrijskega dizajna. To ponavljam že 20 let. To se v naslednjih letih tudi ne bo spremenilo. Začetniki imajo določeno prednost, ker so izpustili vozila z motorji na notranje zgorevanje in se lahko direktno osredotočijo na električne avtomobile. Ampak tudi mi imamo znanje.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 05:16 7. Oktober 2018.

    A nisi tega modela, tu pri nas, nekaj zanemarjali- mu niso nudili podpore in razvoja..

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.